Opfølgning af startproblemer Suzuki Street~
Fra : GSX 750

Dato : 13-05-10 17:23

Hej gruppe.
Som lovet i tidligere tråd fra 07 03 2010, kommer her en opdatering på
Suzukien.
Den er nu kørt godt og grundigt til, vel nok 750 kilometer. Den har kørt
uden nogen problemer, indtil for 1 uge siden, da sønnike ringede fra byen i
nærheden ca 20 km væk. Hans bundkar i karboratoren var revnet og benzinen
fossede ud, om jeg lige kunne komme med en anden karb han havde liggende.
Det gjorde jeg så og smuttede hjem igen, han og vennerne havde jo tjek på
det.

Jeg var ikke andet end lige kommet hejm, da telefonen ringede igen, ja den
kunne kun lige starte og så gik den ud. Lidt underligt, kun bundkarret var
udskiftet. Men afsted med bilen og hente ungen hjem. Han gad så ikke lige at
skrue, selv om jeg sagde at jeg nok skulle hjælpe når han gik igang. Så her
forleden besluttede han sig til at finde fejlen. Svinghjul af og på igen,
ingen fejl. Karborator og membran ud igen, ingen fejl. Masser af gnist på
tændrør. Faaar, den virker ikke. Så spurgte jeg om han havde prøvet at
skifte tændrør? Næææh, der er da ginst på røret! Jeg bad ham hente et andet
rør og prøve at sætte på og så startede skidtet.

Så endnu engang kunne jeg give ham barnddomslære med på knallerten!!!
Hav altid et ekstra tændrør med i rygsækken når du kører totakter. Og en
tændrørsnøgle!!! Skift tændrør for du ringer, får når du ringer spørger jeg
om du har skiftet tændrør, for en totakter er storforbruger af tændrør og de
kan sagtens være ødelagt, selvom der er fin blå gnist.

Nu har han altid reservetændrør og nøgle med :D

Ja så fortalte jeg ham osse at de osse brænder toppakninger af og at det
osse sker på et tidspunkt.

Men ellers har den bare fungeret uden problemer og det håber jeg den bliver
ved med at gøre.

Mvh
Jarl
--
Der lige har købt sønnens udkneppede Honda Wallaro, for at prøve at redde
den inden den helt rådner op :)

Fra : Henning Lund

Dato : 15-05-10 10:48

GSX 750 wrote:
> Hej gruppe.

Selv hej igen

> Som lovet i tidligere tråd fra 07 03 2010, kommer her en
> opdatering på
> Suzukien.
> Den er nu kørt godt og grundigt til, vel nok 750 kilometer.

Det er squ enestående

> [...]
> anden
> karb han havde liggende. Det gjorde jeg så og smuttede hjem

Hvodden filen kan det ske?

> [...]
> Næææh, der er da ginst på røret! Jeg bad ham hente et andet rør
> og
> prøve at sætte på og så startede skidtet.

Mange gange er tændrøret altid det sidste man tænker på som knajt

> [...]
> spørger jeg om du har skiftet tændrør, for en totakter er
> storforbruger af tændrør og de kan sagtens være ødelagt, selvom

Det er rigtigt, især NGK holder ikke ret længe.

> Men ellers har den bare fungeret uden problemer og det håber
> jeg den
> bliver ved med at gøre.

Jeg krydser fingre for jer

Henning Lund
www.tjae.dk

Fra : GSX 750

Dato : 27-06-10 19:09

"Henning Lund" <hlFJERNDETTE@vestvejr.dk> skrev i meddelelsen

> Selv hej igen

> Det er squ enestående

> Hvodden filen kan det ske?

> Mange gange er tændrøret altid det sidste man tænker på som knajt

> Det er rigtigt, især NGK holder ikke ret længe.

> Jeg krydser fingre for jer
>
> --
> mvh
> Henning Lund
> www.tjae.dk

Hej Henning.
Ja, fik lige glemt at svare her i gruppen, men tak for dine inputs.
Så har knallerten yderligere kørt 700 kilometer og der har ingen fejl været
på den, udover at luftfilteret røg af under kørsel og altså ikke lige kan
findes igen. Men...
Nu er den så blevet byttet til en Yamaha Jog, fuldstændig gejlet og i tip
top stand. Sønnen er glad, men jeg fatter ham altså ikke? han ved hvad han
har og ved ikke hvad han får. Jeg håber at den Jog kommer til at blive et
stabilt bekendtskab. Dog har jeg mine tvivl, den er blevet målt til 17 hk på
rullefelt, så hvor længe den mon holder?
Mvh
Jarl
--
Gsx 750 es