Ny scooter - Speedfight 3??
Fra : Karina Hansen

Dato : 18-05-10 02:32

Hej

Jeg står og skal have mig en ny scooter. Det skal være en 45’er og jeg
har et budget på max. 15.000.
Jeg har ikke tænkt mig at tune den, men vil gerne at den skal kunne
følge fornuftigt med i trafikken. Derfor skal den kunne køre omkring
de 60 km/t når begrænsningerne er pillet. Mit problem er, at jeg har
forelsket mig lidt i en Peugeot Speedfight 3…. Jeg har læst mig frem
til at Speedfight nu har skiftet modersmål og er blevet til en
kineser :(

Jeg har fået modstridende oplysninger ved to forhandlere. Forhandler 1
siger at kvaliteten er dalet noget og at de har haft en del
reparationer, han mente at materialerne var blevet for billige.
Forhandler 2 har ingen problemer haft og siger at kvaliteten stadig er
god, da de jo stadig er underlagt Peugeots standard. Det skal siges at
forhandler 2 udelukkende handler med Peugeot scootere (hvilket jo kan
gøre hans udtalelse lidt tvivlsom). Hvad er jeres erfaringer? Hvem
skal jeg tro på?

Hvor mange begrænsninger er der i en SF3? Og hvor hurtigt render den
hvis man får dem taget?

Er der andre bedre alternativer, der vil være et bedre køb? Må
indrømme at det meget er designet jeg er faldet for – Jeg kører p.t.
på en Speedfight 1 og har været rigtig tilfreds med den.

Gode råd fra kyndige folk modtages med kyshånd :)

Mvh
Karina

Fra : Karina Hansen

Dato : 18-05-10 09:15

Tak - så har jeg fået svar på det med begrænsningerne - men er
scooteren noget bras? Nogen der kan svare på det?

/Karina

Fra : Hagar

Dato : 28-05-10 17:45

"Karina Hansen" <khansen84@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Tak - så har jeg fået svar på det med begrænsningerne - men er
> scooteren noget bras? Nogen der kan svare på det?
>
> /Karina

Jeg kender ikke det store til det mærke, men der er vist noget med at de
ofte skal kigges på af værkstedet. Jeg har selv lige fået mig en anden
knallert, og det er en Gilera Runner, en formidabel køremaskine, men den
koster så også en smule mere end den du vil kigge på.
http://www.koehler-knallerter.dk/Gilera-Runner-SP
Det er ikke den på billedet je har købt, men det var bare for at vise dig
en.

Kim