Argentina og Chile - Internet adgang
Fra : Mogens

Dato : 28-05-10 07:35

Vi er ved at overveje om vi skal med på en 14-dages tur til Sydamerika i
2012. Da jeg er meget afhængig af at jeg kan få internet adgang via min
laptop, vil jeg høre om nogen i gruppen har erfaringer med disse
områder: Buenos Aires (Arg), Mendoza (Arg), Santiago (Chile) og Rio de
Janeiro.

I og med at vi skal være i tre lande er en USB-nøgle vel ikke
mulig/rentabel?

Fra : jk

Dato : 28-05-10 14:05

On Fri, 28 May 2010 08:35:00 +0200, Mogens <xx@xxx.com> wrote:

> [...]
>laptop, vil jeg høre om nogen i gruppen har erfaringer med disse
>områder: Buenos Aires (Arg), Mendoza (Arg), Santiago (Chile) og Rio de

Jeg kunne jo godt lade være med at skrive her. Men har de fleste
hoteller ikke internetadgang ? Enten via kabel eller wifi.

>I og med at vi skal være i tre lande er en USB-nøgle vel ikke
>mulig/rentabel?

På min sidste rejse fornylig brugte jeg en HTC android telefon med
wifi.

Der er dog ikke en kompetent java i den til at gå på danskenetbank.
Men det var det eneste, den ikke kunne.

Så en Iphone eller en HTC på 130 gr. er vel den letteste vægt på en
løsning. Der er usb-kabel til at sætte på, og det indre flashkort
(microSDHC) kan være på 16 Gb. Det er så din usb-nøgle.

mvh

John

Fra : Mogens

Dato : 28-05-10 15:27

jk wrote:

> Jeg kunne jo godt lade være med at skrive her. Men har de fleste
> hoteller ikke internetadgang ? Enten via kabel eller wifi.
Tak for svaret John. Jo, det ville jeg også nok have gættet på, men jeg
har et billede af at Sydamerika er næsten lige så tilbagestående som
Afrika - i hvert fald når man er uden for hovedstæderne. Og jeg synes
generelt kvaliteten - selv i eks. Spanien - ofte er elendig på
hotelinternet. Der står måske nogle overpricede primitive PC'ere i
lobbyen, som jeg bare ikke kan bruge idet jeg skal bruge mit eget SW.

> [...]
> løsning. Der er usb-kabel til at sætte på, og det indre flashkort
> (microSDHC) kan være på 16 Gb. Det er så din usb-nøgle.

Det bringer så spørgsmålet om pris for brugen af data på en mobil.
Oftest er der en uhyrlig høj MB pris på roaming hvor et dagsforbrug
snildt kan løbe op i mere end 1000 kr.

Fra : jk

Dato : 29-05-10 21:09

On Fri, 28 May 2010 16:27:19 +0200, Mogens <xx@xxx.com> wrote:

>Det bringer så spørgsmålet om pris for brugen af data på en mobil.
>Oftest er der en uhyrlig høj MB pris på roaming hvor et dagsforbrug
>snildt kan løbe op i mere end 1000 kr.

Rejsen jeg tænkte på var i det vestlige Spanien i marts i år. Her
havde næsten alle mine hoteller trådløst internet, som var gratis. Det
var udelukkende sådan, jeg brugte min mobil til internet, og det var
gratis. I Cordoba var mit hotel kun 2-stjernet, og det havde det ikke.
Men min mobil kan finde frie trådløse, og dem var der mange af. Så jeg
klarede det udenfor et luksushotel med mange arabere, altså på gaden
udenfor.

mvh

John

Fra : smiley

Dato : 29-05-10 05:54

On 28-05-2010 13:35, Mogens wrote:
> [...]
> Janeiro.
>
> I og med at vi skal være i tre lande er en USB-nøgle vel ikke

Wow - det er en ordentlig omgang at nå alle de byer i 3 forskellige
lande på bare 14 dage.
Mon ikke rejsebureauet har alle de info, det er min oplevelse at wifi
er standart på de fleste hoteller idag, men her er en oversigt for
Buenos Aires internet cafeer:
http://www.world66.com/southamerica/argentina/buenosaires/internetcafes
Du kan klikke rundt til de andre byer. -max-