Inspiration søges - "bilfilm"
Fra : Jebir

Dato : 03-06-10 16:04

Hejsa!

Så varer det ikke længe før turen går til Le Mans...
Vi er en flok gutter der skal afsted, og mangler lidt underholdning til
at sætte stemningen på busturen derned.
Jeg søger derfor nogle ideer til nogle rigtig gode "bilfilm" - både nye
som gamle! Der er selvfølgelig Fast and the furious-filmene mv, men der
må ligge nogle perler som vi ikke har overvejet?

- på forhånd tak!

Fra : Peter J

Dato : 03-06-10 16:14

Jebir skrev:
> [...]
> som gamle! Der er selvfølgelig Fast and the furious-filmene mv, men der
> må ligge nogle perler som vi ikke har overvejet?

Prøv at tage et kig på denne liste. Ikke alle film har lige mange biler
i dem, men biler indgår på den ene eller anden måde i alle filmene:

http://www.imdb.com/keyword/car/?sort=num_votes

Fra : Steen

Dato : 03-06-10 21:37

In article <4c07c466$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
Jebir <jebir@jebir.dk> wrote:

> [...]
> som gamle! Der er selvfølgelig Fast and the furious-filmene mv, men der
> må ligge nogle perler som vi ikke har overvejet?

TCM sender lidt over midnat filmen Grand Prix. Den kunne jo optages...
http://ontv.dk/info/1861275603300-grand-prix

--

Steen
http://www.facebook.com/isteendk

Fra : Jesper

Dato : 09-06-10 00:28

Jebir <jebir@jebir.dk> wrote:

> [...]
> som gamle! Der er selvfølgelig Fast and the furious-filmene mv, men der
> må ligge nogle perler som vi ikke har overvejet?

Dirty Mary, Crazy Larry
A Small Town In Texas (ikke tilgængelig på DVD)
Vanishing Point (1971)
Gone In 60 Seconds (1974)
--
Jesper
Chuck Norris doesn't wear a watch.

Fra : Erik Olsen

Dato : 09-06-10 17:40

Jebir wrote:

> [...]
> nye som gamle! Der er selvfølgelig Fast and the furious-filmene mv,
> men der må ligge nogle perler som vi ikke har overvejet?

Trafic af Jaques Tati.
http://www.imdb.com/title/tt0069400/

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 13-06-10 11:23

Jebir <jebir@jebir.dk> wrote:

> [...]
> som gamle! Der er selvfølgelig Fast and the furious-filmene mv, men der
> må ligge nogle perler som vi ikke har overvejet?

Bullit med Steve McQueen

Den norske Grandprix Købing - dukkefilm, men mega fed.

Ronin indeholder også en par gode biljagter

Taxi - den første

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 13-06-10 12:45

Jesper Haaber Gylling skrev:

> [...]

De er nok kørt.

--
Peter Brandt Nielsen

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 13-06-10 15:07

Peter Brandt Nielsen <peterbrandtnielsen@gmail.com> wrote:

> De er nok kørt.

Du har nok ret.

Fik sgu lige lyst til at gense Ronin.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 03-07-10 13:36

On 13/06/2010 16:07, Jesper Haaber Gylling wrote:
[.,.]
> Fik sgu lige lyst til at gense Ronin.

Det er et sundhedstegn.

--
Peter Knutsen

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 04-07-10 09:35

Jesper Haaber Gylling udtrykte præcist:

> Du har nok ret.
>
> Fik sgu lige lyst til at gense Ronin.

http://www.youtube.com/watch?v=CVaNBrYLvFg

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Steen

Dato : 13-06-10 17:20

Den 13/06/10 12.23, Jesper Haaber Gylling skrev:
> Den norske Grandprix Købing - dukkefilm, men mega fed.

Jeg har mange gange...og forgæves, forsøgt at få mine to unger til at se
denne film. Nu er jeg naturligt nok, en del mere "analog" end dem, så de
gider i hvert fald ikke se den!
Jeg mente det hørte med til en god opdragelse, men det havde jeg altså
ikke held med...

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 13-06-10 19:53

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> [...]
> gider i hvert fald ikke se den!
> Jeg mente det hørte med til en god opdragelse, men det havde jeg altså

Det er da et led i enhver opdragelse.

Det er noget af det bedste lavet med dukker og samtidigt er det sjovt.

Fra : Jesper

Dato : 14-06-10 06:43

> [...]

> gider i hvert fald ikke se den!
> Jeg mente det hørte med til en god opdragelse, men det havde jeg altså

Prøv med Speed Racer i stedet

Fra : Peter Holm

Dato : 03-07-10 08:24

Jebir wrote:
> [...]
> nye som gamle! Der er selvfølgelig Fast and the furious-filmene mv,
> men der må ligge nogle perler som vi ikke har overvejet?

Death Race 2000 (1975)

http://akas.imdb.com/title/tt0072856/

en absolut perle.

peter