Andet multimedie
bentjuul 3670
Fadede kanter i PS8
Fra : Dan Andersen

Dato : 04-05-10 15:03

Sidder lige og kan ikke huske opskriften på fadede kanter på et billede. Jeg
har lavet canvas større end billedet, men derefter så....

Er der lige en, der "opskriften"?
På forhånd tak.

Fra : Steen

Dato : 16-05-10 16:05

"Dan Andersen" <dan@dbamott.dk> skrev i en meddelelse
> Sidder lige og kan ikke huske opskriften på fadede kanter på et billede.
> Jeg har lavet canvas større end billedet, men derefter så....

Engelsk photoshop:
søg på google "feather edges"

Dansk photoshop:
hold ctrl nede og klik på laget, gå op i menupunktet "vælg" og vælg
"udtynding", indtast din ønskede udtynding, tryk ok, vend markeringen med
ctrl+shift+i og tryk på delete-tasten 1-3 gange.

VH
Steen

www.hups.dk

Fra : Dan Andersen

Dato : 31-05-10 19:37

"Steen" <s@mile.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> "udtynding", indtast din ønskede udtynding, tryk ok, vend markeringen med
> ctrl+shift+i og tryk på delete-tasten 1-3 gange.

Supper.. tnx for hjælpen - det vil jeg prøve.