Tear stains - tåreflåd som farver pels på ~
Fra : ___@____;-)

Dato : 17-05-10 07:28

Hej Gruppe.
Er der nogen der har et godt middel mod "tear stains"
Jeg har prøvet KW Diamantøjne, men det ser ikke ud til at virke.
Hvis der er en derude der har et godt råd ville min hund og jeg blive
meget glade
MVH.
Willy og Stig

Fra : Tove Krieger

Dato : 17-05-10 18:37

"___@____" <stig.wolff@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Hej Willy og Stig.

Jeg kender desværre ikke dette produkt, men det ser ikke ret dyrt ud, så det
var måske værd at prøve.

Hvis du kan få tåre-overproduktionen til at stoppe, kan det jo være at
pletterne går væk. Håber at du får et godt råd fra nogle der evt. har haft
problemet med deres hund.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Tove Krieger

Dato : 17-05-10 18:39

"Tove Krieger" <missminimiv@invalid.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Hvis du kan få tåre-overproduktionen til at stoppe, kan det jo være at
> pletterne går væk. Håber at du får et godt råd fra nogle der evt. har haft

Og så selvfølgelig lige linket (glemte det i skyndingen).:

http://cotonshoppen.dk/mund-oerer-oejne-og-taegefjern-45/no-more-tear-stains-200ml-1026.html

Fra : Kim Jensen

Dato : 19-05-10 06:07

[...]

Vi bruger almindeligt kamille te til vores hvide bokser. Den skal
selvfølgligt være kold
Efter nogle dage plejer det at være væk.

Hilsen Mona

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-05-10 13:56

"Kim Jensen" <no.mail@dot> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Vi bruger almindeligt kamille te til vores hvide bokser. Den skal
> selvfølgligt være kold
> Efter nogle dage plejer det at være væk.

Jeg synes også at kamillete er et godt middel, selvom mange fraråder det, så
tror jeg ikke at det skader det mindste.

Det minder mig om min gamle dyrlæge, der engang udtalte.: "Kamillete er sgu'
hverken noget man drikker eller bader øjne i" Deri gav jeg ham altså
ikke ret. Jeg har brugt det et utal af gange med stor succés.

Fra : Nana

Dato : 20-05-10 20:52

"Tove Krieger" <missminimiv@invalid.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sgu' hverken noget man drikker eller bader øjne i" Deri gav jeg ham
> altså ikke ret. Jeg har brugt det et utal af gange med stor succés.

Jeg har fra flere dyrlæger hørt, at det altså ikke er fordi at kamillethe er
dårligt. Det er bare fordi mange theposer/filtre, ikke tager de helt små
partikler fra, og de er altså stadig store nok til at ridse eller irritere
øjet.

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-05-10 09:19

"Nana" <nana@phobiasild.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> er dårligt. Det er bare fordi mange theposer/filtre, ikke tager de helt
> små partikler fra, og de er altså stadig store nok til at ridse eller

Ja, det er også én af de indvendinger jeg har hørt, men jeg tror nu
alligevel ikke at det er så skadeligt.

Vi bliver jo også ustandselig advaret mod alle de madvarer, som vi det ene
øjeblik for enhver pris skal undgå, for i næste øjeblik at få at vide at det
er meget sundt at indtage netop disse ting, så det er intet under at folk
bliver forvirrede.

Fra : jytte M

Dato : 19-05-10 07:30

On 19 Maj, 14:56, "Tove Krieger" <missmini...@invalid.dk> wrote:

> Det minder mig om min gamle dyrlæge, der engang udtalte.: "Kamillete er sgu'
> hverken noget man drikker eller bader øjne i"  Deri gav jeg ham altså
> ikke ret. Jeg har brugt det et utal af gange med stor succés.

Hej

Grunden til at dyrlægerne (og i øvrigt også alm. læger) fraråder det,
er at det kan virke irriterende på øjnene, og derved forværre evt
betændelse

Hilsen Jytte

Fra : Kim Jensen

Dato : 19-05-10 16:01

"jytte M" <mollie-mor@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

Grunden til at dyrlægerne (og i øvrigt også alm. læger) fraråder det,
er at det kan virke irriterende på øjnene, og derved forværre evt

Tja. Det er der vel også erfaringer med. Men vores erfaringer med vores
hunde er at det virker. Sådan er det vel med mange behandlinger noget virker
på nogen og ikke andre. Og bivirkninger kan der også meget vel være. Men det
er der jo også med "rigtigt" medicin. Spørgsmåler er vel hvor hppigt der er
uheldige bivirkninger.
Men ved vores hunde har det virket efter nogle få dage. Så prøv det og hvis
ikke man kan se en virkning efter et par dage kan man vel stoppe
behandlingen.

Mona