Andet multimedie
bentjuul 3670
Gøre elendig grafik spiselig
Fra : Marianne

Dato : 05-06-10 14:51

Hej

Jeg håber nogen her kan give mig et tip, så jeg ikke skal bruge hele
sommeren ...

Sagen er, at jeg i et statistikprogram har fået lavet et plot af en graf,
som nu skal udgives i en bog. Statistikprogrammets plot er i en eller anden
frygtelig kvalitet, og trykkeriet beder nu om en bedre.

Der er selvfølgelig den (ene) mulighed, jeg kender, nemlig at hive plottet
ind i Illustrator og tegne hele balladen om i et lag ovenpå det gamle. Men
det tager t-i-m-e-r for der er over 800 prikker, som skal gengives en efter
en.

Kan jeg gøre noget andet? Plottet er i sort-hvid, men forstørret i
Illustrator er de fleste af prikkerne sorte i kernen og grålige i dele af
kanten. Pixelopløsningen er meget grov.

Jeg tænker nok i retning af, om man kan fjerne alt det grå - bare?

Billedet, jeg importerer, kommer ind i Illustrator som samlet fil.

mvh
Marianne

Fra : Dan Andersen

Dato : 05-06-10 23:45

"Marianne" <mjanneh@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Jeg tænker nok i retning af, om man kan fjerne alt det grå - bare?
>
> Billedet, jeg importerer, kommer ind i Illustrator som samlet fil.

Få det vektorbaseret - kontakt www.damaticwebdesign.dk og klik på
"Billedbehandling"
Det er løsning, som du kan arbejde med bl.a. Illustrator.