Ubuntu 10.04: Netbank virker ikke mere (Da~
Fra : Jan Birk

Dato : 03-05-10 18:57

Efter upgrade fra 9.10 til 10.04 kan jeg ikke længere logge ind på min
netbank.

Jeg bruger Activecard som virker problem frit på 9.10.

Efter upgrade kan jeg taste brugernavn, password og bliver som
sædvanligt bedt om at verificere min indentitet med et 6 cifret tak som
jeg taster i min activecard.

Det vindue virker ikke/vises ikke længere men er bare en 'grå' firkant.

Har andre denne egenskab? Og endnu bedre, en løsning

Pft

/Jan

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 03-05-10 19:05

On Mon, 03 May 2010 19:57:29 +0200, Jan wrote:

> Det vindue virker ikke/vises ikke længere men er bare en 'grå' firkant.

Er det en Java-dims?

Har du sat IPv6 op?

Hvis ikke kan det hjælpe at fortælle Java at den skal foretrække IPv4 -
ved at tilføje en linie til ~/.java/deployment/deployment.properties -
nemlig:

deployment.javaws.jre.0.args=-Djava.net.preferIPv4Stack\=true

Java is teh sucks.

Mvh.

Adam

--
"How did someone as misanthropic as me end up in this Adam Sjøgren
business anyway? What the hell am I doing here?" asjo@koldfront.dk

Fra : Jan Birk

Dato : 03-05-10 19:19

> Er det en Java-dims?

Jeps

> Har du sat IPv6 op?

Nej

> [...]
> nemlig:
>
> deployment.javaws.jre.0.args=-Djava.net.preferIPv4Stack\=true

Det hjalp desværre ikke, men tak for input.

> Java is teh sucks.

Jeps jeps og 3 gange jeps

/Jan - som-gætter-på-at-det-er-en-font-som-er-forsvundet-eller.....

Fra : Jan Birk

Dato : 03-05-10 19:25

Når jeg starter netbanken ses følgende på top;

-----
top - 20:23:50 up 3 min, 2 users, load average: 1.11, 0.63, 0.25
Tasks: 179 total, 2 running, 177 sleeping, 0 stopped, 0 zombie
Cpu(s): 53.8%us, 3.0%sy, 0.0%ni, 43.0%id, 0.0%wa, 0.2%hi, 0.0%si,
0.0%st
Mem: 8217424k total, 881676k used, 7335748k free, 54216k buffers
Swap: 10177136k total, 0k used, 10177136k free, 361660k cached

PID USER PR NI VIRT RES SHR S %CPU %MEM TIME+ COMMAND

2106 jb 20 0 1252m 132m 10m S 100 1.7 2:39.26 java
----

Java æder alt og maskinen er mere eller mindre død...

Nogen gode ide'er?

/Jan

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 03-05-10 19:27

On Mon, 03 May 2010 20:18:38 +0200, Jan wrote:

> Det hjalp desværre ikke, men tak for input.

Lukkede du Firefox ned bagefter?

Hvis du åbner Java (ikke Javascript) konsollen, hvilke fejlmeddelelser
får du så?

Mvh.

Fra : Martin [6000]

Dato : 03-05-10 19:43

> Har andre denne egenskab? Og endnu bedre, en løsning

Slet openjdk og hvad der ellers er og installer Sun's java. Du skal
aktivere Partners først i Software Sources.

sudo apt-get -y purge openjdk* icedtea* && sudo apt-get -y install sun-
java6-plugin

Jeg vil næsten æde mit tastatur med, at det er grunden :P men også kun
næsten.

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Fra : Jan Birk

Dato : 03-05-10 20:10

> Jeg vil næsten æde mit tastatur med, at det er grunden :P men også kun
> næsten.

Tror ikke du kommer til at æde dit tastatur.... Jeg havde og brugte sun
java6 plugin inden opgraderingen. Det er noget skidt hvis Ubuntu synes
den skulle lave om i det...

Jeg har nu fået slettet alt java og kan ikke finde sun plugin'et og ;

sudo apt-get -y install sun-java6-plugin

giver:

"sun-java6-plugin has no installation candidate"

Så måske nogen også har ændret i mine software indstillinger... Kan dog
ikke se det. Men jeg kan ikke finde sun java plugin i software centret
eller i synaptic... Måske jeg staver forkert ???

Pft

/Jan

Fra : Jan Birk

Dato : 03-05-10 20:24

> [...]
> ikke se det. Men jeg kan ikke finde sun java plugin i software centret
> eller i synaptic... Måske jeg staver forkert ???

Fundet lidt mere på nettet, men det giver ikke så meget...

jb@jb-laptop$ sudo aptitude install sun-java6-jdk6 sun-java6-bin
sun-java6-jre sun-java6-plugin sun-java6-fonts
Reading package lists... Done
Building dependency tree
Reading state information... Done
Reading extended state information
Initializing package states... Done
Couldn't find any package whose name or description matched "sun-java6-jdk6"
No candidate version found for sun-java6-bin
No candidate version found for sun-java6-jre
No candidate version found for sun-java6-plugin
No candidate version found for sun-java6-fonts
[...]
No packages will be installed, upgraded, or removed.
0 packages upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 0 not upgraded.
Need to get 0B of archives. After unpacking 0B will be used.
Writing extended state information... Done

Fra : Jan Birk

Dato : 03-05-10 20:34

Og software centret insisterer på:

"... the software catalog needs updating"

Hvilket ikke rigtigt hjælper.

Fra Synaptic ser det ud som om, den stadig har fat i 9.04..

-------------
Failed to fetch cdrom://Ubuntu 9.10 _Karmic Koala_ - Release i386
(20091028.5)/dists/karmic/main/binary-i386/Packages.gz Please use
apt-cdrom to make this CD-ROM recognized by APT. apt-get update cannot
be used to add new CD-ROMs
Failed to fetch cdrom://Ubuntu 9.10 _Karmic Koala_ - Release i386
(20091028.5)/dists/karmic/restricted/binary-i386/Packages.gz Please use
apt-cdrom to make this CD-ROM recognized by APT. apt-get update cannot
be used to add new CD-ROMs
Some index files failed to download, they have been ignored, or old ones
used instead.
---------------

Gode ideér?

/Jan

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 03-05-10 20:33

On Mon, 03 May 2010 21:24:17 +0200
Jan Birk <none@invalid-domain.null> wrote:

> [...]
Gør følgende:
1) sudo apt-add-repository 'deb http://archive.canonical.com/ubuntu
lucid partner'
2) sudo aptitude update
3) sudo apt-get -y install sun-java6-plugin

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Jesper Lund

Dato : 04-05-10 19:44

Frank Damgaard wrote:

> SUN's har jo været med tidligere fra nogle repositories, men måske der
> er sket andre ændringer i licens på sun java eller lignende som gør at
> den ikke er med.

Sun Java er i Canonical partner repository. Man skal blot manuelt
aktivere det under Softwarekilder.

--
Jesper Lund