Rejse til Irland
Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 16-05-10 12:39

Vi vil gerne opleve Irland for første gang og overvejer at starte med
Dublin på en ferie af under en uges varighed.
Flybilletter til Dublin er dyre.
Det har givet os den idé at kombinere med London og tage tog/færge fra
London via Wales til Dublin, hvilket tilsyneladende kan gøres til en
fast lav pris og rimeligt hurtigt.

Men vi er endnu ikke helt sikre på vilkårene for togbilletterne og hvor
vi skal købe dem eller om vi kan nøjes med f.eks. at reservere plads i
tog og færge hjemmefra.

Vi står også ved begyndelsen med hensyn til irland og ved absolut
ingenting, men vil læse os til det inden rejsen.

Alle gode råd og erfaringer m.h.t. Irland og vores rejseform, evt.
hotel-anbefalinger er velkomne.

Ville det være en helt vildt god idé at overveje som førstegangsturister
at leje bil ved Dublin Ferryport og bevæge sig omkring på den måde i
stedet? (Vi har overlevet at køre i Skotland)

På forhånd tak

Bjarne

Fra : alexbo

Dato : 16-05-10 20:03

"Bjarne S Nielsen" skrev i

> Flybilletter til Dublin er dyre.

Det synes jeg ikke,
800 kr. ud d. 9/6 hjem d. 16/6
1.000 kr ud d. 21/6 hjem d.28/6.

Men nu skriver du ikke hvad du anser som dyrt, og hvad du finder rimeligt,
det gør det lidt vanskeligt

mvh
Alex Christensen

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 16-05-10 23:31

alexbo skrev:
> "Bjarne S Nielsen" skrev i

> Det synes jeg ikke,
> 800 kr. ud d. 9/6 hjem d. 16/6
> 1.000 kr ud d. 21/6 hjem d.28/6.
>
> Men nu skriver du ikke hvad du anser som dyrt, og hvad du finder rimeligt,
> det gør det lidt vanskeligt

Jeg har ikke spurgt om prisen på flybilletter, men de ting, jeg har
spurgt om, ville jeg være taknemmelig for gode råd om.

vh

Bjarne

Fra : alexbo

Dato : 17-05-10 16:43

"Bjarne S Nielsen" skrev

> Jeg har ikke spurgt om prisen på flybilletter,

Næh, men den første halvdel af dit spørgsmål handlede om prisen for at komme
til Irland på forskellig måde, så jeg troede at det var første prioritet.

mvh
Alex Christensen

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 17-05-10 17:18

alexbo skrev:
> "Bjarne S Nielsen" skrev

> Næh, men den første halvdel af dit spørgsmål handlede om prisen for at komme
> til Irland på forskellig måde, så jeg troede at det var første prioritet.

Jeg forstår ikke, at du kan udlægge det til et spørgsmål, når jeg
konstaterer, at "flybilletter er dyre".

Men det var det ikke. Men det var da pænt nok at prøve alligevel. Kan du
finde billetter til under 1000 kr retur per person i juli, så sig
endelig til.

Bjarne

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 17-05-10 17:34

On Mon, 17 May 2010 18:18:01 +0200, Bjarne S Nielsen
<bruger@eksempel.dk.invalid> wrote:

>Jeg forstår ikke, at du kan udlægge det til et spørgsmål, når jeg
>konstaterer, at "flybilletter er dyre".
>
>Men det var det ikke.

Jeg forstår ikke, at du kan udlægge "Det synes jeg ikke,...." som svar
på et spørgsmål, når det ret beset er en konstatering.

/Hans

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 17-05-10 17:52

Hans Kjaergaard skrev:

> Jeg forstår ikke, at du kan udlægge "Det synes jeg ikke,...." som svar
> på et spørgsmål, når det ret beset er en konstatering.

Unge mand!
Det vil jeg undlade at svare på, men blot konstatere, at det i givet
fald fra vor side var en kommentar i tilknytning til et ikke stillet
spørgsmål. Dette er måske endda også meget passende, når der slet ikke
var stillet et spørgsmål, som kommentaren kunne have været et svar på,
hvis den altså havde været et svar. Hvilket den også kunne være ment
som, idet kommentatoren, der kom med kommentaren, var af den opfattelse,
at det var første halvdel af et spørgsmål, han - øhm - reagerede på.

Men vi vil ikke disputere. Vi vil gerne til Irland med futtog/færge fra
London til Dublin. Og det er det, vi godt kunne bruge nogle flere gode
råd om.

Bjarne

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 17-05-10 18:06

On Mon, 17 May 2010 18:51:38 +0200, Bjarne S Nielsen
<bruger@eksempel.dk.invalid> wrote:

>Men vi vil ikke disputere. Vi vil gerne til Irland med futtog/færge fra
>London til Dublin. Og det er det, vi godt kunne bruge nogle flere gode
>råd om.
Hvorfor så bruge krudt på at forurene sin egen tråd ?
Ignorer indlæg du finder upassende.

/Hans

Fra : Krabsen

Dato : 17-05-10 06:59

Den 16-05-2010 13:39, Bjarne S Nielsen skrev:
> [...]
>
> Vi står også ved begyndelsen med hensyn til irland og ved absolut
> ingenting, men vil læse os til det inden rejsen.

Husk Knud H. Thomsen: Den Irske Præst - og besøg så Stags Head, når I
kommer til Dublin.

> Alle gode råd og erfaringer m.h.t. Irland og vores rejseform, evt.
> hotel-anbefalinger er velkomne.

Kig også efter Bed&Breakfast - mange af dem er på højde med eller over
mange hoteller - og både hyggeligere og billigere.

> Ville det være en helt vildt god idé at overveje som førstegangsturister
> at leje bil ved Dublin Ferryport og bevæge sig omkring på den måde i
> stedet? (Vi har overlevet at køre i Skotland)

Lyder sådan set fornuftigt - det giver en stor fleksibilitet. Og hvis I
sætter et lille dansk flag i bagruden kan de se, at I er turister - og
så er der efter min erfaring stor tolerance i trafikken..

Men vær opmærksom på, at især vestpå er alle skilte (kun) på gælisk - så
et godt kort og en portion stedsans er ret nyttigt..

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 17-05-10 09:37

Krabsen skrev:

> [...]
>
> Men vær opmærksom på, at især vestpå er alle skilte (kun) på gælisk - så
> et godt kort og en portion stedsans er ret nyttigt..

Tak for svaret.
Bogen er nu bestilt på bibliotek.dk
Vi overvejer B&B.
Gælisk-kurser er vist ikke ret almindelige i DK

vh

Bjarne

Fra : Krabsen

Dato : 17-05-10 10:15

Den 17-05-2010 10:36, Bjarne S Nielsen skrev:

> Tak for svaret.
> Bogen er nu bestilt på bibliotek.dk
Fader Finns historie er herlig, uforpligtende læsning. De mere
kulturelle burde allerede have været på banen med en henvisning til
James Joyce's Ulysses, men den er jeg aldrig nået til. Overalt i det
gamle Dublin finder man henvisninger til Ulysses..

> Vi overvejer B&B.

Vi har boet på http://www.morehamptontownhouse.com/
- men det er godt nok mange år siden, så om kvaliteten holder tør jeg
ikke garantere, men den gang var det spritnyt og herligt efter 14 dage i
vådt fjeldtelt.

> Gælisk-kurser er vist ikke ret almindelige i DK

Nej, og i modsætning til de sydeuropæiske lande, hvor selv
ikke-italiensk/fransk/spanskkyndige kan gætte sig til en hel del, gælder
det absolut ikke gælisk - det ligner en gang alfabetsuppe kørt gennem en
tilfældighedsgenerator..

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 17-05-10 11:23

Krabsen skrev:

> [...]
> - men det er godt nok mange år siden, så om kvaliteten holder tør jeg
> ikke garantere, men den gang var det spritnyt og herligt efter 14 dage i

Det ser rigtigt tiltalende ud - omend også lidt dyrt sammenlignet med de
billigste rimeligt udseende hoteller.
Men er det ikke lidt uden for centrum?
Hor bør man helst bo?

vh