Ubuntu: LiveCD / Install beder om brugerna~
Fra : Jan Birk

Dato : 03-06-10 13:02

Når jeg booter (Eee PC) fra en LiveCD med Ubuntu 10.04 ender jeg i at
skulle taste brugernavn og password.....

Hvis jeg vælger 'Install' istedet for LiveCD sker det samme.

Ctl-Alt-F1 giver kun 'Authentication failure' og ikke mulighed for at få
en prompt.

En google antyder at det er hardware problemer, men .......

Er der andre der har nogle gode ide'er eller hints?

/Jan

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 03-06-10 18:21

Den 03/06/10 14.02, Jan Birk skrev:
> [...]
>
> En google antyder at det er hardware problemer, men .......
>
> Er der andre der har nogle gode ide'er eller hints?

Du har checket at skiven er i orden? Der er en opstartmenuindgang der
tillader dig at checke (men den er ret sløv).

Det er sådan første skridt på vejen :)

Fra : Jan Birk

Dato : 03-06-10 20:40

> Du har checket at skiven er i orden? Der er en opstartmenuindgang der
> tillader dig at checke (men den er ret sløv).

Jo tak. Den virker andre steder ... )

/Jan

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 03-06-10 20:55

Jan Birk <jan.birk@invalid.domain.null> writes:

> Jo tak. Den virker andre steder ... )

Mindre godt. Så er min formodning at der er noget hardware der ikke
understøttes ordentligt og får noget til at gå i kludder.

Jeg mener der er en "Safe mode" på F6 eller lignende, som får den til at
være meget konservativ med hvad den forlanger af hardwaren. Det ville
jeg prøve nu.

Fra : Jan Birk

Dato : 05-06-10 15:25

> Jeg mener der er en "Safe mode" på F6 eller lignende, som får den til at
> være meget konservativ med hvad den forlanger af hardwaren. Det ville
> jeg prøve nu.

Tak for gode hints, desværre ikke nogen succes. Prøver et par andre og
vender tilbage med resultatet.

/Jan