DeUsynlige (2008)
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 16-05-10 05:17

http://www.imdb.com/title/tt0948544/

Tillad mig at komme med min varmeste anbefaling - købte den egentligt fordi
Trine Dyrholm er med
som jeg synes ret godt om - men hun levet imho også en fantastisk præstation
men filmen som helhed er enestående
hvis man altså er til den slags film med almindelige mennesker i ekstrem
situationer ...

Mv.
BMM

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 13-06-10 11:28

Bo M. Mogensen <usnet1@gmail.com> wrote:

> [...]
> men filmen som helhed er enestående
> hvis man altså er til den slags film med almindelige mennesker i ekstrem

Enig en meget fin film, men den mangler helt afgjort en væsentlig ting,
nemlig;

En forklaring på hvorfor de 2 drenge gør som de gør.

Kommer de fra socialt belastede miljøer, er de bare onde eller hvad? Jeg
synes filmen har en stor svaghed i at ikke bruge bare 2 minutter på at
forklare hvad deres baggrund er.

Et af fraklippene viser dem stå på en bro over en vej og droppe en stor
sten. Det gør de uden at blinke, men det er desværre ikke med i selve
filmen.

Trine Dyrholm er en meget overset skuespiller i Danmark, hvor vi ellers
altid bruger de samme igen og igen.
--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/