Vi er træt af den kulde...
Fra : Mogens \(K\)

Dato : 07-05-10 17:05

....hvorfor vi vil have varme i "4-dagsferien" 13. - 16. maj.
Forslag til den mindre tur modtages med glæde !

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 07-05-10 17:52

Mogens (K) skrev:
> ...hvorfor vi vil have varme i "4-dagsferien" 13. - 16. maj.
> Forslag til den mindre tur modtages med glæde !
Tag toget ned over alperne. F.eks. i Verona forventes der 22 - 23
grader, ganske vist med lidt regn.

Vulkanen er jo aktiv igen, så den ville jeg ikke prøve kræfter med. Igen.

Bjarne

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 07-05-10 19:31

"Bjarne S Nielsen" <bruger@eksempel.dk.invalid> skrev i meddelelsen

> Tag toget ned over alperne...

Ingen togtransport til os

> Vulkanen er jo aktiv igen, så den ville jeg ikke prøve kræfter med. Igen.

Enig - dét er problemet...

Fra : Gert Krabsen

Dato : 07-05-10 19:54

Mogens (K) skrev:
> "Bjarne S Nielsen" <bruger@eksempel.dk.invalid> skrev i meddelelsen

> Ingen togtransport til os

> Enig - dét er problemet...

Så hvis tog er udelukket og fly også, så er der vel kun enten cyklen
eller skibstransport tilbage - og det begrænser jo udvalget en del, hvis
det osse skal være varmt...

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 07-05-10 20:09

"Gert Krabsen" <fjernkrabsen@fjernkrabsenfjern.dk> skrev i meddelelsen

> Så hvis tog er udelukket og fly også, så er der vel kun enten cyklen eller
> skibstransport tilbage - og det begrænser jo udvalget en del, hvis det
> osse skal være varmt...

Berlin har ofte fremragende vejr ift. resten af europa og ka nåes i bil. Men
vi har lige været der i december - for 4. gang...

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 08-05-10 06:46

Mogens (K) skrev:
> "Bjarne S Nielsen" <bruger@eksempel.dk.invalid> skrev i meddelelsen

> Ingen togtransport til os

Jamen så bliv da bare hjemme og nyd det strålende vejr sammen med os
andre

Bjarne

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 08-05-10 10:40

> Jamen så bliv da bare hjemme og nyd det strålende vejr sammen med os andre

Nej, der skal ske noget. Lige nu ser det ud til, at vi må gribe til
statistikken og finde et sted, der statistisk set ligger "højt oppe"
temperaturmæssigt. Altså det varmeste sted i det kolde nord

Fra : Cykelsmeden

Dato : 08-05-10 11:07

Mogens (K) skrev:

> Nej, der skal ske noget. Lige nu ser det ud til, at vi må gribe til
> statistikken og finde et sted, der statistisk set ligger "højt oppe"
> temperaturmæssigt. Altså det varmeste sted i det kolde nord

med dine kriterier nærmer det sig

http://www.skallerup.dk/

finn

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 08-05-10 11:23

"Cykelsmeden" <Cykelsmeden@her.dk> skrev i meddelelsen

> med dine kriterier nærmer det sig
> http://www.skallerup.dk/

Kriterie 1:
"Statistisk set det varmeste sted i Nordeuropa"

Dit forslag opfylder langt fra dét kriterie

Kriterie 2:
"INGEN larmende unger"

Dit forslag havner vist lige i suppedasen

Fra : Cykelsmeden

Dato : 08-05-10 20:46

Mogens (K) skrev:

> [...]
>
> Kriterie 2:
> "INGEN larmende unger"
>
> Dit forslag havner vist lige i suppedasen

så kender du ikke stedet. Wellnesscentret er normalt friholdt for børn!

finn

Fra : Armand

Dato : 08-05-10 11:52

Mogens (K) skrev:
> [...]
> statistikken og finde et sted, der statistisk set ligger "højt oppe"
> temperaturmæssigt. Altså det varmeste sted i det kolde nord

Problemet er jo netop at statistikkerne ikke er en pind værd dette forår.
Der ér i aktuelle prognoser at man skal finde hullene og springe i bilen
førend at meteorologien atter ændrer sig!

--
Armand.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 08-05-10 12:54

> Problemet er jo netop at statistikkerne ikke er en pind værd dette forår.
> Der ér i aktuelle prognoser at man skal finde hullene og springe i bilen
> førend at meteorologien atter ændrer sig!

Noget ska man jo danne sin mening ud fra

Nuvel - det ender sgu nok med en tur i bil sydpå eller måske til Stockholm,
hvor Skærgårdshotellet i Nynäshamn ser godt ud. Sidstnævnte strider mod
kategorien: "et varmt sted..."

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 08-05-10 13:33

Mogens (K) skrev:
> "Bjarne S Nielsen" <bruger@eksempel.dk.invalid> skrev i meddelelsen

> Ingen togtransport til os

Må jeg spørge blot af almindelig nysgerrighed, hvorfor togtransport er
udelukket?

Som mennesker er vi naturligvis forskellige, men jeg vil blot gerne
forsøge at forstå, hvorfor i afviser en mulighed for at komme til varmen
hurtigt og komfortabelt.

Til München kan man komme enten med komfortable ICE-tog med høj
hastighed eller med sove- eller liggevogn.

Videre fra München er der ligeledes mange muligheder.
Jeg prøvede selv turen hjem for nogle uger siden, da jeg var strandet i
Sydfrankrig på grund af flystoppet, og bortset fra at ferien blev
ufrivilligt forlænget var det en smuk og behagelig tur med masser at se
undervejs og møde med forskellige interessante mennesker.

I skal selvfølgelig have lov at have jeres præferencer, lige som jeg
aldrig ville drømme om at rejse langt i bus, men jeg er blot nysgerrig.
Og synes måske, i kunne give det en overvejelse mere?

Bjarne

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 08-05-10 14:02

> Må jeg spørge blot af almindelig nysgerrighed, hvorfor togtransport er
> udelukket?

Vi kører for det meste selv eller tager en flyver.
Tog er for crowdy til os, og min tur til München efter en bil for nogle år
siden, bekræftede blot dette...

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 08-05-10 14:32

Mogens (K) skrev:
> [...]
>
> Vi kører for det meste selv eller tager en flyver.
> Tog er for crowdy til os, og min tur til München efter en bil for nogle

Tak for svaret. Det er synd, du har det sådan med tog.

Selv synes jeg, at fly er det mest crowdy man kan finde. En ubehagelig
og stressende oplevelse, der skal overståes, incl. den ofte ret tætte
fysiske kontakt med sidemanden, der vil brede sig eller lugter af øl og
sur sved. Og så den generelle viden om, at luften recirkulerer i et fly
med masser af bakterier og virus.

Nu, hvor askeaflysninger er blevet normale vil jeg tage toget fremover,
når det er muligt. At stå i en lufthavn uden at vide, om man skal blive
der i ugevis, er et mareridt, jeg helst aldrig vil opleve igen.

Bjarne

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 08-05-10 14:43

> Tak for svaret. Det er synd, du har det sådan med tog.

Uden tvivl - vi kører for det meste på ferie i egen bil...

Fra : Armand

Dato : 07-05-10 18:30

Mogens (K) skrev:
> ...hvorfor vi vil have varme i "4-dagsferien" 13. - 16. maj.
> Forslag til den mindre tur modtages med glæde !

Der er vist ikke noget der er sikkert dette forår. Sne på Mallorca og
Paris vidner kontant om hvor uvant at meteorologien arter sig!

Jeg var med en kammerat til race på Monza i bededagsferien sidste år (á
d. 5.maj) og dér var det høj-sommerligt med nær 20° når vi kom hjem til
hotellet om aftenen, så igennem den seneste uges tid har fruen og jeg
luret på en Ryan-air tur til Bergamo 40 km fra Monza i anledning af det
samme motorløb, men varig regn og temperaturer lig danske
sen-vinterditto skrinlagde den plan

Det sikreste, både hvad meteorologien og aske-truslen angår, er at
spotte varmt europavejr og selv køre efter det. Sidste år havde vi en
forrygende påskeferie omkring Frankfurt på den måde!

--
Armand.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 07-05-10 19:32

> Det sikreste, både hvad meteorologien og aske-truslen angår, er at spotte
> varmt europavejr og selv køre efter det. Sidste år havde vi en forrygende
> påskeferie omkring Frankfurt på den måde!

Ja, det gik også helt fint i vores Påskeferie i Tyskland.
Ender nok med en biltur...

Fra : oz3bto

Dato : 09-05-10 01:39

> [...]
> varmt europavejr og selv køre efter det. Sidste år havde vi en forrygende
> påskeferie omkring Frankfurt på den måde!

'

Kom til Norge .. vi har dejligt sommervejr heroppe .. Har vi ihvertfald haft
de sidste 2 dage
Personligt så har jeg størstedelen af dagen rendt rundt udenfor i tshirt og
fixet bilen og enda svedt af det .. Tempraturen var oppe på 20 grader

Men OK vi har stadig nattefrost . Termometeret siger lige nu minus 2

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 09-05-10 07:36

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i meddelelsen

> Kom til Norge .. vi har dejligt sommervejr heroppe

Jep - go' idé. Bergen kunne faktisk være en mulighed, men hvorledes ser det
så ud med "snedybden" på landevejen over fjället?
Ups - jeg har 1.063 km derop, og n flyver er helt udelukket grundet aske...

Fra : Grethe Hoff

Dato : 08-05-10 13:33

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse
> ...hvorfor vi vil have varme i "4-dagsferien" 13. - 16. maj.
> Forslag til den mindre tur modtages med glæde !

Finsk sauna??
--
Grethe
Deilig å være norsk i DK

Fra : ___P.Sir

Dato : 09-05-10 17:44

"Grethe Hoff" <grethe---@ceroy.dk> skrev i en meddelelse

> "Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse
>
> Finsk sauna??
> --
> Grethe
> Deilig å være norsk i DK

Jeg ser at asken nu er drejet væk fra Spanien igen...så måske dette var
noget?
(24 grader idag):
www.granvista.dk

Preben

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 09-05-10 17:59

___P.Sir skrev:
> "Grethe Hoff" <grethe---@ceroy.dk> skrev i en meddelelse
>>

> Jeg ser at asken nu er drejet væk fra Spanien igen...så måske dette var
> [...]
Ja, det ville da være et fantastisk eksperiment at at satse på at
henrejsen lykkes. Så bliver hjemrejsen rigtigt spændende at se frem til

Bjarne

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 09-05-10 18:05

> Ja, det ville da være et fantastisk eksperiment at at satse på at
> henrejsen lykkes. Så bliver hjemrejsen rigtigt spændende at se frem til

Fly er helt udelukket i disse asketider - vi tager bilen til Nynäshamn og
satser på, at vejret ændrer sig positivt med nord / vestlig vind :)

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 16-05-10 21:17

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen

> Fly er helt udelukket i disse asketider - vi tager bilen til Nynäshamn og
> satser på, at vejret ændrer sig positivt med nord / vestlig vind :)

Og det blev et godt valg. Især lørdag var fantastisk med skyfrti vejr og 22
graders varme :)

Fra : Michael

Dato : 09-05-10 21:54

tag i et vandland der er dejligt varmt

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 10-05-10 05:16

"Michael" <no@spam.dk> skrev i meddelelsen

> tag i et vandland der er dejligt varmt

He he den tid ér ovre !

Fra : FinnPoulsen

Dato : 10-05-10 07:18

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse
> ...hvorfor vi vil have varme i "4-dagsferien" 13. - 16. maj.
> Forslag til den mindre tur modtages med glæde !
Lalandia

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 10-05-10 18:12

"FinnPoulsen" <Finn@poulsenudenspam.dk> skrev i meddelelsen