Bordeaux (rejse og sted at bo)?
Fra : none

Dato : 01-06-10 10:26

I sommerferien skal jeg en tur til Bordeaux og vil i den forbindelse høre om
der er nogen som kender et godt sted at bestille flybilletter? Det billigste
jeg har kunne finde for en retur billet er ca 2500 kr:

http://www.skyscanner.dk/fly-/cph/bod/100704/100711/flybilletpriser-fra-k%C3%B8benhavn-kastrup-til-bordeaux-i-juli-2010.html

Yderligere skal jeg også finde et sted at bo, men da jeg rejser alene og
skal det bare være så billigt som muligt. Nogen der anbefale noget her?

Er der iøvrigt nogle særlige steder i Bordeaux eller området som kan
anbefales at se?

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 01-06-10 22:09

"none" <st@asdad.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> skal det bare være så billigt som muligt. Nogen der anbefale noget her?
>
> Er der iøvrigt nogle særlige steder i Bordeaux eller området som kan

Har du overvejet, om det evt. kunne betale sig at tage til en anden lufthavn
i stedet for? Det ser ud til, at det er hurtigere at hoppe derned på tungen,
end det er at flyve, da du åbenbart ikke kan undgå en eller flere
mellemlandinger.

Kurt

Fra : none

Dato : 02-06-10 09:41

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> wrote in message

> [...]
> lufthavn i stedet for? Det ser ud til, at det er hurtigere at hoppe derned
> på tungen, end det er at flyve, da du åbenbart ikke kan undgå en eller

Ja det har jeg også hørt andre sige men har bare ikke rigtig nogen ide om
hvilken jeg skal vælge og om det faktisk kan betale sig.

Vælger jeg fx Paris så kan jeg hive ca 1000 kr af prisen:

http://www.skyscanner.dk/fly-/cph/cdg/100704/100711/flybilletpriser-fra-k%C3%B8benhavn-kastrup-til-paris-charles-de-gaulle-i-juli-2010.html

men så er jeg jo også kun næsten halvvejs. Så umiddelbart ser det ud til at
det ikke kan gøres meget billigere.

Fra : Carsten Keller

Dato : 03-06-10 07:54

none wrote:

> Ja det har jeg også hørt andre sige men har bare ikke rigtig nogen
> ide om hvilken jeg skal vælge og om det faktisk kan betale sig.
>
> Vælger jeg fx Paris så kan jeg hive ca 1000 kr af prisen:

Der hopper du så over i et TGV-tog der fragter dig direkte til Bordeux. Et
hurtigt tjek på en tilfældig dato viser at en enkelt Paris==>Bordeux kan
købes for ca. 500 kr. og tager 3-4 timer.

Kig eventuelt om der er andre byer i Frankrig der både har hurtig
togforbindelse til Bordeux og attraktive forbindelser med fly til DK.

Keller

Fra : none

Dato : 03-06-10 11:32

"Carsten Keller" <ck@no-more-swen.iha.dk> wrote in message

> [...]
>
> Kig eventuelt om der er andre byer i Frankrig der både har hurtig
> togforbindelse til Bordeux og attraktive forbindelser med fly til DK.

Ok det ser ud til at ca at løbe op i det samme beløb så jeg tror jeg bliver
ved den direkte forbindelse, men tak for forslaget!

Fra : Grethe Hoff

Dato : 02-06-10 13:20

"none" <st@asdad.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> skal det bare være så billigt som muligt. Nogen der anbefale noget her?
>
> Er der iøvrigt nogle særlige steder i Bordeaux eller området som kan

Prøv denne http://www.norwegian.dk/ Det er sikkert noen billige
innenlandske flyselskap i Frankrike også.
--
Grethe
deilig å være norsk i DK

Fra : Armand

Dato : 03-06-10 11:49

none skrev:
> [...]
> høre om der er nogen som kender et godt sted at bestille flybilletter?
> Det billigste jeg har kunne finde for en retur billet er ca 2500 kr:

Hvor svært kan det være?
Cimber flyver Kastrup-Bordeaux for omkring en tusse hver vej.

Havde du nu boet på fastlandet kunne man med fordel have brugt Ryan á
Billund-Edinburgh og Edinburgh-Bordeaux til vanlige 'koster næsten
gratis'-priser!

--
Armand.
(der fornyligt havde kriblen i feriefingrene da han opdagede at man