MySql trunkerer vilkårligt
Fra : Bjarne Jensen

Dato : 28-05-10 12:25

I en tabel

- hvor alle felter er varchar(x),

- hvor data er indsat ved load data local infile 'text-fil' into table
DQ2_1006 ignore 1 lines;

- uden warnings
   Query OK, 1798 rows affected (0.01 sec)
   Records: 1798 Deleted: 0 Skipped: 0 Warnings: 0

sker der et eller andet i kolonnen 'id' [type varchar(6)] så den kun
indeholder det sidste bogstav ud af normalt 2-5 bogstaver - uanset
længden på det indsatte.

mysql> select id, r, fom, c, bearing, glideslope, cc from DQ2_1006 limit 2;
+------+------+------+------+---------+------------+------+
| id | r | fom | c | bearing | glideslope | cc |
+------+------+------+------+---------+------------+------+
|L | B | H | N | | |
|L | B | H | N | | |
+------+------+------+------+---------+------------+------+

de 3 sidste kolonner bliver ikke brugt i denne tabel.

Der er jo åbenlyst noget galt i den måde mysql "tegner" tabellen men
lige hvad jeg skal gøre for at undgå det kunne jeg morderlig godt tænke
mig, at få forklaret !?

/Bjarne

Fra : Bjarne Jensen

Dato : 30-05-10 20:16

Fandt selv ud af det. Data source stammer fra et windows system og jeg
troede, at \r\n ville forsvinde af sig selv mens jeg rensede data source
filen på et linux system:

LOAD DATA LOCAL INFILE .... LINES TERMINATED BY '\r\n'

did the trick.

Tks / Bjarne