Hanhund som plejefar
Fra : oz3bto

Dato : 17-05-10 13:09

Har jobbet en del med slæde hunde denne vinter og nu er det jo hvalpe seson
derude

Bugsy har så været lånt ud som doner til et kuld samojede hvalpe.. Ialt 6
styk blev det til og NØJJJJJJJJJJJJJJ de er søde

De er efterhånden 10 uger og tæven gider dem ikke rigtig mere..Men det skal
jeg lige love for at Bugsy gider
Så nu har vi fået lyden af små poter i huset og Bugsy nyder at tumle rundt
med dem

Han både vasker dem og putter sammen med den og de har sku allerede lært at
det er udenfor i hundegården at man skal besørge
Bedste er dog at vi får lov at beholde en ..

Men hvad vi skal vælge ved vi ikke helt endnu om det skal være tæve eller
han

Fra : Pwh

Dato : 17-05-10 20:30

oz3bto, skrev:
> Bedste er dog at vi får lov at beholde en ..
>
> Men hvad vi skal vælge ved vi ikke helt endnu om det skal være tæve
> eller han

Det sikreste valg vil nok værer en tæve, men så bør du nok få hende stereliceret.
Jeg valgte i sin tid selv en tæve da jeg havde Tyson fordi risikoen for konflikter
når de bliver voksne er minimal.
Med mine holdt det 110% stik, de har aldrig været i totterne på hinanden,
og det på trods af at hverken Tyson eller Angel er (var) hunde der finder sig
i at blive chikaneret.

Når jeg evnt skal have en hund mere selv bliver det dog en tæve igen,
da jeg har planer om at avle lidt i det små.
Men der er jeg så også indstillet på at der kan komme til at flyde lidt blod,
Angel er som sagt ikke den der lader sig underkue, og den næste jeg skal have
skal som udgangspunkt helst værer meget som hendes sind, passer mig bedst.

Med to hanner tror jeg du skal indstille dig på at det kan gå galt,
Bugsy er jo heller ikke en svatmås som jeg har forstået dig, hans afkom nok heller ikke
Du vil måske også som jeg komme til at foretrække tævers sind, og smile overbærende
af de skavttede hanhunde som kun har det hele i kæften
Jeg har ikke tal på alle de hanhunde som Angel har sat på plads, men det er sgu mange
Det er stadig hylende grinagtigt at se en stor hanhund på bank af min "lille" Angel,
de finder sig altid i det, hvor racerne indbyrdes tit ender i regulært slagsmål.

/Jens

Fra : Jopa

Dato : 17-05-10 21:00

Pwh har bragt dette til verden:

> Med to hanner tror jeg du skal indstille dig på at det kan gå galt,

Tæver er slemmest til at slås, er min erfaring
Hannerne stopper når den ene erkender overmagten, men tæverne kan
fortsætte med at slås i det uendelige >:|

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : oz3bto

Dato : 17-05-10 22:00

"Jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hannerne stopper når den ene erkender overmagten, men tæverne kan
> fortsætte med at slås i det uendelige >:|

Da er samojeden og andre slædehunde så ofte lidt mere barske.. de stopper
helst ikke før den anden ligger helt stille eller at nogen skiller dem ad

Fra : oz3bto

Dato : 17-05-10 21:59

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> "lille" Angel,
> de finder sig altid i det, hvor racerne indbyrdes tit ender i regulært

Nu er samojde jo bare lidt speciel .. Vi vil jo gerne have en hund der kan
holde lidt vagt og passe på .. Er tæverne ved samojede ikke så gode til..
ligger dog naturligt for hannerne

Bugsy er jo efterhånden også halvgammel .. Men ja vi hælder også selv mest
til en tæve også få en ny hand når Bugsy engang går bort