Anvendelse af fransk fastnettelefon i Danm~
Fra : charlotte

Dato : 01-06-10 12:49

Vi har været i Frankrig og købt en telefon med hjem. Den blev afprøvet
dernede og virkede fint. Nu er det bare at stikket jo slet ikke passer
herhjemme. Er der noget vi kan gøre for at den kan komme op og køre,
da det er en meget flot telefon og den var ret dyr. Jeg kan se, når
jeg åbner for stikket at der er 4 ledninger (hvid, grøn, blå og rød),
istedet for 2 herhjemme. Hvis man ikke kan sætte et dansk trebensstik
i, er der så en addapter?

Vh Charlotte

Fra : Ole C

Dato : 01-06-10 20:12

charlotte skrev blandt andet:

> [...]
> jeg åbner for stikket at der er 4 ledninger (hvid, grøn, blå og rød),
> istedet for 2 herhjemme. Hvis man ikke kan sætte et dansk trebensstik

Du finder næppe en adapter, men klip det franske stik af og køb et dansk
trebensstik - for eksempel her:
http://eshop.silvan.dk/webapp/wcs/stores/servlet/vare_Telefonstik-Hermafrodit_71006
I Danmark bruger vi normalt kun to ledninger - en blå og en rød. Om franske
telefoner fungerer anderledes og anvender anden farvekode, har jeg ingen
anelse om. Men prøv dig frem

--
vh
Ole C

Fra : charlotte

Dato : 01-06-10 23:42

On Jun 1, 9:11 pm, "Ole C" <m...@olec.invalid> wrote:

> [...]
> telefoner fungerer anderledes og anvender anden farvekode, har jeg ingen

Jeg troede egentlig jeg havde skrevet til en der hedder Chano
Andersen, men jeg kan se at han lige præcis er rykket over på et andet
område. Er det sådan at man kan komme i kontakt med vedkommende. Jeg
håber ikke det virker stødende, det er bestemt ikke meningen. Chano
havde svaret på et lignende spørgsmål tidligere, som var meget
dybtegående, så please!!!!!

vh Charlotte

Fra : Ole C

Dato : 02-06-10 10:30

> [...]

> håber ikke det virker stødende, det er bestemt ikke meningen. Chano
> havde svaret på et lignende spørgsmål tidligere, som var meget

Når du skriver til en nyhedsgruppe, skriver du jo ikke til en bestemt
person.
Men Chano Andersen er en kompetent bruger af nyhedsgrupperne, og har sit
speciale i telefoni - ikke mindst ip-telefoni - så du må nok bare vente til
(hvis) han dukker op....
Men i øvrigt forestiller jeg mig ikke, at hans svar vil blive meget
anderledes end mit, medmindre han ved, hvor du kan købe en adapter, der
laver dit franske stik om til et dansk do., hvis du ikke har mod på at
klippe i kablet

--
vh
Ole C

Fra : Chano Andersen

Dato : 02-06-10 18:32

Den 02-06-2010 11:29, Ole C skrev:
> Men Chano Andersen er en kompetent bruger af nyhedsgrupperne, og har sit
> speciale i telefoni - ikke mindst ip-telefoni - så du må nok bare vente
> til (hvis) han dukker op....

Tak for roserne, og jo, jeg følger med her, i gennemsnit kigger jeg
forbi ca. en gang om ugen. Ofte dog dagligt...

> [...]
> anderledes end mit, medmindre han ved, hvor du kan købe en adapter, der
> laver dit franske stik om til et dansk do., hvis du ikke har mod på at

Tja, jeg husker ikke lige dit svar, og er for doven til at lede tilbage,
men her er hva' jeg svarede på Charlottes mail, som hun sendte direkte
til mig, tidligere i dag.

"Jeg kender umiddelbart intet til det franske telenet, men fandt denne
pdf som muligvis kan hjælpe.
http://stielec.ac-aix-marseille.fr/cours/escolano/download/rtc.pdf

Som jeg ser det, skal du finde de ledninger der sidder på ben 1 og 2 i
det franske stik, dem forbinder du så til de to ben i siden på det
danske stik. Du bliver dog nødt til at prøve dig frem med rækkefølgen,
til du får klartone.

Når du så har fundet løsningen, skriver du den lige i nyhedsgruppen, så
andre kan få glæde af den. :)"

Med følgende tilføjelse:

"Oh, og en lille detalje er, at du kan risikere at avancerede funktioner
på telefonen ikke fungere pga. forskellige måder at gøre tingene på. En
klassiker er nummervisningsdata. "

- Chano Andersen

Fra : Ole C

Dato : 02-06-10 19:54

Chano Andersen skrev blandt andet:

> Tja, jeg husker ikke lige dit svar, og er for doven til at lede
> tilbage

Visse vasse, det står tre poster tidligere i denne tråd

> [...]
> det franske stik, dem forbinder du så til de to ben i siden på det
> danske stik. Du bliver dog nødt til at prøve dig frem med rækkefølgen,

Hvilket stort set er det samme som jeg anbefalede...

--
vh
Ole C