Pudelpleje
Fra : Søren Larsen

Dato : 29-05-10 10:52

Hej NG.

Jeg søger et par gode råd til pleje af pelsen på vores minipudel. Hun er
efterhånden ved at være noget langhåret og det giver en del problemer
med knuder i pelsen. Ikke at hun er generet af det, men det er svært at
rede hende ordentlig igennem. Vi kunne selvfølgelig bare køre til
frisøren, men sidste gang kom hun hjem og lignede...en pudel, på trods
af vores anvisninger! Vi foretrækker hende bestemt mere uldtot- end
pudel-agtig, og det tog lidt tid inden hun lignede sig selv igen.
Spørgsmålet er om man kan bruge en trimmer til at holde pelsen i den
foretrukne længde, eller om sådan en kun er til at klippe meget tæt med?

Et andet spørgsmål går på shampoo. Min kone købte hos dyrehandleren
noget usandsynligt dyrt stads til 400 kroner literen! Kan det ikke gøres
billigere, selvfølgelig uden at gå på kompromis med hvad der er godt for
hunden?

På forhånd tak
Søren

Fra : Nuser

Dato : 29-05-10 15:59

> [...]
> Spørgsmålet er om man kan bruge en trimmer til at holde pelsen i den
> foretrukne længde, eller om sådan en kun er til at klippe meget tæt med?

Jeg vil foreslå at I klipper pelsen med en god saks (husk runde hjørner) i
stedet for en trimmer. I kan evt bruge en trimmer til at holde snude og
poter korte med...hvis I altså ønsker det. Husk samtidig at plukke ørerne og
evt. klippe kløer, hvis de ikke slides naturligt.

Og overvej så at skifte hundefrisør Hvis I ikke kan få det som I ønsker,
bør I finde en anden. Jeg ved ikke hvilken anvisning I gav hundefrisøren,
men for en anden gang så bed om en hvalpeklipning, også selvom hunden er
voksen. En hvalpeklipning (
http://www.hundefrisoeren.dk/pages/gal/pics.asp?ID=2107 ) bør efterlade
pelsen forholdsvis lang på krop og ben, men hort på snude og poter. evt også
på halerod.

Hilsen nuser

Fra : Ralph

Dato : 29-05-10 16:45

"Nuser" <tortieFJERNDETTE@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Og overvej så at skifte hundefrisør Hvis I ikke kan få det som I
> ønsker, bør I finde en anden. Jeg ved ikke hvilken anvisning I gav
> hundefrisøren,

ENIG, Rissa (Riesenschnauzer) skulle trimmes før en udstilling, Hendes
Exellence Hundefrisør vidste ikke rigtigt om hun kunne lave langt hår under
maven (ved ikke hvad det hedder), men efter at have studeret på nettet fandt
hun ud af at det måtte man godt nu, men så var hun da heldigvis billig, kun
1.900 for en trimning, og det første vi fik at vide til udstillingen var at
nu var det jo ikke udstillingspels At hun så ikke troede på at hunden
var trimmet og ikke klippet sidste gang er så en anden sag.

Men hun havde da nogen smarte læderbukser - nogen der kender hende

--
Ralph

Fra : Søren Larsen

Dato : 29-05-10 19:04

Den 29-05-2010 16:58, Nuser skrev:
> [...]
> pelsen forholdsvis lang på krop og ben, men hort på snude og poter. evt også

Mange tak for de meget brugbare oplysninger

Hilsen Søren