Printer i netværk
Fra : Mogens Henriksen

Dato : 03-05-10 11:28

Jeg har et lille hjemmenetværk med 2 maskiner på den ene sidder 2
printere, som skal bruges af begge maskiner, men det er kun den ene jeg
kan få adgang til fra den anden maskine, når jeg forsøger får jeg at
vide der ikke er findes en driver til den. Begge maskiner kører win7
home premium den ene 32 bit den anden med printerne 64 bit.
Jeg mener jeg har åbnet for alle mulige adgange, så jeg forstår det
ikke.
Er der nogen som har et godt forslag?

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 03-05-10 15:04

Den Mon, 03 May 2010 12:28:00 +0200 skrev Mogens Henriksen:

> Er der nogen som har et godt forslag?

Skift til Linux

--
Karl Erik.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 03-05-10 15:28

Karl Erik Christensen skrev:

>Skift til Linux

Det kommer da i hvert fald an på hvilken printer der er tale om.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Mogens Henriksen

Dato : 03-05-10 15:30

Ivan V. Klattrup a écrit :

> Det kommer da i hvert fald an på hvilken printer der er tale om.

Ja det er en ældre HP Deskjet 970 cxi. Det vil også være ret skørt at
skifte til Linux når jeg lige har lavet begge maskiner med win 7

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 03-05-10 15:07

Mogens Henriksen skrev:

>Er der nogen som har et godt forslag?

Hent en driver

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Mogens Henriksen

Dato : 03-05-10 15:29

Ivan V. Klattrup a écrit :

> Hent en driver

Har været inde hos HP, men der er ikke nogen driver der står bare at
jeg skal bruge den i win7 og maskinen fungerer også fint på den maskine
den er koblet på, men den kan ikke bruges fra den anden maskine.

Fra : emjeppesen

Dato : 03-05-10 16:09

Mogens Henriksen skrev:

>Har været inde hos HP, men der er ikke nogen driver der står bare at
>jeg skal bruge den i win7 og maskinen fungerer også fint på den maskine
>den er koblet på, men den kan ikke bruges fra den anden maskine.

Du har været her??
http://www.nodevice.com/driver/DeskJet_970Cxi/get29410.html

Hilsen emj

--

lamaguf.dk

Fra : Mogens Henriksen

Dato : 03-05-10 16:56

emjeppesen a écrit :

> Du har været her??
> http://www.nodevice.com/driver/DeskJet_970Cxi/get29410.html
>
> Hilsen emj

Den side kender jeg godt nok ikke, men jeg prøver hvad jeg kan hente
der. Tak for tippet.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 03-05-10 16:19

Den Mon, 03 May 2010 14:27:55 +0000 skrev Ivan V. Klattrup:

> Det kommer da i hvert fald an på hvilken printer der er tale om.

Ligesom på Win7?

Nej du, Linux udskriver på alt - selv lokumspapir

Mogens:
Jeg synes det var skørt at installere Win7, men sådan er der jo så
meget

--
Karl Erik.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 03-05-10 16:27

Karl Erik Christensen skrev:

>Nej du, Linux udskriver på alt

ja ja så længe du selv tror på det, så skal du da have lov til at
være i den fantasiverden.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Cykelsmeden

Dato : 04-05-10 09:31

Mogens Henriksen skrev:

> [...]
> win7 home premium den ene 32 bit den anden med printerne 64 bit. Jeg
> mener jeg har åbnet for alle mulige adgange, så jeg forstår det ikke.

Er der ikke noget med at det er problematisk at skrive til en W7/64bit
printer/driver fra en 32bit maskine???

finn

Fra : emjeppesen

Dato : 04-05-10 09:54

Cykelsmeden skrev:

>Er der ikke noget med at det er problematisk at skrive til en W7/64bit
>printer/driver fra en 32bit maskine???

Det kan det sagtens være. Her var det en xp, som ikke kunne
kommunikere med canon iP4300 tilsluttet på win7-64 bit
Hos mig lykkedes det dog, fordi min søn har forstand på den slags.
Jeg tror, at han fandt ud af, at der skal stå det samme i printerens
*.INF filen på begge maskiner.

Hilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : Cykelsmeden

Dato : 04-05-10 10:13

emjeppesen skrev:

> [...]
> Hos mig lykkedes det dog, fordi min søn har forstand på den slags.
> Jeg tror, at han fandt ud af, at der skal stå det samme i printerens

Tror du ikke netop at den 62bit er forceret til at bruge 32bit driver?

ikke jeg selv har været i problematikken, rendte bare i et par indlæg
vedr.

finn

Fra : emjeppesen

Dato : 04-05-10 12:59

Cykelsmeden skrev:

>Tror du ikke netop at den 64bit er forceret til at bruge 32bit driver?
Aner det ikke.

Det virker i alle tilfælde.

Hilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : Mogens Henriksen

Dato : 04-05-10 22:07

Cykelsmeden a écrit :

> Er der ikke noget med at det er problematisk at skrive til en W7/64bit
> printer/driver fra en 32bit maskine???
>
> finn

Den tanke har jeg også haft, men så forstår jeg bare ikke at der ikke
er problemer med den ene printer en HR laserjet 1018

Fra : Cykelsmeden

Dato : 05-05-10 10:05

Mogens Henriksen skrev:

> Den tanke har jeg også haft, men så forstår jeg bare ikke at der ikke
> er problemer med den ene printer en HR laserjet 1018

det er ikke tilfældigvis sådan at netop denne kører med en 64bit, mens
den anden kører med en 32bit?
- jeg aner ikke hvor man kan set det, men går ud fra det må være
under printeregenskaber??

finn

Fra : emjeppesen

Dato : 05-05-10 22:04

Cykelsmeden skrev:

>det er ikke tilfældigvis sådan at netop denne kører med en 64bit, mens
>den anden kører med en 32bit?
> - jeg aner ikke hvor man kan set det, men går ud fra det må være
>under printeregenskaber??

MS har en "Fixit" her
http://support.microsoft.com/gp/printing_problems?entrypoint=WHHT
som skulle kunne diagnostisere problemer med printer

Hilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : kjeld09

Dato : 06-05-10 06:04

On 3 Maj, 12:28, Mogens Henriksen <mo...@privat.dk> wrote:
> [...]
> home premium den ene 32 bit den anden med printerne 64 bit.
> Jeg mener jeg har åbnet for alle mulige adgange, så jeg forstår det

Hej
Det første du gær at slå fil og udskrifts delling til som det første.
Derefter en normal instalation på de maskiner der skal bruge din
printer.
m v h
Kjeld

Fra : Mogens Henriksen

Dato : 06-05-10 18:26

kjeld09 a écrit :

> [...]
> Det første du gær at slå fil og udskrifts delling til som det første.
> Derefter en normal instalation på de maskiner der skal bruge din

Tak for alle gode råd, der er desværre ikke noget som har hjulpet, så
nu må hun nøjes med den ene printer som fungerer