Stress
Fra : Kim2000

Dato : 15-05-10 09:54

Når hver femte borgers henvendelse til lægen handler om stress så er der
noget galt.

http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/article1346632.ece

Først og fremmest hvad er stress? Hvornår er det stress og hvornår er det
travlhed? Hvorfor lider 20% af befolkningen af noget som enten er stress
eller føles som stress?

Jeg tror at der handler om to grupper, dem der reelt er stresset på arbejdet
og så dem der gør sig selv stresset. Den sidste gruppe er dem der aldrig
kobler af, fx er det bevist at computerspil får hjernen i højeste mode, så 7
timer på kontoret og derefter computerspil, fuldt op af tv, måske lektier og
iøvrigt bekymringer over alt det man burde nå. Ja, så er grundlaget for
stress lagt.

Den bedste kur er i mine øjne at læse en bog i mindst 20 minutter om dagen
(det er nemlig ligeledes bevist ikke er stresser), selvom der findes medicin
mod stress, så er selvfølgelig aldrig løsningen på længere sigt.

Fra : Kim2000

Dato : 15-05-10 10:04

"Kim2000" <Kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> (det er nemlig ligeledes bevist ikke er stresser), selvom der findes
> medicin mod stress, så er selvfølgelig aldrig løsningen på længere sigt.

Jaja, eller få en hund (forkert gruppe)

Fra : Pwh

Dato : 15-05-10 10:56

Kim2000, skrev:

> Jaja, eller få en hund (forkert gruppe)

Du skal bare lade værer med at stresse når du poster

/Jens