Postfix treat 5xx as 4xx
Fra : Leif Neland

Dato : 20-05-10 14:19

Pga trojan er vores ip blevet blacklistet.
Den inficerede maskine er blevet renset, og firewall justeret, så kun
mailserveren må sende ud. (Bedre sent end aldrig...)

Jeg har fået delistet ip-adressen de fleste steder, men hotmail er
stadig sur, og returnerer med en fejl 550, så mailen returneres til
afsenderen og slettes fra køen.

Kan jeg sætte postfix op, så 550 ikke slettes, men bare gemmes i køen
som en 4xx-fejl gør?

Bare indtil vi er kommet ud af bad standing med hotmail...

--
Jeg foretrækker min the tilberedt efter BS6008

Fra : Leif Neland

Dato : 20-05-10 14:36

Leif Neland skrev:
> [...]
> som en 4xx-fejl gør?
>
> Bare indtil vi er kommet ud af bad standing med hotmail...

Nå, det lykkedes, ved at sætte soft_fail = yes

Men jeg kan ikke se, hvordan man kommer i kontakt med hotmail og siger,
man har fixet problemet.

Iflg https://postmaster.live.com/snds/index.aspx skal man eje den
ip-adresse, man vil rapportere/se statistik for, og det gør vi jo ikke,
når vi blot har en enkelt ip-adresse til firewall'en; det er TDC's adresse.

Leif

--
Jeg foretrækker min the tilberedt efter BS6008

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-10 11:50

Leif Neland wrote:

> [...]
> når vi blot har en enkelt ip-adresse til firewall'en; det er TDC's adresse.

Har du mulighed for at få en ny ip tildelt til din forbindelse ?

Mvh
Martin

Fra : Leif Neland

Dato : 23-05-10 12:31

Martin Møller Skarbiniks Pedersen skrev:

> Har du mulighed for at få en ny ip tildelt til din forbindelse ?

Det lykkedes endelig at blive delistet, så jeg slipper for at skulle
ændre ip, heldigvis.

Bl.a. ved at skrive til delist.forefront@messaging.microsoft.com, som
der stod i en bounce fra en hosted exchange.

Leif

--
Jeg foretrækker min the tilberedt efter BS6008