Forkert benzin
Fra : Karsten Nielsen

Dato : 22-05-10 01:11

Hejsa. Jeg er ved et uheld kommet til at tanke min scooter med oktan
92. Den køre normalt 95.
Nu er mit store spørgsmål er om der vil ske ved at køre på den.
Det skal lige nævnes at jeg hurtigt opdagede fejlen så der nåede
heldigvis ikke at komme så meget benzin i tanken.
Håber at nogen af jer kan svare på mit ?

Mvh Karsten

Fra : Fynbo

Dato : 22-05-10 08:26

"Karsten Nielsen" <knielsen171@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Hvor meget har du tanket på?
1 til 1½ liter kan du bare lade være og så efterfylde med oktan 95.
Det sker der ikke noget ved.

Fynbo

Fra : Karsten Nielsen

Dato : 22-05-10 09:04

On Sat, 22 May 2010 09:25:57 +0200, "Fynbo" <clanusa@gmail.com> wrote:

> [...]
>
>Mvh Karsten
>
>Hvor meget har du tanket på?
>1 til 1½ liter kan du bare lade være og så efterfylde med oktan 95.

Jeg tror at det er en lille liter som jeg nåede at komme på.

Fra : Fynbo

Dato : 22-05-10 11:30

"Karsten Nielsen" <k-nielsen@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg tror at det er en lille liter som jeg nåede at komme på.

Det sker det ikke noget ved.. Hvis du havde fyldt den helt op havde
du nok kunne opleve at den ville få en noget ujævn gang.

Fynbo

Fra : Kurt Andersen

Dato : 30-05-10 07:49

> [...]
> heldigvis ikke at komme så meget benzin i tanken.
> Håber at nogen af jer kan svare på mit ?

efter hvad jeg har hørt og lært er det ligemeget, der er praktisktalt ingen
forskel på det.
Jeg har en Aprilia SR 50 Ditec der har kørt 14,750km på 92 oktan og den
kører som en ny endnu og den er ikke lovlig,
jeg fik at vide ved Aprilia forhandleren at den "skulle" køre på 95 men kør
på 92 sagde han der ingen forskel, men at olien var ikke ligemget.
Og det er rimleig vidt om kendt at der ikke er noget foskel der betyder
noget på 92 /95 oktan.

Mvh
Kurt