Andet multimedie
markere tekst med kant?
Fra : Ukendt

Dato : 17-05-10 13:40

hej - der skulle vel ikke være en venlig sjæl der kunne
vejlede mht. en banner jeg forsøger at lave?
selve banneren er orange og teksten hvid, og jeg vil gerne
ha' en sort kant omkring bogstaverne så de tydeligøres.
roder med Paint shop og nu giver jeg op
mvh. Karsten

Fra : emjeppesen

Dato : 17-05-10 15:01

Karsten <> skrev:

>selve banneren er orange og teksten hvid, og jeg vil gerne
>ha' en sort kant omkring bogstaverne så de tydeligøres.

Når du har skrevet teksten, skal du vælge Layers/merge down
klik inde i bogstaverne med tryllestaven og vælg Effect/3D-effect/drop
shaddow
Vælg farven sort.
Kan du bruge det?
Det løfter bogstaverne fra baggrunden.

Hilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-10 16:31

emjeppesen <emj@>skrev:

>Kan du bruge det?
>Det løfter bogstaverne fra baggrunden.
>Hilsen emj
hej - noget i den retning, tak for det, så må jeg experimentere lidt
:)
mvh. Karsten

Fra : Notion

Dato : 17-05-10 19:14

"Karsten" skrev i meddelelsen
> [...]
> selve banneren er orange og teksten hvid, og jeg vil gerne
> ha' en sort kant omkring bogstaverne så de tydeligøres.

Har du prøvet om denne effekt virker på din tekst

Vælg Effect --> Artistic effect --> Colored Edges

Sæt Luminance = 100
Blur = 0
Intensity = 100
Color = black

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-10 14:22

"Notion" <No_post@to.me>skrev:

>Vælg Effect --> Artistic effect --> Colored Edges
>Sæt Luminance = 100
>Blur = 0
>Intensity = 100
>Color = black

Tak for tippet, det er også noget jeg kan bruge :)
mvh. Karsten