Schæfer
Fra : Bjarne K.

Dato : 03-06-10 23:17

Er det Schæferens store aktiverings behov, der gør at der skriver f.eks
skrives, at "Hunden skal ud i et hjem hvor man har personlig erfaring med
racen", eller hvilke andre faktore spiller ind.

Der er tale om en lille tævehund, som vi godt kunne tænke os at overtage,
men vi har ikke erfaring med Schæfer (kun labber), så vi er jo selvfølgelig
udelukkede på forhånd.

Har travet diverse sider igennem om Schæfere, men ikke fundet de vise steen,
om hvorfor de er så specielle, så hvis i har links eller erfaring, så kom
frit frem.

Bjarne K.

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-06-10 23:40

--

> Med venlig hilsen
>
> Bjarne K.

Vi har haft en stambogsført schæfertæve (hun blev 16 år), og efter min
mening er der ikke særlige krav der skal stilles til racen. De fleste kræver
jo aktivering og gåture, men ud over det er en schæfer vist som hunde er
flest.

Vores Asia var den kæreste og mest trofaste hund man kunne ønske sig. Er
ikke alle hunde specielle ? Jeg mener, at hvis man giver hunden al den
kærlighed man kan, sørger for at den får et godt og lødigt foder. Passer de
årlige checks hos dyrlægen og ellers leger med den hver dag og sørger for
motion, så har man da gjort hvad der med rimelighed kan forlanges af en
seriøs hundeejer. Vi har ihvertfald kun gode erfaringer med den race, og vil
til enhver tid anbefale schæfere.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Jopa

Dato : 04-06-10 06:20

Bjarne K. kom med denne ide:
> Er det Schæferens store aktiverings behov, der gør at der skriver f.eks
> skrives, at "Hunden skal ud i et hjem hvor man har personlig erfaring med
> racen", eller hvilke andre faktore spiller ind.

Hvis det er en stor hanhund af typen Højavl så ville jeg sige ja.
Det kan være nogen bisser hvis de ikke får en fast hånd.

Men ellers kræver de sånænd ikke mere end andre større racer er min
erfaring.

Dog skal du være obs på at de generelt er en smule skarpere end en lab
og ser en ære i at passe både på jer og hus

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Kim Christensen

Dato : 04-06-10 00:16

On 4 Jun., 07:20, Jopa <ad...@jp-web.invalid> wrote:
> Bjarne K. kom med denne ide:

> Hvis det er en stor hanhund af typen Højavl så ville jeg sige ja.
> Det kan være nogen bisser hvis de ikke får en fast hånd.

Med højavl, mener du brugslinjer?
Eller mao vil en stor hanhund (set forfra...) af udstillinglinjer være
noget nemmere at håndtere i hverdagen?

Hilsen Kim

Fra : Jopa

Dato : 04-06-10 07:39

Kim Christensen skrev:
st hånd.

> Med højavl, mener du brugslinjer?
> Eller mao vil en stor hanhund (set forfra...) af udstillinglinjer være
> noget nemmere at håndtere i hverdagen?

Højavl = primært udstilling i dag
Grå type = brugshund primært brugshund i DK

Højavl er større og tungere end Grå schæfer
Højavl kendes på farven gul og sort saddel.

Grå brugstype mindre og forskellige farver, og generelt mere aktiv
derfor vælger flest den type som arbejdshund/tjenestehund.
Kan ikke bruges til udstilling

Jeg er gammeldavs og sværger til schæfer af rigtig størrelse dvs 50kg
og anseelig højde.
Min er 74 cm over ryggen, og vejer vel 55kg efterhånden.
De grå hanner er sjældent 60 cm.

Vil aldrig anbefale en højavls hanbisse til nybegyndere, så hellere en
tæve der generelt er noget blødere.

Men måske vigtigt at undersøge hvorfor hunden som Bjarne snakker om
skal omplaceres.

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Bjarne K.

Dato : 04-06-10 08:56

"Jopa" <admin@jp-web.invalid> wrote in message
> Men måske vigtigt at undersøge hvorfor hunden som Bjarne snakker om skal
> [...]

Det er en hvalp 4 mdr. . Hun er på et dyreinternat.

Bjarne K.

Fra : Jopa

Dato : 04-06-10 09:42

Bjarne K. kom med følgende:

> Det er en hvalp 4 mdr. . Hun er på et dyreinternat.

Tag hende dog.
Alletiders hund som i garanteret bliver glad for.
Der er formentlig lidt mere knald på hende end en lab, og samtidig har
i den bedste indbrudsforsikring lol

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 04-06-10 12:01

"Jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> Alletiders hund som i garanteret bliver glad for.
> Der er formentlig lidt mere knald på hende end en lab, og samtidig har i

Det vil jeg da også med største fornøjelse skrive under på. I den alder kan
man jo selv præge hende i ønsket retning.

Asia var også supergod til at passe på hus og hjem og hendes mennesker. Jeg
ville ikke for nogle år siden have betænkt mig et øjeblik på at overtage
hende. Jeg kan blive helt misundelig, men vi skal ikke have flere hunde da
vi er ældre, og ikke kan gå så lange ture som er påkrævet.

Fra : Bjarne K.

Dato : 04-06-10 13:08

"Tove Krieger" <missminimiv@invalid.dk> wrote in message

> [...]
> overtage hende. Jeg kan blive helt misundelig, men vi skal ikke have flere
> hunde da vi er ældre, og ikke kan gå så lange ture som er påkrævet.

Bare lige for at gøre dig lidt mere misundelig Tove. Sorry

http://www.ddaa.dk/html/stor_billede.php?pic=P1110800.JPG

Jeg er dog ikke helt afklaret med mig selv om vi vil have en lille hvalp nu,
så det kan være det ender med en anden model.

Bjarne K.

Fra : Tove Krieger

Dato : 04-06-10 13:17

> "Tove Krieger" <missminimiv@invalid.dk> wrote in message

> Bare lige for at gøre dig lidt mere misundelig Tove. Sorry

Det gør ikke spor Bjarne. Alle billeder er velkomne hos mig. Jeg elsker at
drukne i dyrefilm og billeder, for der er da ikke noget dejligere.

> http://www.ddaa.dk/html/stor_billede.php?pic=P1110800.JPG
>
> Jeg er dog ikke helt afklaret med mig selv om vi vil have en lille hvalp
> nu, så det kan være det ender med en anden model.

Det er jo et kæmpearbejde at have en hvalp i den periode hvor den skal
afrettes. Det kan sikkert mange her i gruppen skrive under på. Det kan blive
halvdyrt, og kan koste både hjemmesko, tæpper, mobiltelefoner og meget
andet, så det er godt nok noget man skal være obs på, hvis man anskaffer sig
en hvalp. Der er mange unoder der skal holdes styr på, men for pokker dog
hvor er de små uldtotter dog dejlige. Tålmodigheden kan blive afprøvet
dagligt, men når man ved at det får en ende, så er det sikkert det hele
værd.

Fra : Jopa

Dato : 04-06-10 13:22

Tove Krieger forklarede:

> [...]
> så det er godt nok noget man skal være obs på, hvis man anskaffer sig en

Den ser nuttet ud
Mine har såmænd aldrig ødelagt andet end sit eget legetøj.
Det er nok som ved opdragelse af menneskebørn , konsekvens , og
ødelægger de ting og sager er det nok mangel på samme :-@

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 04-06-10 14:05

Jopa, skrev:
> [...]
> Mine har såmænd aldrig ødelagt andet end sit eget legetøj.
> Det er nok som ved opdragelse af menneskebørn , konsekvens , og

Ikke helt enig.
Min Tyson var smådestruktiv som hvalp, men kun når jeg ikke var hjemme.
Det har nok skyldtes kedsomhed og frustration over at værer alene.
Angel har som jeg husker det ikke været destruktiv, men en tyvetøs er hun når
jeg er på arbejde, men kun noget der er spiseligt, og kun hvis det ligger frit fremme.
Opdrage mig ud af det måtte jeg nærmest opgive, Tyson voksede fra det.
Angel prøvede jeg forskelligt med, endte kun op med at hun blev usikker på om
jeg nu var sur når jeg kom hjem, hun har kun en lille hundehjerne.
Så med hende har jeg bare vænnet mig til ikke at lade madvarer ligge fremme,
og ryger der alligevel en pakke brød til tider tager jeg den på mig.

Husk på at begge mine hunde altid har haft hele huset at råde over når jeg ikke er der,
lukker man sin hund ud i et bur som dig er det self begrænset hvad de kan ødelægge

/Jens

Fra : Jopa

Dato : 04-06-10 14:17

Pwh har bragt dette til os:

> [...]
> ikke er der,
> lukker man sin hund ud i et bur som dig er det self begrænset hvad de kan

Min har adgang til hele huset fra sin løbegård via stald og fyrrum.
Nu er den stort set aldrig alene hjemme.

Specielt nu hvor jeg er blevet statspensionist :-@

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 04-06-10 14:24

Jopa, skrev:
> Pwh har bragt dette til os:

> Min har adgang til hele huset fra sin løbegård via stald og fyrrum.

Ok, kan bare huske en Lab jeg ringede på engang og jeg spurgte til
om den kunne værer alene hjemme.
Det gik helt fint sagde manden, han lukkede den bare ud på toilettet,
så ødelagde den ikke noget

> Nu er den stort set aldrig alene hjemme.

Det er jo gerne der det går galt da det øver vold på hundens sociale natur,
så det ser jeg ingen problemer i at værer afklaret med.
Bliver nok ikke det store problem for Bjarke da han har en hund i forvejen.

/Jens

Fra : Jopa

Dato : 04-06-10 14:30

Efter mange tanker skrev Pwh:

> Det er jo gerne der det går galt da det øver vold på hundens sociale natur,
> så det ser jeg ingen problemer i at værer afklaret med.
> Bliver nok ikke det store problem for Bjarke da han har en hund i forvejen.

Uden adgang til huset dutter tyveriforsikringen jo ikke

pt skinner solen og jeg roder lidt i haven.
Lågen til hundegården står åben og Milo har et par tønder land at
boltre sig på men ligger i hundegården :D
Hvem sagde at schæfere er dumme :')

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 04-06-10 14:38

Jopa, skrev:

> Uden adgang til huset dutter tyveriforsikringen jo ikke

Precis.
Angel har jo også adgang til haven via hundelem, og da jeg to steder har skiltet
med at hunden er løs må det siges at værer på eget ansvar hvis folk går ind.
Mine naboer/genboer har haft indbrud, pudsigt nok har jeg ikke
Nu skal jeg bare lærer hende at gø lidt mere, det var Tyson bedre til.

> pt skinner solen og jeg roder lidt i haven.

Husk at ryd op igen.

> Lågen til hundegården står åben og Milo har et par tønder land at
> boltre sig på men ligger i hundegården :D

Det er sgu da for varmt til at fise rundt, tag du ham hellere til stranden.

> Hvem sagde at schæfere er dumme :')

Ikke mig

/Jens

Fra : Pwh

Dato : 04-06-10 14:12

Bjarne K., skrev:

> Jeg er dog ikke helt afklaret med mig selv om vi vil have en lille
> hvalp nu, så det kan være det ender med en anden model.

Tænk dig rigtigt godt om, en hvalp kan man altid få,
ingen grund til at springe til bare fordi man ser ugens tilbud

Du er som jeg påvirket af at du lige har mistet en hund,
så jeg kan let følge dig, jeg har da bestemt lyst til at gå ud
og få mig en hund mere nu, føler mig amputeret som det er nu.
Men jeg har bestemt mig for at give det mindst et år,
og er lysten stadig lige stærk vil jeg da få mig en mere.
jeg er så helt afklaret med hvad det skal værer (en Rottweilertæve),
er du ikke engang afklaret med det synes jeg du bør klappe hesten.

/Jens

Fra : Bjarne K.

Dato : 04-06-10 18:58

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote in message

> [...]
> jeg er så helt afklaret med hvad det skal værer (en Rottweilertæve),
> er du ikke engang afklaret med det synes jeg du bør klappe hesten.

Det føles også lidt som at få sig en ny kone, dagen efter man har begravet
den gamle. Det er lidt som om man ikke kan være det bekendt over for den
gamle (så tidligt)

Jeg vil nu gerne have en hund mere, men måske ikke en hvalp. Og, ja, jeg
blev grebet af det, da vi var ud at se den anden lille tæve hund (lab +
sumojede) på 7 mdr. Min "resterende" hund var jo med på den. Det skulle så
ikke blive til noget.

Vi vil gerne have en tæve denne gang (_ikke_ for at lave noget køkkenavl),
så vi har kig på en pigehund på ½-1 år.
Foruden den snuttede lille schæfer piger, har de på internatet også en
lab+bordercollie på 1 år. Det er nok lidt for sent at lære hende at genne
vores får, men mon ikke hun ville kunne et og andet alligevel.

Vi taler faktisk allerede om en 3. hund. En hvalp, men først når jeg får
sommerferie, hen i september. (Så jeg har tid til pottetræning mm.)

Bjarne K.

Fra : Jopa

Dato : 04-06-10 19:27

Bjarne K. tastede følgende:

> Det føles også lidt som at få sig en ny kone, dagen efter man har begravet
> den gamle. Det er lidt som om man ikke kan være det bekendt over for den
> gamle (så tidligt)

Nå jeg plejer såmænd at købe afløseren før den gamle himler så kan den
være med i opdragelsen.

Regner da med at vi skal til at søge efter afløser når Milo bliver 10
år har vi snakket om.

Det bliver helt sikkert Milo's linie vi går efter.
Gerne igen efterkommere af hans farfar.
Skal nok hentes syd for grænsen.

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 04-06-10 19:57

Jopa, skrev:
> Bjarne K. tastede følgende:

> Nå jeg plejer såmænd at købe afløseren før den gamle himler så kan den
> være med i opdragelsen.

Hvor køber du da dine koner

Spøg til side, det tror jeg også er en rigtig god ide.
Det vil jeg selv gører, så har Angel bare at finde sig i det den mokke,
men hun er ung endnu (6 år) så det haster ikke.

/Jens

Fra : Pwh

Dato : 04-06-10 19:53

Bjarne K., skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote in message

> Det føles også lidt som at få sig en ny kone, dagen efter man har
> begravet den gamle. Det er lidt som om man ikke kan være det bekendt
> over for den gamle (så tidligt)

Sådan ser jeg på det, det er jo Tyson jeg savner, ikke specielt en hund mere,
det er mere vanen med at have to hunde jeg skal ud af

> [...]
> lab+bordercollie på 1 år. Det er nok lidt for sent at lære hende at
> genne vores får, men mon ikke hun ville kunne et og andet alligevel.

Jeg foretrækker selv tæver, så det kan jeg godt følge.
Kan så ikke følge dig i at du vil have en halvvoksen hund, hvorfor det.
En af mine kollegaer har en Border/Lab hanhund, det er en go fin køter,
ligner mest af alt en lille Lab.

> Vi taler faktisk allerede om en 3. hund. En hvalp, men først når jeg
> får sommerferie, hen i september. (Så jeg har tid til pottetræning
> mm.)

Du kan risikerer at skulle bruge mere energi på en genbrugshund
end på en hvalp hvis du er uheldig, det har jeg set mange gange.

/Jens

Fra : Bjarne K.

Dato : 04-06-10 20:32

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg foretrækker selv tæver, så det kan jeg godt følge.
> Kan så ikke følge dig i at du vil have en halvvoksen hund, hvorfor det.

Mest for at fylde et hul ud her og nu. Vi vil gerne have en kammirat til
vores hund, (og os selv)

> [...]

> Du kan risikerer at skulle bruge mere energi på en genbrugshund
> end på en hvalp hvis du er uheldig, det har jeg set mange gange.

Jep, det er jeg klar over. Men jeg håber at jeg har boldøje nok, til ikke
at købe latten i sækken.

Bjarne K.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 05-06-10 00:02

Bjarne K. forklarede:
> "Tove Krieger" <missminimiv@invalid.dk> wrote in message

> Bare lige for at gøre dig lidt mere misundelig Tove. Sorry
>
> http://www.ddaa.dk/html/stor_billede.php?pic=P1110800.JPG

Holdakæft hun er nuttet!

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-06-10 09:42

"Bjarne K." <no@niet.ik> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg er dog ikke helt afklaret med mig selv om vi vil have en lille hvalp
> nu, så det kan være det ender med en anden model.

Hej Bjarne

Du kan ikke som Tove siger, præge hende, da det vindue lukkede
definitivt, dengang hun var Ca 10 uger gammel....
Men da du jo nok næppe har bemærket nogen negativ prægning,
så kunne du nok gøre værre ting end tage hende....

I hvert fald, tror jeg, at stod jeg i situationen, ville jeg snuppe
hende uden de store betænkeligheder....
Da der sikkert er masser af ting hun skal lære, så spiller et par
ting, som hun eventuelt skal læres fra at gøre, vel ikke en alt
afgørende rolle... Men vær lidt overbærende.... Kun 4 mdr og
har allerede stiftet bekendtskab med internatet... Somme tider
er det sgu trist at være en hund.

M.V.H....Benny..

Fra : Tove Krieger

Dato : 05-06-10 12:40

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> [...]
> Men da du jo nok næppe har bemærket nogen negativ prægning,
> så kunne du nok gøre værre ting end tage hende....

Hej Benny.

Jeg er en stor beundrer af dit kendskab til hunde, du har som regel fat i
den rigtige ende.

Jeg vil alligevel "anholde" om din bemærkning angående prægning af en hvalp.
Den *fundamentale* prægning af en hvalp skal foregå hos opdrætteren i
hvalpens 3-7 leveuge. Katte skal ligeledes helst præges af deres mor i de
første 10-12 uger, det burde være almen viden.

Der er jo desværre mange hunde der har arvet dårlige gener fra deres
forældre, eller på anden måde er handikappet, uden at det kan påvises i
deres tid som hvalp.

Med prægning mener jeg også den videre "uddannelse" af hvalpen. Prægning og
opdragelse er jo to vidt forskellige ting, så forstå mig ret når jeg skriver
at man selv kan gøre meget for at få en god og kærlig hund ud af en hvalp.
Man skal være konsekvent (som også Jopa skriver) ellers kan det gå helt
galt.

Gav det nogen mening ?

Fra : Pwh

Dato : 05-06-10 17:01

Tove Krieger, skrev:

> Jeg vil alligevel "anholde" om din bemærkning angående prægning af en
> hvalp. Den *fundamentale* prægning af en hvalp skal foregå hos
> opdrætteren i hvalpens 3-7 leveuge.

Er det ikke de første 12 ugers prægning der er den vigtigste periode for en hvalp,
eller husker jeg forkert.

/Jens

Fra : Hm

Dato : 05-06-10 18:45

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse
> Er det ikke de første 12 ugers prægning der er den vigtigste periode for
> en hvalp,
> eller husker jeg forkert.
>
> /Jens

Jo, Jens for en gang skyld er du ikke helt forkert på den

Den første periode op til 8 uger - skal hvalpen lære hvad der sker i et
hjem, og bl.a. lære andre (mange) mennesker og børn at kende.

8 -12 uger skal den ud i "verden" og lære den at kende, det er her der er
mange der fejler og ikke giver hvalpen alle de indtryk.

Hanne

Fra : Pwh

Dato : 05-06-10 20:22

Hm, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Jo, Jens for en gang skyld er du ikke helt forkert på den

Du ved jo at en blind høne kan også læse hundebøger,
eller hvordan det nu er

/Jens (som vil gå i kassen nu ovenpå en lang arbejdsdag, på den igen imorgen)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-06-10 10:38

"Tove Krieger" <missminimiv@invalid.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en hvalp. Man skal være konsekvent (som også Jopa skriver) ellers kan det

Hej Tove..

Jeg skal ikke kunne sige det, det er muligt du har ret,
men i så fald, lægger vi os ud med videnskaben....
Jeg har også engang, byttet mig til en Schæfer tæve,
der var 10 uger gammel.... Og altså de uheldige sider
hun havde, bevarede hun hele livet, til hun blev aflivet
nogle dage før hendes 11 års fødselsdag....
Til gengæld nåede hun langt mere, end de fleste andre
hunde... Deltog i 3 * DM, og havde vundet det ene,
hvis ikke Gimpen havde klodset i det.
Og udtaget som reserve til landsholdet....

Som det jo her er beskrevet, en Kanon hund....
Men de uheldige ting i hendes prægning, de var
uoprettelige... Så jeg tror jeg fastholder min
påstand om, at dette vindue lukker definitivt i
hundens 10'ende leveuge...

Hvad angår katte, er jeg rygende uenig, for langt
størsteparten af kattenes vedkommende....
Der ville jeg sige, jo før fra moderen, jo bedre...
Da kun de færreste katte, får lov til at være kat.

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 06-06-10 17:25

Benny Mortensen, skrev:

> [...]
> Men de uheldige ting i hendes prægning, de var
> uoprettelige... Så jeg tror jeg fastholder min
> påstand om, at dette vindue lukker definitivt i

Det mener jeg altså også er gængs opfattelse,
mener bare man siger 12 uger så er der lukket.
Det er jo også et tungtvejende argument for kun at få hvalpe.

/Jens

Fra : Pwh

Dato : 04-06-10 11:18

Bjarne K., skrev:
> "Jopa" <admin@jp-web.invalid> wrote in message

> Det er en hvalp 4 mdr. . Hun er på et dyreinternat.

Har hun så overhovedet stamtavle, lyder nemlig lidt underligt
hvis en hund til +8000 kr er røget på internat efter 2 mdrs ejerskab.
I sådan et tilfælde ville den vel ryge tilbage til avleren er mit gæt.

/Jens (som ikke selv skal have flere hunde uden stamtavle)

Fra : Jopa

Dato : 04-06-10 11:39

Pwh formulerede fredag:

> Har hun så overhovedet stamtavle, lyder nemlig lidt underligt
> hvis en hund til +8000 kr er røget på internat efter 2 mdrs ejerskab.

Nu har jeg lidt kontakt til et internat, og det sker da at folk
afleverer hund og stambog, så det er ikke usansynligt, med mindre den
er indleveret af politiet.

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 04-06-10 13:56

Jopa, skrev:
> Pwh formulerede fredag:

> Nu har jeg lidt kontakt til et internat, og det sker da at folk
> afleverer hund og stambog, så det er ikke usansynligt, med mindre den
> er indleveret af politiet.

Alt kan lade sig gører
Men det er jo enkelt for Bjarne at undersøge, også om de papirer
der evnt er på hende er gode.
Om man vil have blandingshunde er self en smagssag,
men mht sundhed må du give mig ret i at det er et lotteri.
Med "raceægte" uden papirer blinker mine advarselslamper,
for hvorfor har man ikke sørget for at have det iorden.
Kender personligt til to ægte rottweilere købt uden papirer,
den ene nu aflivet i en alder af 1 år pgr svær HD.
Den anden har slidgigt i skulderen i en alder af 3 år.

Hånden på hjertet, ville du selv købe en Schæfer uden papirer :-?

/Jens

Fra : Jopa

Dato : 04-06-10 14:22

Pwh udtrykte præcist:

> Hånden på hjertet, ville du selv købe en Schæfer uden papirer :-?

Jeg har aldrig haft en hund uden stamtavle og får det heller ikke, men
nu er det ikke alle specielt i denne tid der har 10 K til hund,og vil
man nøjes med at give lidt for hunden og resten i dyrlægeregninger så
gerne for mig.

Milo var i går til dyrlægen for det årlige skud samt kennelhoste
sprøjte, og min gamle dyrlæge er pensioneret så det var en lækker
model, men havde Milo ikke haft mundkurv på og dyrlægen en med boller
havde hun mistet dem. ^^

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 04-06-10 14:31

Jopa, skrev:
> [...]
> nu er det ikke alle specielt i denne tid der har 10 K til hund,og vil
> man nøjes med at give lidt for hunden og resten i dyrlægeregninger så

Lidt firkantet at sætte det op på den måde, det er ikke en bil vi taler om.
Når man lige har mistet en hund har man nok ikke lyst til at skulle lægge
en mere i graven fordi man har skulle sparer lidt penge på indkøbet
og evnt er endt op med en schæfer med svær HD, som den rotte jeg kendte.
Ham med rotten skulle aldrig have flere hunde uden god stamtavle sagde han,
han pralede ellers med hvor mange penge han havde sparet da han købte Tjalfe uden.

/Jens

Fra : Jopa

Dato : 04-06-10 14:53

Pwh sendte dette med sin computer:

> Lidt firkantet at sætte det op på den måde, det er ikke en bil vi taler om.

Jeps lidt firkantet men mange gange er penge sparet givet ud på anden
måde, det samme gælder køb af bil B-)

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 04-06-10 15:47

Jopa, skrev:
> Pwh sendte dette med sin computer:

> Jeps lidt firkantet men mange gange er penge sparet givet ud på anden
> måde, det samme gælder køb af bil B-)

Nu må vi vente og se om Bjarke ikke vender tilbage og fortæller os om det
er en schæfer med stamtavle, eller om det er en hund der bare ligner en schæfer.
Har også mødt et par stykker der har købt "raceægte" hunde uden papirer hvor
man tydeligt har kunnet se når den var udvokset at den ikke var raceægte.
Intet galt i det, bare man er afklaret med det

/Jens

Fra : Bjarne K.

Dato : 04-06-10 19:02

> [...]
> man tydeligt har kunnet se når den var udvokset at den ikke var raceægte.
> Intet galt i det, bare man er afklaret med det

Skal spørge imorgen. Jeg vil ind og besøge dem i storbyen (Århus).

Bjarne K.

Fra : Hm

Dato : 04-06-10 21:14

> [...]
>
> Har travet diverse sider igennem om Schæfere, men ikke fundet de vise
> steen, om hvorfor de er så specielle, så hvis i har links eller erfaring,

Hej Bjarne
En Schæferhund er altså ikke så speciel - det er en hund som er nem at
afrette/opdrage, med konsekvens og kærlighed man skal sørge for at få den
socialiseret medens den er helt lille altså ind i byen og gå ture, ud og
lege med andre hunde i samme alder´o.s.v.

En tæve er meget nemmere end en hanhund, så der ville den lille du har kik
på være et godt bud til en ny lille hund.

Jeg har nr. 3 af racen nu- en tæve -og hun er bestemt så kærlig, elsker
børnebørnene, andre hunde er venlig over for alle, meget nem og dejlig
lydig, men det er jo ikke noget man får forærende, men det ved du sikkert,
så det første års tid er arbejde, men så er de næste 10-12 år også en
fornøjelse.

Jeg forstår heller ikke at du vil have en på ½ - 1 år husk den har noget med
i "rygsækken" uanset hvad.

Men hvis du ikke vil have en hund der følger jer over alt -og deltager i
alt - så skal du ikke vælge en Schæfer for den er meget tæt knyttet til
familien,

Hanne/ engang schæferhund altid schæferhund

Fra : Tove Krieger

Dato : 04-06-10 22:24

"Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> familien,
>
> Hanne/ engang schæferhund altid schæferhund

Det er nemlig helt rigtigt Hanne. Det er en skøn familiehund.

Hvorfor vi ikke fik en ny schæfer skyldes måske, at Asia var en absolut
ener, vi syntes ikke dengang at en ny schæfertæve kunne erstatte hende, for
selvfølgelig var vi da sikkert blevet lige så glade for en afløser, men det
blev altså ikke rigtigt til noget, hvilket jeg godt kan fortryde en smule en
gang imellem. Vi har da heldigvis nogle dejlige billeder af hende, og hele
familien mindes hende tit som skønne vovse hun var.

Fra : Hm

Dato : 05-06-10 18:52

> [...]
> en smule en gang imellem. Vi har da heldigvis nogle dejlige billeder af
> hende, og hele familien mindes hende tit som skønne vovse hun var.

Ja, Tove det er nemlig den tanke man har´.

Jeg syntes jeg havde haft verdens bedste Schæfer tæve og verdens bedste
Schæfer hanhund

Så jeg begyndte at tænke på en anden race -Berner Sennen- og var medlem af
klubben i mere end 2 år

Men, men ------- som jeg lige skrev -engang Schæferhund altid Schæferhund-
ja, så købte jeg altså alligevel en ny lille Schæfer tævehvalp ( det er nu 5
år siden) og hun er også verdens dejligste hund, bare på sin hel egen måde.

Hanne

Fra : Pwh

Dato : 05-06-10 19:04

Hm, skrev:

> Men, men ------- som jeg lige skrev -engang Schæferhund altid
> Schæferhund-

Nok ikke usædvanligt at sværge til en bestemt race,
mon ikke mange Rotte/Lab/Boxerejere gør det samme

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 05-06-10 19:42

> [...]
> 5 år siden) og hun er også verdens dejligste hund, bare på sin hel egen

Det er hun (Queeni) helt sikkert også, og det siger vi jo allesammen der har
eller har haft en dejlig hund - heldigvis da.

Som en slags "erstatning" ser jer hver aften "Kommissær Rex" på TV2 Charlie.
jeg er komplet tosset med den hund, d.v.s. der har jo været et par stykker i
løbet af årene, men jeg tror aldrig at jeg bliver træt af serien, for jeg
beundrer i den grad Rex' træner. Det er et utroligt stykke arbejde hun
lægger for dagen med træningen, og Rex er simpelthen den dejligste schæfer
man kan ønske sig. Jeg anbefaler hermed serien til alle schæferelskere.

Fra : Jopa

Dato : 05-06-10 19:54

Tove Krieger formulerede lørdag:

> Som en slags "erstatning" ser jer hver aften "Kommissær Rex"

Det gør Milo også hvis han får lov

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Ivan Madsen

Dato : 05-06-10 19:55

On Sat, 05 Jun 2010 20:53:44 +0200, Jopa <admin@jp-web.invalid> wrote:

>Tove Krieger formulerede lørdag:

>Det gør Milo også hvis han får lov

Gør han så også af forbryderne eller bare af Rex? )
(jeg ved hvem mine gødyr er sure på )))

Fra : Jopa

Dato : 05-06-10 21:48

Ivan Madsen skrev:

> Gør han så også af forbryderne eller bare af Rex? )
> (jeg ved hvem mine gødyr er sure på )))

Han gøer ikke ligger bare og følger med interesseret.
Han følger intens alle dyreudsendelser samt en del reklamer.
Specielt DSB reklamen samt ham Vupti fyren

--
Mvh John
www.johns-web.dk