Den første Danske tv serie
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 05-06-10 21:48

Har siddet og kikket på - er der nogen der er ældre ind
kan de li øster ?
( der vist nok lagde gaderne øde i midten af 50 erne

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Mads

Dato : 05-06-10 23:54

On Sat, 5 Jun 2010 22:48:28 +0200, "Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com>
wrote:

>( der vist nok lagde gaderne øde i midten af 50 erne

Nope - 1967. Vi havde lige fået vores første TV dengang.
Et imponerende 14" s/h

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-06-10 10:18

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev i meddelelsen

> Nope - 1967. Vi havde lige fået vores første TV dengang.
> Et imponerende 14" s/h

Tror ikke der var noget tidligere. Tv atartede jo officielt den 14. maj 1955

Hilsen Åge

Fra : Tove Krieger

Dato : 06-06-10 18:23

meddelelsen news:4c0b67a9$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev i meddelelsen

> Tror ikke der var noget tidligere. Tv atartede jo officielt den 14. maj
> 1955
>
> Hilsen Åge

Den serie var da r..syg, men det syntes man jo ikke dengang. Da slugte man
alt hvad der blev sendt, bare der var billeder der rørte sig.

Det er sjovt nok, fordi siden den serie har vi aldrig kaldt Jørgen Kiil for
andet end "Luffe", selv når han idag er på fjersynet. Han må jo have gjort
det godt siden navnet bliver ved at hænge ved ham.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-06-10 18:59

"Tove Krieger" <missminimiv@invalid.dk> skrev i meddelelsen

> Det er sjovt nok, fordi siden den serie har vi aldrig kaldt Jørgen Kiil
> for andet end "Luffe",

Jo, det har vi. Luffe var i "Smuglerne" 3 år senere, nemlig i 1970.

Hilsen Åge

Fra : Tove Krieger

Dato : 06-06-10 21:16

meddelelsen news:4c0be1ec$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Tove Krieger" <missminimiv@invalid.dk> skrev i meddelelsen

> Jo, det har vi. Luffe var i "Smuglerne" 3 år senere, nemlig i 1970.
>
> Hilsen Åge

Ja da. Du har helt ret Åge. Det var en smutter. Han var ihvertfald skurk,
det husker jeg dog.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 07-06-10 08:19

Bo M. Mogensen skrev bl.a.:

> Har siddet og kikket på - er der nogen der er ældre ind
> kan de li øster ?

Her er en liste over dem alle, tror jeg nok:
http://www.danskefilm.dk/seriegroup.php?order=kronologisk

--
Jørgen Grandt

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 07-06-10 09:24

Jørgen Grandt skrev:

> Her er en liste over dem alle, tror jeg nok:
> http://www.danskefilm.dk/seriegroup.php?order=kronologisk

Var der ikke en serie fra 1959, "Mellem linierne"?

Det lyder helt utroligt, hvis der ikke var nogen dansk serie
før 1967.

--
Herluf :·)

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 07-06-10 11:05

Herluf Holdt, 3140 skrev:

> Det lyder helt utroligt, hvis der ikke var nogen dansk serie
> før 1967.

Danskfilmogtv nævner "Regnvejr og ingen penge" i fire afsnit fra 1965.

http://danskfilmogtv.dk/content.php?page=tvrecords&value=1960
http://akas.imdb.com/title/tt0264294/

--
Peter Brandt Nielsen

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 07-06-10 11:25

Peter Brandt Nielsen skrev:

> Danskfilmogtv nævner "Regnvejr og ingen penge" i fire afsnit fra 1965.
>
> http://danskfilmogtv.dk/content.php?page=tvrecords&value=1960
> http://akas.imdb.com/title/tt0264294/

Den Store Danske om Gabriel Axel: "Hans ca. 50 tv-produktioner 1951-70
omfatter både klassisk og moderne dramatik, herunder den første danske
tv-føljeton Regnvejr og ingen penge (1965)."

Desuden:

http://www.ekkofilm.dk/essays.asp?viewall=true&table=essays&id=23
http://www.tvnyt.com/artikel/default.asp?id=10717

--
Peter Brandt Nielsen

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 07-06-10 11:38

Herluf Holdt, 3140 skrev:

> Var der ikke en serie fra 1959, "Mellem linierne"?

Måske har du også læst dette indlæg:

http://www.danskefilm.dk/forum/read.php?f=5&i=31239&t=31234#reply_31239

Det kan være, den pågældende produktion er blevet anset som
underholdningsserie snarere end det, vi ellers forstår ved en føljeton
eller tv-serie.

--
Peter Brandt Nielsen

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 07-06-10 11:56

Peter Brandt Nielsen skrev:

> [...]
>
> Det kan være, den pågældende produktion er blevet anset som
> underholdningsserie snarere end det, vi ellers forstår ved en

Ja, netop. Og derfor undrer det mig at "Østers-serien" står
(som den ældste) øverst på denne kronologiske liste:

http://www.danskefilm.dk/seriegroup.php?order=kronologisk

"Regnvejr og ingen penge" fra 1965 er heller ikke med.

--
Herluf :·)

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 01-07-10 19:02

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i en meddelelse

> Her er en liste over dem alle, tror jeg nok:
> http://www.danskefilm.dk/seriegroup.php?order=kronologisk

Tak skal du have ... der er trods alt en del jeg ikke har ...

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 07-06-10 11:11

Bo M. Mogensen skrev:

> Har siddet og kikket på - er der nogen der er ældre ind
> kan de li øster ?

Apropos Ka' De li' østers:

http://www.dr.dk/OmDR/Nyt_fra_DR/Nyt_fra_DR/2010/06/07084503.htm

--
Peter Brandt Nielsen

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 01-07-10 19:05

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Apropos Ka' De li' østers:
>
> http://www.dr.dk/OmDR/Nyt_fra_DR/Nyt_fra_DR/2010/06/07084503.htm

jeg har den skam på dvd :) sammen med smuglerne og strandvaskeren - har dog
ikke set nogen af dem endnu - ja dvs. jeg så noget af en eller 2 af dem i
begyndelsen af 70 erne
men der har jeg jo ikke været mere ind 5-6 år gammel så ... det eneste jeg
kan huske var noget med der kom en hånd op fra et formodet lig der var
pakket ind hvad gjorde mig svært forskrækket
den gang altså :)