Syg, sygere, sygest : menneske-larve
Fra : Peter Heide

Dato : 08-05-10 23:47

http://www.imdb.com/title/tt1467304/

Filmen havde dansk premiere ved CPH PIX 2010 i april.

Hvad skal man sige. Jeg ved ikke om man skal le eller græde, for det er sgu
een af de sygeste, men også så langt ude på overdrevet at man ikke kan lade
være med at more sig. Et referat af "The Human Centipede" er næsten umuligt
, men jeg prøver :

Ingen spoiler :

En meget meget syg kirug har tilsyneladene lavet et eksperiment med sine
højt elskede hunde som har mislykkedes, men som den vanvittige person han er
, går han videre til mennesker. Han vil lave en menneskelig larve ! Han
kidnapper 3 mennesker og syr dem sammen ; tager noget kød fra knæene og syr
dem sammen i række, hovedet til røvhul. Dvs fødekæden er intakt : når den
første person skider, ryger det videre til den næste i kæden osv.
Hmmm...ja...det er sygt.

Hele filmen holdes oppe af en skuespiller ; Dieter Laser, som jeg aldrig har
hørt om før, med et meget markant ansigt; en mellemting imellem Asger
Aaamund og et mumie. Han spiller rollen som kirug med stor autoritet,
indlevelse men også så tilpas "over the top", at man at er solgt og holder
fast i vanviddet. En skuespiller som jeg ihverttilfælde mener må få sin
internationale gennembrud med denne fantasifulde lille perle af en film.

Filmen er selvfølgelig kul sort og hvis man ikke bare har en lille smule
sans for meget syg komik ( ved ikke om det er instruktørens intention,men
mon ikke ?), skal man nok holde sig meget langt væk fra The Human Centide
( First Sequence ) . Og...hov...var lige ved at glemme at skrive , den er
sgu' også spændende.

Helt klart en 4'er ud af 6

Fra : Mads

Dato : 09-05-10 08:26

On Sun, 9 May 2010 00:46:55 +0200, "Peter Heide" <salute@vip.dk>
wrote:

>Helt klart en 4'er ud af 6

0 ud af 6 herfra. Lam, kedelig og syg film, lavet af en der tydeligvis
hører hjemme på den lukkede afdeling.

0 hisorie, 0 handling og 0 persunskildring

Og jeg har ellers intet imod det syge og makabre, men så skal
det tjene et formål og fortælle en historie. Det gør det ikke i
denne film. Det er total spild af tid.

Fra : Steen

Dato : 09-05-10 17:07

In article <rlocu5tmfsg2irumn5sq8tac6up2tofd8d@4ax.com>,
Mads <Mads@nospam.nothanks.com> wrote:

> [...]
>

> Og jeg har ellers intet imod det syge og makabre, men så skal
> det tjene et formål og fortælle en historie. Det gør det ikke i

Altså ikke noget vi skal forvente at se på DR i primetime?

--
http://www.facebook.com/isteendk

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 09-05-10 22:29

Steen skrev:

> Altså ikke noget vi skal forvente at se på DR i primetime?

Nej, men hold øje med TV2 lørdagsprogram. Hvis ikke 3+ får fingre i den
først.

/Lars