send en mappe med scp
Fra : claus

Dato : 25-05-10 11:12

Jeg kan godt sende en fil med scp men er der noget der kan hjælpe med
med at sende en mappe med filer med scp?

Mvh Claus

Fra : Leif Neland

Dato : 25-05-10 11:38

Den 25-05-2010 12:12, claus skrev:
> Jeg kan godt sende en fil med scp men er der noget der kan hjælpe med
> med at sende en mappe med filer med scp?

man scp:

-r Recursively copy entire directories. Note that scp
    follows symbolic links encountered in the tree traversal.

Leif

Fra : claus

Dato : 25-05-10 11:51

Den 25/05/10 12.37, Leif Neland skrev:

> man scp:
>
> -r Recursively copy entire directories. Note that scp
> follows symbolic links encountered in the tree traversal.
>
> Leif

takker. Jeg sender fra en mac. på xterm i mac man scp synes jeg ikke jeg
kan se noget -r

tak

Fra : Peter Makholm

Dato : 25-05-10 12:03

claus <brev@linuxwaves.com> writes:

> takker. Jeg sender fra en mac. på xterm i mac man scp synes jeg ikke
> jeg kan se noget -r

Det står i manualsiden til scp på min mac.

//Makholm

Fra : Frank Damgaard

Dato : 25-05-10 18:51

claus skrev:
> Jeg kan godt sende en fil med scp men er der noget der kan hjælpe med
> med at sende en mappe med filer med scp?

ellers tar/cpio og ssh i passende kombination ?

dvs. noget i stil med:

ssh user@A "cd /fra-path ; tar cf - ." | ssh user@B "cd /til-path; tar xvBpf -"

eller rsync med ssh, måske det nemmeste?

f.eks. fra /home/user/mappe på maskine "domæne" til
denne maskine i /home/user2/mappe :

rsync -av user@domæne:/home/user/mappe /home/user2/mappe

efterfølgende kan man endda kalde rsync igen og nøjes med at få de
nyere filer overført.

(ved dog ikke lige om rsync er installeret på mac, men jeg mener
sidst jeg prøvede at ssh og tar findes)

Fra : Peter Makholm

Dato : 26-05-10 09:23

Frank Damgaard <frank_news@milpent.dk> writes:

> ellers tar/cpio og ssh i passende kombination ?

Hvorfor pokker dog det, når scp(1) har kunnet gøre det siden længe
inden ssh2 og openssh.

//Makholm

Fra : Benny Amorsen

Dato : 26-05-10 10:07

Peter Makholm <peter@makholm.net> writes:

> Hvorfor pokker dog det, når scp(1) har kunnet gøre det siden længe
> inden ssh2 og openssh.

Bl.a. fordi tar og rsync kan overføre symbolske lænker og acl'er og al
den slags...

scp -r og cp -r er fine, når det kun er indholdet i filerne, der skal
overføres.

/Benny