De tre musketerer
Fra : MicJen

Dato : 24-05-10 22:40

Jeg leder efter en fransk udgave af filen, altså hvor de taler fransk.

Den er blevet sendt på DR inden 1984 (den blev optaget på video dengang,
men er bortkommet sidenhen).

Den var delt op i to dele, altså 2 afsnit af hver ca. 1t 30min.

Jeg har kigget på imdb.com men har ikke kunnet finde den.

Kan nogen hjælpe?

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 25-05-10 08:27

MicJen skrev:

> [...]
>
> Den var delt op i to dele, altså 2 afsnit af hver ca. 1t 30min.
>
> Jeg har kigget på imdb.com men har ikke kunnet finde den.

Det er svært, men hvis produktionen kan være så gammel som fra 1961, kan
det måske være dem her, som netop er to film på omkring 90 min.:

http://akas.imdb.com/title/tt0055549/
http://akas.imdb.com/title/tt0055548/

--
Peter Brandt Nielsen

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 25-05-10 08:52

Peter Brandt Nielsen skrev bl.a.:

> Det er svært, men hvis produktionen kan være så gammel som fra 1961,
> kan det måske være dem her, som netop er to film på omkring 90 min.:

Ja, og de blev begge vist på DR HD omkring 1. april i år.

--
Jørgen Grandt

Fra : Tove Krieger

Dato : 25-05-10 12:52

> Ja, det gjorde de nemlig, så jeg skyndte mig at optage dem på en DVD.
> Det er én af de bedste udgaver af "De tre musketerer" jeg har set.
> Der har jo været ca. 3-4 stykker i årenes løb, hvis ikke flere.
> Jeg er selv helt pjattet med udgaven med Gene Kelly og June Allison, men
> den er jo efterhånden også klassisk.

Venlig hilsen Tove

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 25-05-10 13:48

Tove Krieger skrev:

> [...]
> Der har jo været ca. 3-4 stykker i årenes løb, hvis ikke flere.
> Jeg er selv helt pjattet med udgaven med Gene Kelly og June Allison, men

Og der skal komme en ny engelsksproget udgave næste år, i 3d-version og
med blandt andre Mads Mikkelsen i en birolle.

--
Peter Brandt Nielsen

Fra : MicJen

Dato : 25-05-10 14:55

Peter Brandt Nielsen, jeg tror simpelthen at du har ramt plet!

http://covers.24videodirect.com/2164121.abc28j1abc6284_1250005401008671790103337u4004868293495_6/3018671.jpg

Typisk et de næsten lige er blevet sendt på DRHD uden min viden...

Tilgengæld kommer der intet mindre end 2 klassikere på den kanal i aften

Tak for input!

Fra : MicJen

Dato : 27-05-10 14:49

Jeg fandt da lige et fan site også