Erfaring: Leje af bil i udlandet via udl. ~
Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 03-05-10 19:10

Et lille spørgsmål, som nogen måske kan svare på, uden at jeg skal involvere
ikke-uvildige biludlejere

Hvis jeg forsøger at booke en bil hos Hertz, til afhentning i Tyskland (og
kørsel i Tyskland), er der penge at spare ved at gå ind på den tyske
hjemmeside *.de i stedet for den danske *.dk.

Når jeg kommer til betalingsbilledet, hvor der skal indtastes
adresseoplysninger mv., vil den imidlertid kun acceptere Tyskland som
hjem-adresse - hvilket jo ikke er så godt, når man bor i Danmark ....

Er dette fordi man "kun" kan leje en bil via dansk hjemmeside, når man
kommer fra Danmark ?

--
/Jens S., Esbjerg

Fra : Jet

Dato : 03-05-10 12:25

On 3 Maj, 21:10, "Jens S., Esbjerg" <NoResp...@a.dk> wrote:
> [...]
> hjem-adresse - hvilket jo ikke er så godt, når man bor i Danmark ....
>
> Er dette fordi man "kun" kan leje en bil via dansk hjemmeside, når man

Du kan leje her:

www.autoeurope.dk gælder også Tyskland
www.europcar.com/dk
http://www.portugalnyt.dk/billeje-flensborg-biludlejning.aspx
http://www.guide-billig-billeje.dk/tags/tyskland/
www.fdm-travel.dk/billeje/
dk.sixt.com/billeje/tyskland/
www.mrpeter.dk/tyskland-billeje.html

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 03-05-10 21:38

Jens S., Esbjerg skrev:
> [...]
> hjem-adresse - hvilket jo ikke er så godt, når man bor i Danmark ....
>
> Er dette fordi man "kun" kan leje en bil via dansk hjemmeside, når man

Du kan aldrig nogensinde regne med den pris, du får vist uden at
fortælle, hvilket land du er fastboende i. Så hvis den tyske hjemmeside
ikke spørger efter land, er det fordi den går ud fra, at du bor i Tyskland.

Men du kan godt bruge f.eks. www.avis.com
Vi har lejet via AVIS i Tyskland mindst 5 gange og været godt tilfredse.
Det er vigtigt at bestille hjemmefra.

Prøv evt. også at *ringe* til Europcar i DK og spørge efter tilbud.

Bjarne

Fra : karsten

Dato : 09-05-10 12:40

On 3 Maj, 22:37, Bjarne S Nielsen <bru...@eksempel.dk.invalid> wrote:
> [...]
> Det er vigtigt at bestille hjemmefra.
>
> Prøv evt. også at *ringe* til Europcar i DK og spørge efter tilbud.

Du kunne jo prøve at få det billigere her:

http://www.kbbk.dk/user/?klub_id=2322&sport=0&hold=0&page=3760

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 10-05-10 19:20

karsten skrev:

> Du kunne jo prøve at få det billigere her:
>
> http://www.kbbk.dk/user/?klub_id=2322&sport=0&hold=0&page=3760

Jvf. tidligere debat her skal der samtidig advares om
forsikringsvilkårene den slags steder. De går nemlig ud på, at man
forsikrer sig hos en tredjepart.
Sker der en skade, vil op til ca. 8.000 kroner blive trukket på det
anvendte kreditkort, som først efterfølgende godtgøres af
forsikringsselskabet.

M.a.o. ofte billigere tilbud, men sandelig også på andre vilkår.

Bjarne

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 10-05-10 21:10

"Bjarne S Nielsen" skrev
> [...]
> forsikringsselskabet.
>
> M.a.o. ofte billigere tilbud, men sandelig også på andre vilkår.

**********
Tak for div. indspark.

Har lejet nu gennem Hertz - dk, til afhentning i Tyskland. Meget billigere
end at leje dansk, og med fri km tal. Dog med selvrisiko ca. 950 EUR .... i
stil med det der anføres ovenfor. Selvrisikoen kan mindskes, hvis man vil
betale ca. 20 EUR pr. dag for dette ....

--
/Jens S., Esbjerg
SYM Fiddle 125, GS 500 F

Fra : Carsten Keller

Dato : 11-05-10 09:34

Jens S., Esbjerg wrote:
> [...]
> ca. 950 EUR .... i stil med det der anføres ovenfor. Selvrisikoen kan
> mindskes, hvis man vil betale ca. 20 EUR pr. dag for dette ....

Tag et kig i dækningsoversigten for din rejseforsikring hvis du har sådan
en. I min hos Runa/LB har jeg for eksempel dette:

<klip>
Selvrisiko ved skade på lejet personbil, motorcykel eller knallert

Forsikringen dækker indtil 20.000 kr., hvis udlejeren har opkrævet dig en
selvrisiko efter skade på en lejet personbil, motorcykel eller knallert. Du
betaler selv de første 2.500 kr. af selvrisikobeløbet. Køretøjet skal være
ansvars-, tyveri- og kaskoforsikret, og den originale lejekontrakt skal
sendes til os.
</klip>

Det gør lige pludselig at det ikke er så nødvendigt at tegne de ekstra
selvrisikoforsikringer.

Keller

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 11-05-10 12:38

Carsten Keller skrev:

> [...]
> sendes til os.
> </klip>
>
> Det gør lige pludselig at det ikke er så nødvendigt at tegne de ekstra

Det lyder som et interessant alternativ at have en forsikring med delvis
dækning af selvrisiko på billeje.

Men det løser desværre ikke det problem, som jeg gjorde opmærksom på.
Nemlig at du stadig skal være parat til selv at lægge omkring 8.000 kr.
ud i forbindelse med ferierejsen, hvis noget går galt. Dækningen fra
forsikringsselskaber kommer først bagefter. Underskriften hos
biludlejeren giver lov til at trække pengene på kortet.

Mange er ikke klar over, at de skal kunne ryste op med 8.000 ekstra, når
de ser links om billig billeje. Derfor gjorde jeg opmærksom på det.

Det er vist ikke ualmindeligt, at man lægger et feriebudget med lige
akkurat nok til selve ferien.

Jeg synes, at bl.a.
http://www.kbbk.dk/user/?klub_id=2322&sport=0&hold=0&page=3760 er nogle
banditter, når de ikke tydeligt nok gør opmærksom på problemet. De
tjener faktisk penge på at henvise folk til Cartrawler.

Bjarne

Fra : Carsten Keller

Dato : 11-05-10 13:39

Bjarne S Nielsen wrote:

> Det lyder som et interessant alternativ at have en forsikring med
> delvis dækning af selvrisiko på billeje.

Bestemt Ved ikke om det er generelt på rejseforsikringerne men i forbindelse
med skifte for nylig læste jeg rent faktisk betingelserne for min nye
forsikring og faldt i den forbindelse over det. Har aldrig været typen der
tegner selvrisikoforsikring alligevel, men nu er jeg da i hvert fald færdig
med at overveje det.

> [...]
> det.
> Det er vist ikke ualmindeligt, at man lægger et feriebudget med lige

Mit største problem ville nok være at jeg ville få et kreditkort der var
ubrugeligt resten af ferien. Jeg vil godt tage chancen for at skulle lægge
8000 ud hvis jeg til gengæld kunne spare nogle penge up front.

> [...]
> nogle banditter, når de ikke tydeligt nok gør opmærksom på problemet.
> De tjener faktisk penge på at henvise folk til Cartrawler.

Hvis de skulle gøre opmærksom på alle de faldgruber der er ved billeje vile
det nok blive temmelig omfattende. Kan da også se at de har en linje på
siden der siger:

"Bemærk ...Hold øje med hvilken forsikring der bliver tilbudt... "

Keller

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 11-05-10 18:27

Carsten Keller skrev:

> [...]
> siden der siger:
>
> "Bemærk ...Hold øje med hvilken forsikring der bliver tilbudt... "

ikke godt nok. Det læser jeg sådan, at man bør være opmærksom på de
forskellige forsikringsdækninger, men ikke, at selve cartrawlers princip
er, at man selv skal lægge penge ud.

For ikke at lade det blive ved snakken har jeg skrevet til Køge
Basketball Klub. Se herunder

Forresten fandt jeg selv et godt tilbud via Europcar i DK

vh

Bjarne

Kære Køge Basketball Klub

Jeg vil gerne have, at i oplyser om de helt specielle forsikringsvilkår,
når i optræder som formidler af Cartrawlers formidling af biludlejning.

Jeg har været tæt på at benytte jeres tilbud, indtil jeg i sidste
øjeblik blev opmærksom på, at selvrisikodækning konsekvent er hos
tredjeparts forsikringsselskab og at dette betyder, at man som kunde i
tilfælde af skade bliver belastet med op til ca. 8.000 kroner, uanset om
der er dækning på kontoen eller ej, og at man først efterfølgende, når
pengene er trukket på kortet, kan søge beløbet dækket i
forsikringsselskabet. Minus et gebyr endda.

Jeg ville være meget ked af at tage på ferie og risikere at vende hjem
med et spærret VISAkort og belastet af et stort overtræk på min konto.

Hvis i oplyste tydeligt om disse særlige vilkår, så kunne enhver gøre op
med sig selv, om man har 8.000 i reserve på sin konto eller vil løbe
risikoen eller man foretrækker at leje direkte hos biludlejerne.

Venlig hilsen

Bjarne Nielsen

Fra : N/A

Dato : 12-05-10 07:20

Fra : N/A

Dato : 12-05-10 07:18

Fra : N/A

Dato : 12-05-10 07:18

Fra : karsten

Dato : 11-05-10 14:40

On 11 Maj, 19:27, Bjarne S Nielsen <bru...@eksempel.dk.invalid> wrote:

> [...]
> med sig selv, om man har 8.000 i reserve på sin konto eller vil løbe
> risikoen eller man foretrækker at leje direkte hos biludlejerne.

Hej Bjarne...
Kunne du foreslå en kort oplysende tekst som indeholder det du
efterlyser... så kan vi godt sætte den på hjemmesiden.
Vi er jo ikke ude på at snyde nogen. Vi formidler bare noget vi selv
benytter os af og synes er billigt. Det står jo altid en frit for at
lede efter noget billigere og bedre. Man kunne jo også leje bilen og
tegne ekstraforsikringen hos selskabet når man kommer frem...
Hilsen Karsten

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 12-05-10 07:18

karsten skrev:

> [...]
> lede efter noget billigere og bedre. Man kunne jo også leje bilen og
> tegne ekstraforsikringen hos selskabet når man kommer frem...

Jeg regner ikke med at i vil snyde nogen, men jeg var selv meget tæt på
at føle mig snydt, da jeg var meget tæt på at bestille bil via
Cartrawler, inden jeg fandt ud af vilkårene.

Det er jo altsammen ganske reelt, hvis bare man er klar over vilkårene.

Kort tekst f.eks.:

Vær opmærksom på, at selvrisikodækning sker via tredjeparts forsikring.
Dit kreditkort vil blive belastet med op til ca. 8.000 kroner ekstra i
selvrisiko ved en evt. skade, som du efterfølgende kan få dækket af
forsikringsselskabet, hvis du har tegnet selvrisikoforsikring.

vh

Bjarne

Fra : karsten

Dato : 11-05-10 15:16

On 11 Maj, 22:40, karsten <karsten...@gmail.com> wrote:

> [...]

banditter, når de ikke tydeligt nok gør opmærksom på problemet. De
tjener faktisk penge på at henvise folk til Cartrawler. "

Hvad skriver andre der benytter sig af cartrawler:
__________________________________________________________________________________________________
På Billeje-Portugal.dk samarbejder vi med CarTrawler, som er markedets
bedste søgemaskine, når det gælder priser på billeje!

Søgemaskinen sammenligner priser for mere end 100
biludlejningsselskaber, så du er altid sikker at få den billigste
pris! Der søges efter priser hos biludlejningsselskaber såsom Hertz,
Avis, National, Alamo, Auto Jardim, Budget, Sixt og Europcar og flere!

OG
___________________________________________________________________________________________________
Velkommen til Billig-Lejebil.dk

Hvis du skal ud at rejse og godt kunne tænke dig at leje en ordentlig
udlejningsbil til en billig penge, så har du fundet det helt rigtige
sted. Denne side sorterer de dårlige udlejningsselskaber fra og
koncentrerer sig udelukkende om at hjælpe dig med at finde de
biludlejningsselskaber, der giver mest værdi for penge, der hvor du
skal hen.

I det omfang at vores samarbejdspartner, Cartrawler, dækker din
destination vil de ligge øverst på denne liste, da dette selskab efter
vores mening yder den bedste service til den laveste pris. En fordel
ved dette selskab er, at billejeforsikring er inkluderet i den i
forvejen utroligt lave pris. Samtidig er der endda som regel ingen
grænse på, hvormange kilometer man må køre.

Men du skal ikke bare tage vores ord for gode varer: For at du så let
som muligt selv kan danne dig et overblik over priser og muligheder,
har vi på de følgende sider samlet de bedste, billigste og mest
professionelle biludlejningsfirmaer, som du kan finde på hver
destination, som vi dækker.

___________________________________________________________________________________________________

HUSK vi er bare en lille bitte forening som tjener lidt småpenge på at
formidle noget billeje... HUSK at det går til et godt formål......
Unge der dyrker sport.

Hilsen Karsten

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 12-05-10 07:20

karsten skrev:

> HUSK vi er bare en lille bitte forening som tjener lidt småpenge på at
> formidle noget billeje... HUSK at det går til et godt formål......
> Unge der dyrker sport.

Jeg ville også hjerteligt gerne støtte jer, hvis ellers oplysningen om
vilkår er OK - lige bortset fra at jeg ikke kan lide Cartrawlers vilkår.

Du har ret i, at andre heller ikke giver oplysninger om
forsikringsvilkårene. Jeg har også oplevet det med Norwegian.

Men det bliver det nu ikke bedre af.

Bjarne

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 13-05-10 11:00

karsten skrev:

> HUSK vi er bare en lille bitte forening som tjener lidt småpenge på at
> formidle noget billeje... HUSK at det går til et godt formål......
> Unge der dyrker sport.
>
> Hilsen Karsten

Jeg har lige set jeres hjemmeside for Køge Basketball Klub.
Som i advarer nu, er informationen helt reel.
Så kan jeg også anbefale den, altså til dem, der kan leve med vilkårene
hos Cartrawler.

vh
Bjarne

Fra : N/A