Todimentiones array
Fra : Kurt G

Dato : 23-05-10 13:59

Jeg har en tekstfil med nogle data, som jeg gerne vil have bragt over i et
array.
Hver linie i filen har 4 data adskilt med ;.
Jeg kan sagtens lave en endiminsional array, men hvordan får jeg lavet en
todimentional?

Indtil videre er jeg kommet til, at det må være noget lignende:

While (!feof($fil))
{
$streng = fgets($fil);
$linie= explode(";", $streng );
$sideOffsetArray[]= ??????
}
fclose($fil);

Nogen hjælp?

Mvh Kurt

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-05-10 16:11

Kurt G skrev:

> While (!feof($fil))
> {
> $streng = fgets($fil);
> $linie= explode(";", $streng );
> $sideOffsetArray[]= ??????
> }
> fclose($fil);

Der er mange måder at lave et todimensionalt array på. Her er én:

while (!feof($fil)) {
$streng = fgets($fil);
$sideOffsetArray[]=explode(";", $streng );
}

Måske skulle du prøve at beskrive præcis hvad du har brug for.

--
Silly er et tæskefedt tysk band:
http://www.sillyhome.de/

Fra : Kurt G

Dato : 23-05-10 17:57

"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i en
meddelelse news:k1hiv599rr0a7i16hfft4703l1ureia8b2@news.stofanet.dk...

> [...]
> $sideOffsetArray[]=explode(";", $streng );
> }
>
> Måske skulle du prøve at beskrive præcis hvad du har brug for.

Ja, men det var lige det, jeg havde brug for.
Mange tak.

Mvh Kurt