Noviser til USA.
Fra : bente Christensen

Dato : 10-05-10 09:29

Vi er fire ret forskellige personer, som skal forsøge at arrangere en tur
til USA i juli måned.

Der er ønske om lange køreture, storbyoplevelser, seværdigheder (ikke Las
Vegas o.lign.).

Hvem kan man få til at hjælpe med en pakke som også indeholder overnatning,
bil og biletter?
hvordan griber man sagen an, og hvad bør være ordnet hjemme fra?
Har man behov for vaccinationer?
Hvilke valuta er klogest at have med, og hvilke betalingskort?

Anbefaling af gode, informative hjemmesider?

På forhånd tak

Hilsen Bente C.

Fra : FinnPoulsen

Dato : 10-05-10 11:56

"bente Christensen" <bente.chr@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Har man behov for vaccinationer?
> Hvilke valuta er klogest at have med, og hvilke betalingskort?
>
> Anbefaling af gode, informative hjemmesider?

Usa er stort, prøv evt. at tjekke fdm travels hjemmeside, de har nogle
tourguider til forskellige områder.
Afhængig af hvor I vil hen, er der mange muligheder. F.eks. San Francisco -
nationalparker - San Diego (gamle by ) - La - universial studios mv.
Østkysten - Washington (smithsonian, arlington ) - Niagara - Gettysberg.
Osv videre.
Hvis du var lidt mere præcis om hvor I ville hen og hvad der interesserer
jer, kunne du få bedre information.

Det er klogt at have dollar med selvfølgelig, samt f.eks. visa, mastercard .
Sørg for at have flere kreditkort med.
Internationalt kørekort er ikke påkrævet, men en god ide.
Husk man 72 timer inden afrejse skal udfylde en "visawaiver" på nettet.
(Igen kan du læse mere om dette på FDM travel.)
REJSEFORSIKRING er nødvendigt.!!!!

Hotel , rejse og bil kan bestilles hjemmefra. Selv bestiller vi altid hotel
til de første dage efter udrejsen, derefter ruller vi rundt en fjorten dages
tid i en lejet bil.

Men du burde kunne finde en masse info ved at google "tur til usa" eller
"USA rejse" eller "Biltur usa".

Mvh
Finn

Fra : MVJ

Dato : 10-05-10 15:46

> Hvem kan man få til at hjælpe med en pakke som også indeholder
> overnatning, bil og biletter?
>------------------

Svaret er her:
http://www.myplanet.com/da/

De ved alt og er rigtig flinke at snakke med - de kan give jer et forslag
med det hele includeret + en pris, og så kan I jo vurdere om de rammer jeres
interesser. USA er deres specialområde sammen med Canada og Australien - har
selv brugt dem med success.
God fornøjelse !

Mogens

Fra : Jensb

Dato : 11-05-10 21:09

> [...]
> til USA i juli måned.
>
> Der er ønske om lange køreture, storbyoplevelser, seværdigheder (ikke Las

Jeg vil foreslå den klassiske rundtur i det vestlige USA. Afhængig af hvor
mange dage man har, samt interesser, ser den nogenlunde således ud:

Start med nogle dage i San Francisco.

Herefter hentes en lækker udlejningsbil, og der køres af Highway 1 langs
kysten ned til L.A. og San Diego. Undervejs kan man bl.a. se Hearst Castle,
17 mile drive m.v.

Herefter ud mod Grand Canyon, og videre rundt i det sydlige Utah hvor man
f.eks. kan se Antelope Canyon, Monument Valley, Arches National Park,
Capitol Reef, herefter gennem Grand Staircase-Escalante til Bryce Canyon og
Zion National Park. Alt sammen nogle helt fantastiske naturoplevelser, og
nogle ekstremt flotte køreture.

Fra Zion videre til Las Vegas. Ja. jeg så godt at du skrev at det ikke havde
interesse, men giv det en chance en enkelt overnatning. Det ligger i
passende afstand fra Zion, og så er der mulighed for en billig overnatning
på et godt hotel (i hverdagene), samt massere af gode restauranter.

Efter Las Vegas går det til Yosemite National Park, og så tilbage til San
Francisco.

Det er mere eller mindre den klassiske tur rundt i vesten, som man kan finde
hos mange rejsebureauer. F.eks. FDM-travel eller MY-planet som der allerede
er foreslået. De planlagte ture de har, kan normalt tilpasses til jeres
personlige ønsker.

> hvordan griber man sagen an, og hvad bør være ordnet hjemme fra?

Jeg plejer minimum at booke fly, bil og én overnatning hjemmefra, gennem
FDM-travel. (ved også at tage en overnatning er det en pakkerejse, hvormed
man er omfattet af rejsegarantifonden).

Et par gange har jeg prøvet blot at booke moteller undervejs, men de fleste
gange booker jeg alle overnatninger hjemmefra. Jeg synes det er rart at være
sikker på at man har et sted at sove, hvis det har været en lang dag.

> Har man behov for vaccinationer?

Nej

> Hvilke valuta er klogest at have med, og hvilke betalingskort?

Kontanter i USD, og så Visa kort. Men sørg for at have mere end et kort, da
der en grænse for hvor meget man kan hæve pr. måned i udlandet på Visa.

> Anbefaling af gode, informative hjemmesider?

Til start kan i kigge på de turforslag de har f.eks. hos fdm-travel.dk og
myplanet.dk

Hvis i vil læse mere om nationalparkerne så er der www.nps.gov

Hvis i selv vil booke moteller, så prøv f.eks. www.motel6.com eller
www.super8.com

Og ellers prøv at google på : usa rejsebeskrivelser eller usa rejseblog osv.
Det kan ofte være interessant at læse andre folks rejsebeskrivelser, da man
ofte kan få en masse gode idéer og ser billeder af stederne.

God tur

Jens

Fra : Carsten Keller

Dato : 12-05-10 07:39

Jensb wrote:
> Jeg plejer minimum at booke fly, bil og én overnatning hjemmefra,
> gennem FDM-travel. (ved også at tage en overnatning er det en
> pakkerejse, hvormed man er omfattet af rejsegarantifonden).

Ville det ikke være nok at booke to af ydelserne, eksempelvis fly og billeje
via et rejsebureau for at være sikret af garantifonden?

Keller

Fra : Jensb

Dato : 12-05-10 15:49

"Carsten Keller" <ck@no-more-swen.iha.dk> skrev i en meddelelse

> Ville det ikke være nok at booke to af ydelserne, eksempelvis fly og
> billeje via et rejsebureau for at være sikret af garantifonden?

Så vidt jeg ved skal man have transport til feriestedet (fly eller bus) samt
indkvartering. Så det burde være nok at købe fly og en overnatning. Omvendt
vil det ikke være nok at købe fly og billeje.

Jeg kan dog se at man, hvis man køber gennem et bureau som er medlem af
fonden, har mulighed for at tilkøbe konkursdækning til en flybillet, hvor
man ellers ikke automatisk at dækket fordi det ikke er en pakkerejse.

Jens

Fra : Krabsen

Dato : 12-05-10 17:20

Den 12-05-2010 16:48, Jensb skrev:
> [...]
> fonden, har mulighed for at tilkøbe konkursdækning til en flybillet, hvor
> man ellers ikke automatisk at dækket fordi det ikke er en pakkerejse.

Man vil som regel ved indrejse i USA blive afkrævet adresse på første
overnatningssted, så alene af den grund kan der være en ide i at lave en
reservation hjemmefra.