Skærme
Fijala 3554
PC Monitor vs TV med HDMI
Fra : Finn Stampe Mikkelse~

Dato : 09-05-10 00:46

Jeg ville måske gerne opgradere min skærm til noget større...

Mit spørgsmål er nu...

Findes der en skærmbilled kvalitets forskel på en 32" dedikeret monitor og
et 32" Fuld-HD TV der får sit signal via HDMI ?? Der tænkes brugt 1920x1080p
opløsning

/Finn
--
Der er 10 slags mennesker - Dem som forstår binær og dem som ikke gør.
There are 10 kinds of people. Those who understand binary and those who

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 09-05-10 12:09

On Sun, 9 May 2010 01:46:20 +0200, Finn Stampe Mikkelsen wrote:

>Findes der en skærmbilled kvalitets forskel på en 32" dedikeret monitor og
>et 32" Fuld-HD TV der får sit signal via HDMI ?? Der tænkes brugt 1920x1080p
>opløsning

Jeg tror ikke det er alle fjernsyn, der kan vise 1080p i 60 Hz, så du
kan (alt efter TV model) få reduceret din framerate.

M.v.h. Mikael
--
Mikael Ejberg Pedersen
http://www.ejberg.dk

Fra : Bruno, Copenhagen - ~

Dato : 09-05-10 22:10

> [...]
>
> Findes der en skærmbilled kvalitets forskel på en 32" dedikeret monitor
> og et 32" Fuld-HD TV der får sit signal via HDMI ?? Der tænkes brugt

Jeg tror du får svært ved at finde egentlige 32" computer monitorer hvis
du tænker på noget der skal stå et skrivebord. På edbpriser kan jeg kun
se en, det er en berøringsfølsom skærm der kører 1366x768 og den er vist
beregnet til et informationssystem i en reception (eller noget i den stil).

Jeg ved ikke hvad du har nu, men det største man kan finde i ordentlige
monitore er 30" (16:10 format) og så 27" skærmene. Hvis man skal sidde i
TV afstand af skærmen vil jeg tro de fleste 27" computerskærme er ok,
men skal den tættere på 1920x1080 for lidt og så er der kun den U2711
Dell sælger (eller den store Apple Imac 27" der har en monitor funktion).

Mvh
Bruno

PS. HDMI er stort set DVI med mulighed for lyd, så der er ikke noget
problem der medmindre du vil køre opløsninger over 1920x1200.