Sår der ikke vil læges?
Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 02-06-10 08:19

Blackie har i snart 2 måneder på indersiden af øret haft et sår der
ikke vil læges:

kortlink.dk/7ts9

(Det har fået lidt jod så derfor er det ekstra rødt)

Han var ved læge for 3 uger siden hvor han fik et par sprøjter og salve
med binyrebark med hjem sammen med piller - han skal igen til læge hér
kl. 14, men hvad ville I andre gøre i en sådan situation?

Vi har renset det tit og ofte, har prøvet med plaster som ikke holder
men såret bliver ved med at vædske.

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 02-06-10 08:24

Hans Paulin (6310) formulerede onsdag:
> Blackie har i snart 2 måneder på indersiden af øret haft et sår der ikke vil
> læges:
>
> kortlink.dk/7ts9

Møglink:

http://picasaweb.google.com/hanspaulin/DropBox?authkey=Gv1sRgCIr00LDW3MT5Lw&pli=1&gsessionid=hSunLO1SmAWj1tBxZUI7qw#5478070551735752290

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Jopa

Dato : 02-06-10 09:21

Hans Paulin (6310) frembragte:
> Blackie har i snart 2 måneder på indersiden af øret haft et sår der ikke vil
> læges:

Fusidin salve gør underværker.
Smør 3 gange om dagen og det plejer at være væk efter få dage.

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 02-06-10 09:24

Den 02-06-2010, skrev Jopa:
> Hans Paulin (6310) frembragte:
>
> Fusidin salve gør underværker.
> Smør 3 gange om dagen og det plejer at være væk efter få dage.

Fusidin salve (binyrebark-salve) fik han den 1. uge.

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Jopa

Dato : 02-06-10 09:31

Hans Paulin (6310) frembragte:

> Fusidin salve (binyrebark-salve) fik han den 1. uge.

Ok ærgeligt, det var nærmest standard udrustning da jeg var hundefører.
Mange hunde lider af såkaldte hotspots og der gør det underværker.

Milo har også haft lidt hotspots som han ligger og gnaver i og der er
fusidin det eneste der virker.

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 02-06-10 09:32

Jopa forklarede:
> [...]
> Mange hunde lider af såkaldte hotspots og der gør det underværker.
>
> Milo har også haft lidt hotspots som han ligger og gnaver i og der er fusidin

Bare ærgeligt

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Jopa

Dato : 02-06-10 09:48

Hans Paulin (6310) frembragte:
> Jopa forklarede:

> Bare ærgeligt

Det er ikke fordi han klør i det hele tiden så det ikke får ro til at
heles ?

Vesterhavet kan i visse tilfælde også have en helbredende virkning

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 02-06-10 09:51

Jopa formulerede onsdag:
> Hans Paulin (6310) frembragte:

> Det er ikke fordi han klør i det hele tiden så det ikke får ro til at heles
> ?

Han klør sig i øret som sådan, men ikke i såret; han ryster dog så
mange gange om dagen på hovedet at det er hårdt for en evt. skorpe.

> Vesterhavet kan i visse tilfælde også have en helbredende virkning

Vi har haft ham i Østersøen men han svømmer helst kun når det er
strengt nødvendigt

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 13-06-10 15:25

> Jopa forklarede:

> Bare ærgeligt
>
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> www.zofiaoghans.dk

Fucidin indeholder fusidinsyre, fucicort er antibiotikum samt
binyrebarkhormon meget effektivt til sår

Fra : Jopa

Dato : 13-06-10 15:58

Stig Rasmussen formulerede søndag:

> Fucidin indeholder fusidinsyre, fucicort er antibiotikum samt
> binyrebarkhormon meget effektivt til sår
Ficidin indeholder også antibiotikum, men vist ikke binyrebarkhormon,

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 13-06-10 22:01

"Jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
> Stig Rasmussen formulerede søndag:

> Ficidin indeholder også antibiotikum, men vist ikke binyrebarkhormon,

> [...]
Fusidin i Fucidin er smalspektret antibiotikum derfor ikke så effektivt.

Fra : Jopa

Dato : 14-06-10 08:11

Stig Rasmussen formulerede spørgsmålet:

> Fusidin i Fucidin er smalspektret antibiotikum derfor ikke så effektivt.

Men det er vel så også knapt så "farligt" at bruge.
Det hjælper her de gange han har haft såkaldte hotspots

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 14-06-10 12:34

> [...]
>
> Men det er vel så også knapt så "farligt" at bruge.
> Det hjælper her de gange han har haft såkaldte hotspots

jeg har haft 2golden retriver og 2 schæfere skulle ofte kun smører på sår
1 gang
med fucicort mest på golden,schæfererne fik sjælent ?år. Det var mest
gnaske sår
efter lopper, den fandens kat afleverede lopper røde Axel efter en vis
Larsen.

Fra : Pwh

Dato : 02-06-10 11:39

Jopa, skrev:
> Hans Paulin (6310) frembragte:

> Ok ærgeligt, det var nærmest standard udrustning

Når man har Schæfer er man vel nød til at have et mindre husapotek

/Jens

Fra : Jopa

Dato : 02-06-10 12:44

Pwh formulerede spørgsmålet:

> Når man har Schæfer er man vel nød til at have et mindre husapotek

I modsætning til mange ingen navne nævnt har jeg stort set kun besøgt
dr dyr når han skal vaccineres.

Fusidin er altid i huset og er prima til sårbehandling ved evt skader
eller såkaldte hotspots som alle racer kan få.
Milo har haft det en enkelt gang hvor jeg tog det i opløbet

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 02-06-10 14:12

"Jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i meddelelsen
> Pwh formulerede spørgsmålet:

> I modsætning til mange ingen navne nævnt har jeg stort set kun besøgt dr
> dyr når han skal vaccineres.

Det var nu heller ikke vores dyrlæge der tjente sine penge på os, da vi
havde Asia. Hun var utroligt hårdfør må man sige, så det er noget sludder at
schæferne er mere syge end andre hunde - tværtimod.

> Fusidin er altid i huset og er prima til sårbehandling ved evt skader
> eller såkaldte hotspots som alle racer kan få.
> Milo har haft det en enkelt gang hvor jeg tog det i opløbet

Fucidin, Aloe Vera gel og pattesalve har også været de foretrukne remedier
her i huset til vore dyr. Det bruger jeg også selv hvis jeg har småsår der
skal hele hurtigt.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Pwh

Dato : 02-06-10 17:53

Tove Krieger, skrev:
> [...]
> vi havde Asia. Hun var utroligt hårdfør må man sige, så det er noget
> sludder at schæferne er mere syge end andre hunde - tværtimod.

Men i ryger i med begge ben hvergang

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 02-06-10 18:01

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen

> Men i ryger i med begge ben hvergang
>
> /Jens

Næh, det gør vi skam ikke Jens. Vi konstaterer bare at du æælsker schæfere.

Fra : Pwh

Dato : 02-06-10 18:34

Tove Krieger, skrev:

> Næh, det gør vi skam ikke Jens. Vi konstaterer bare at du æælsker
> schæfere.

Jeg elsker at drille dem der har racen, selvom det ikke er fair
da de må have det svært nok i forvejen

/Jens

Fra : Jopa

Dato : 02-06-10 18:56

Den 02-06-2010, skrev Pwh:

> Jeg elsker at drille dem der har racen, selvom det ikke er fair
> da de må have det svært nok i forvejen
Min filosofi er at uægte bastarder er mere syge generelt end ægte hunde
fra gode linier, og det uanset om det er schæfere eller andre.

Jeg har haft en del efterhånden og 7 9 13 aldrig haft en der krævede
lægebehandling.
Jeg kan så have været heldig, men tror der er noget om det.

Kan også se på de indlæg der er herinde at det ofte er uægte bastarder
folk kaster dyrlægepenge efter. :')

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 02-06-10 20:44

Jopa, skrev:

> Min filosofi er at uægte bastarder er mere syge generelt end ægte
> hunde fra gode linier, og det uanset om det er schæfere eller andre.

Sådan skulle det da gerne værer, bla. derfor jeg vil have raceægte næste gang.
Men om det rent faktisk forholder sig sådan har jeg aldrig set nogen statestik over.

> Jeg har haft en del efterhånden og 7 9 13 aldrig haft en der krævede
> lægebehandling.
> Jeg kan så have været heldig, men tror der er noget om det.

Jeg har kun selv to bastarder jeg kan lave statestik ud fra.
Angel har nu aldrig været meget syg, en enkelt omgang svær maveonde krævede
lægebehandling, og så har hun desværre en smule slidgigt i skulderen.
Bortset fra at Tyson fik kræft, kan nok ramme alle racer, havde han ikke en eneste
sygedag i sit liv, og var bortset fra kræften i topform i et og alt da han blev aflivet.
Det vil du self straks påstå var fordi han var halvschæfer

> Kan også se på de indlæg der er herinde at det ofte er uægte bastarder
> folk kaster dyrlægepenge efter. :')

Jeg har engang læst en undersøgelse der påviste at rent genetisk får man det
sundeste afkom hvis man blander to ægte, men forskellige hunderacer efter sunde forældre.
Derefter skulle det så gå ned af bakke hvis man så avlede videre på den blanding.

/Jens

Fra : Kim Christensen

Dato : 02-06-10 14:10

On 2 Jun., 21:43, "Pwh" <kkk...@email.dk> wrote:

> [...]
> Derefter skulle det så gå ned af bakke hvis man så avlede videre på den blanding.

Både ja og nej. Et eller andet sted har jeg læst at der er to racer
der giver problemer ved krydsning. Jeg ved ikke om det var OES og
Border Collie eller labrador - de får både den store pels OG en tæt
underuld, hvilket i praksis betyder at de lider under overophedning
næsten hele tiden.

Et andet eksempel er en blanding mellem en borzoi og en deerhound som
lever lystigt i en alder af 15. De to grundracer i den blanding plejer
ikke at nå den alder, det er mere ca 10år

Hilsen Kim

Fra : Pwh

Dato : 03-06-10 08:06

Kim Christensen, skrev:

> [...]
> Border Collie eller labrador - de får både den store pels OG en tæt
> underuld, hvilket i praksis betyder at de lider under overophedning

Det giver vel sig selv at det skal værer to racer der passer sammen fysisk.
Men den blanding du nævner kan jo værer sund nok rent genetisk,
at den så kun egner til til at leve på Antarktis er self lidt upraktisk

> Et andet eksempel er en blanding mellem en borzoi og en deerhound som
> lever lystigt i en alder af 15. De to grundracer i den blanding plejer
> ikke at nå den alder, det er mere ca 10år

Det kunne jo også indikerer at den undersøgelse er rigtig når den blanding
får et liv der er 50% længere.
Passer jo også meget godt med de problemer der kan værer med indavl
at der skal helt frisk blod til ind imellem, så jeg tror på den undersøgelse.

Det svære er nok bare at finde to forskellige racerene sunde forældre
som ejerne vil lade indgå i avl

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-06-10 09:42

> [...]
> 14, men hvad ville I andre gøre i en sådan situation?
>
> Vi har renset det tit og ofte, har prøvet med plaster som ikke holder men

Pattesalve, plejer at være universal midlet her....

Evt lidt zinkspray, tror jeg det hedder...
Sådan noget man plejer at sprøjte på, når man kommer
til at klippe for meget i fåret, og for lidt i ulden....
Fås også tilsvarende til grise, og de virker vel begge...
Og lige som pattesalve, koster de ikke alverden...

M.V.H....Benny..

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 02-06-10 09:46

Benny Mortensen sendte dette med sin computer:

> Pattesalve, plejer at være universal midlet her....

Har vi stående på hylden; tak for tippet

> Evt lidt zinkspray, tror jeg det hedder...

Ok

> Sådan noget man plejer at sprøjte på, når man kommer
> til at klippe for meget i fåret, og for lidt i ulden....
> Fås også tilsvarende til grise, og de virker vel begge...
> Og lige som pattesalve, koster de ikke alverden...

Harald Nyborg har pattesalve

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Jopa

Dato : 02-06-10 09:49

Efter mange tanker skrev Hans Paulin (6310):

> Harald Nyborg har pattesalve

Jeg har et kilo du kan få hvis du kommer på Vojens/Gram kanten

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 02-06-10 09:52

Jopa frembragte:

> Jeg har et kilo du kan få hvis du kommer på Vojens/Gram kanten

Jeg tror ikke vi har meget mindre

Hans
www.zofiaoghans.dk