Andet multimedie
bentjuul 3670
Rundt forløb i Illustrator
Fra : Mac_11

Dato : 14-05-10 05:11

Hej

Jeg har brug for at lave et forløb i en cirkel i Illustrator. Det drejer
sig om en en cirkel der er ca 100 mm i diameter om ca. 10 mm bred. Det
er i denne cirkel jeg skal have lavet et forløb som starter i toppen og
går hele vejen rundt om cirkel og slutter der hvor jeg startede.

Håber i forstår beskrivelsen. Kan det lade sig gøre i Illustrator ?
Jeg har CS3, som jeg gerne vil benytte. Har dog også netop modtaget min
CS5, som jeg kan bruge hvis det er lettere i denne.

På forhånd tak
Søren

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 14-05-10 11:16

"Mac_11" <sorenrlundnospam@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Jeg har CS3, som jeg gerne vil benytte. Har dog også netop modtaget min
> CS5, som jeg kan bruge hvis det er lettere i denne.

Hvis jeg forstår det rigtigt, er det sådan noget du leder efter:
www.pr3.dk/cirkel.jpg

Jeg har lavet den ved at lave en aflang kasse og give den et forløb,
derefter effect -> warp -> arc. Her er "bend" trukket helt til den ene side,
og dermed har vi den ene halvdel af cirklen. Jeg kopierer så min halvcirkel
og ved denne trækker jeg bend til den anden side. Nu kan jeg styre forløbet
i de to halvdele og sætte dem sammen til en cirkel.

--
MVH Thomas
http://www.sjovevarer.dk - er du vild med gadgets?

Fra : Mac_11

Dato : 14-05-10 14:26

Den 14-05-2010 12:15, .°o.O Thomas O.o°. skrev:

> [...]
> halvcirkel og ved denne trækker jeg bend til den anden side. Nu kan jeg
> styre forløbet i de to halvdele og sætte dem sammen til en cirkel.

Tak for tilbagemeldingen. MIt forløb skal kun være i en farve og gå fra
100 % til 0%. Jeg har nu lavet en aflang kasse i 100 til 50 % og
derefter lavet bend på den. Derefter har jeg lavet en ny kasse i 50 til
0% og udført modsat Bend på den, og herefter sat dem sammen.

Tak for hjælpen.

Søren