Tegneprogram
Fra : Ronnie Ziegler

Dato : 20-05-10 04:58

Hej,

en ansat i mit firma, har brug for et program til følgende:

"Jeg skal bruge et nemt og overskueligt tegneprogram, hvor det er
muligt, at der er nogle diagramkryds med x og y akse og på disse er
der en metermåler. På denne metermåler (afstand fra midten) skal det
så være muligt, at afsætte punkter på akserne og andre punkter i fx 45
grader og 135 grader osv.
Det skal så også være muligt, at jeg kan tegne kurver mellem disse
punkter og få en kurvegraf hele vejen rundt (0-360 gr).
Det skal være et nemt program og med en god og overskuelig vejledning
eller en god instruktør, for jeg er ikke god til at finde ud af det
selv."

Det må gerne være freeware, men en mindre udgift til en licens kan
også accepteres. Er der nogle her, som kender til sådan et program?

På forhånd tak,
Ronnie

Fra : John V.

Dato : 21-05-10 12:47

Den 20-05-2010 12:58, Ronnie Ziegler skrev:
> [...]
>
> Det må gerne være freeware, men en mindre udgift til en licens kan
> også accepteres. Er der nogle her, som kender til sådan et program?

Du kan jo prøve at kikke på freecad, men cad er aldrig lige så simpelt
som almindelige tegneprogrammer, så du må forvente nogen indlæringstid.

Malermester
John Vedsegaard
www.taform.dk

Fra : emjeppesen

Dato : 20-05-10 15:41

Ronnie Ziegler skrev:

>en ansat i mit firma, har brug for et program til følgende:
>
>"Jeg skal bruge et nemt og overskueligt tegneprogram,

Har dit firma ikke Excel i forvejen?
Det er glimrende til formålet og tegner endda selv graferne

Hilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : Peter

Dato : 22-05-10 13:07

"Ronnie Ziegler" <ronnie.ziegler@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Måske kunne du klare dig med et diagram i Excel, men jeg kender ikke din
opgave godtnok til at kunne afgøre det, du er nok på rette spor med et 2D
cad program.

Der er Solidedge 2D, som er professionelt, men gratis.
http://www.solidedge.com/free2d/
Og Klassikeren, samt det sikre valg, fordi der er masser af support. AutoCAD
LT 2011 http://www.nti.dk/cad-byggeri/produkter/autocad-lt.aspx sådan en
licens kan erverves for ca. 15.000kr.

måske skal du også kigge på Grafikpakker ala Corel Designer X4
http://www.corel.com
http://www.freebyte.com/cad/cad.htm http://www.tenlinks.com/CAD/

Mvh Peter