Asp fil vises ikke korrekt
Fra : Brian Jønsson

Dato : 02-05-10 20:42

Nogen som kan hjælpe mig..

ligesom så mange andre herinde har jeg oprettet IIS 7 i win 7 på
min pc, og stien er C:/inetpub/wwwroot/default.asp
denne er også sat op til at kunne afvikle asp filer

mit problem er at jeg laver filen som den skal ifølge tutorialen

<head>
<title>Mit første ASP dokument</title>
</head>
<%
Response.Write "<h1>Hello World!</h1>"
%>

når jeg så prøver at åbne filen via en browser
"c:/inetpub/wwwroot/default.asp

ser det sådan ud

[...]

den burde jo have skrevet "hello world" og ikke andet.

har også prøvet med
http://inetpub/wwwroot/default.asp
på denne måde får jeg af vide at siden ikke kan vises.

nogen som kan fortælle mig hvad jeg gør forkert??

mvh
Brian.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christian Kragh

Dato : 02-05-10 21:45

> nogen som kan fortælle mig hvad jeg gør forkert??

Er du sikker på du har installeret det ISP filter til afvikling af asp?

Prøv at gå ind i:
--> kontrolpanel
--> Slå windows funktioner til og fra
--> Internet Information Services
--> World Wide Web Services
--> Funktioner til programafvikling.

Slå de funktioner til du skal bruge, jeg plejer at tage dem alle...

ASP, ASP.NET, CGI, ISAPI-filtre, ISAPI-udvidelser, Mulighed for .net
udvidelser og SSI-hændelser (server-side include)

Christian

Fra : Brian Jønsson

Dato : 03-05-10 14:26

Christian Kragh wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> [...]
>
> ASP, ASP.NET, CGI, ISAPI-filtre, ISAPI-udvidelser, Mulighed for .net
> udvidelser og SSI-hændelser (server-side include)

Hej Christian

jeg har slået alle funktionerne til som du viser men problemet er stadig
det samme
jeg kan kun få adgang hvis jeg skriver C:/inetpub/wwwroot/default.asp
men så viser den bare alle koderne som jeg nævnte før.
sætter jeg http foran altså http://localhost/default.asp får jeg denne
meddelse

HTTP-fejl 404.0 - Not Found
Den ressource, som du søger efter, er blevet fjernet, har fået ændret sit
navn eller er midlertidigt utilgængelig.

Fra : ib petersen

Dato : 02-05-10 22:51

Brian Jønsson wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Nogen som kan hjælpe mig..
>
> ligesom så mange andre herinde har jeg oprettet IIS 7 i win 7 på
> min pc, og stien er C:/inetpub/wwwroot/default.asp
> denne er også sat op til at kunne afvikle asp filer

Hej Brian

Prøv med http://localhost/default.asp

hilsen
ib

Fra : Brian Jønsson

Dato : 03-05-10 14:29

ib petersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Hej Brian
>
> Prøv med http://localhost/default.asp
>
> hilsen
> ib
>
> det har jeg prøvet, og alt er slået til..
hvis jeg skriver c:/inetpub/wwwroot/default.asp skriver den bare hele
koden som jeg fortalte om før..

skriver jeg http://localhost/default.asp

får jeg denne meddelse

HTTP-fejl 404.0 - Not Found
Den ressource, som du søger efter, er blevet fjernet, har fået ændret
sit navn eller er midlertidigt utilgængelig.

Detaljerede fejloplysninger
Modul IIS Web Core
Besked MapRequestHandler
Handler ASPClassic
Fejlkode 0x80070002
Anmodet URL-adresse http://localhost:80/deafult.asp
Fysisk sti C:\inetpub\wwwroot\deafult.asp
Logonmetode Anonym
Logonbruger Anonym

Fra : ib petersen

Dato : 03-05-10 21:58

> [...]
> Den ressource, som du søger efter, er blevet fjernet, har fået ændret
> sit navn eller er midlertidigt utilgængelig.

Hej igen Brian

Prøv lige engang at bruge http://127.0.0.1/default.asp
og se om det virker.
Et eller andet sted ude i tågerne - mener jeg at have set at man
skal bruge dette i stedet for localhost - men kan ikke huske hvor
jeg har set det.
Held og lykke
ib

Fra : Christian Kragh

Dato : 03-05-10 22:42

> [...]
> Et eller andet sted ude i tågerne - mener jeg at have set at man
> skal bruge dette i stedet for localhost - men kan ikke huske hvor

Prøv at se hvilken mappe IIS pejer på
Inde i IIS højerklikker du på "Default Web Site"
Vælg Administrer Websted
Vælg Advancerede indstillinger.
Passer den fysiske sti?

Christian

Fra : Allan Vebel

Dato : 03-05-10 22:55

ib petersen skrev:

> Prøv lige engang at bruge http://127.0.0.1/default.asp

Skriver jeg blot http://127.0.0.1, http://localhost eller
http://pc9 (navnet på min pc), kommer jeg ind på
min lokale server.

Her ligger der ingen default.asp - den går direkte
til den mappe jeg har valgt til at være roden af
webserveren (d:\dok\), hvor alle mine sider ligger.

Jeg får blot en mappevisning på den lokale server,
og kan nu vælge hvad jeg vil se.

http://127.0.0.1/default.asp siger bare at siden ikke
eksisterer, og jeg ved jo godt hvorfor, default.asp er
ikke til stede, jeg vil jo have vist mapperne.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk