Aktivitetsliste
Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 01-05-10 15:21

Aktivitetslisten på vores forenings hjemmeside er holdt op med at
virke efter 5 år tror det er noget at regne med aar, maaned, dag,
tid.
Her er koden jeg bruger.

<%

Function DanskDatoTid(dato)

arrDag = ",Mandag,Tirsdag,Onsdag,Torsdag,Fredag,Lørdag,Søndag"

arrDag = Split(arrDag,",")

arrMaaned = ",januar,februar,marts,april,maj,juni,juli,august,"

arrMaaned = arrMaaned & "september,oktober,november,december"

arrMaaned = Split(arrMaaned,",")

DanskDatoTid = arrDag(Weekday(dato,VbMonday)) & " d. " &
Day(dato) & ". "

DanskDatoTid = DanskDatoTid & arrMaaned(Month(dato))

End Function

MDato = Year(now)

if len(month(now))= 1 then

   MDato = MDato & "0" & month(now)

   else

   MDato = MDato & month(now)

end if

if len(day(now))= 1 then

   MDato = MDato & "0" & day(now)

   else

   MDato = MDato & day(now)

end if

strSQL = "Select * from aktiviteter where ADato>='" & MDato & "'
order by aar, maaned, dag, tid"

Set rs = Conn.Execute(strSQL)

do

BTid = rs("maaned") & "/" & rs("dag") & "/20" & rs("aar")

%>

Håber der er nogle der kan hjælpe.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-10 14:19

"Jørgen Nielsen" <jorgen-v@nielsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Set rs = Conn.Execute(strSQL)
>
> do
>
> BTid = rs("maaned") & "/" & rs("dag") & "/20" & rs("aar")

Hvad er fejlmeldingen...
Bjarne

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 02-05-10 15:21

bsn wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> "Jørgen Nielsen" <jorgen-v@nielsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

&gt; >
&gt; > Function DanskDatoTid(dato)
&gt; >
&gt; > arrDag = ",Mandag,Tirsdag,Onsdag,Torsdag,Fredag,Lørdag,Søndag"
&gt; >
&gt; > arrDag = Split(arrDag,",")
&gt; >
&gt; > arrMaaned =
",januar,februar,marts,april,maj,juni,juli,august,"
&gt; >
&gt; > arrMaaned = arrMaaned & "september,oktober,november,december"
&gt; >
&gt; > arrMaaned = Split(arrMaaned,",")
&gt; >
&gt; > DanskDatoTid = arrDag(Weekday(dato,VbMonday)) & " d. " &
&gt; > Day(dato) & ". "
&gt; >
&gt; > DanskDatoTid = DanskDatoTid & arrMaaned(Month(dato))
&gt; >
&gt; > End Function
&gt; >
&gt; >
&gt; >
&gt; > MDato = Year(now)
&gt; >
&gt; > if len(month(now))= 1 then
&gt; >
&gt; > MDato = MDato & "0" & month(now)
&gt; >
&gt; > else
&gt; >
&gt; > MDato = MDato & month(now)
&gt; >
&gt; > end if
&gt; >
&gt; > if len(day(now))= 1 then
&gt; >
&gt; > MDato = MDato & "0" & day(now)
&gt; >
&gt; > else
&gt; >
&gt; > MDato = MDato & day(now)
&gt; >
&gt; > end if
&gt; >
&gt; > strSQL = "Select * from aktiviteter where ADato>='" & MDato &
"'
&gt; > order by aar, maaned, dag, tid"
&gt; >
&gt; > Set rs = Conn.Execute(strSQL)
&gt; >
&gt; > do
&gt; >
&gt; > BTid = rs("maaned") & "/" & rs("dag") & "/20" & rs("aar")
&gt; >
&gt; > %>

> Hvad er fejlmeldingen...
> Bjarne

Det er nok den her.

Technical Information (for support personnel)

Error Type:
Sun ONE ASP VBScript runtime (0x800A000D)
Type mismatch
/b-aktivitet4.asp, line 39

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 02-05-10 17:25

Jørgen Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
&gt; &gt; >
&gt; &gt; > Function DanskDatoTid(dato)
&gt; &gt; >
&gt; &gt; > arrDag =
",Mandag,Tirsdag,Onsdag,Torsdag,Fredag,Lørdag,Søndag"
&gt; &gt; >
&gt; &gt; > arrDag = Split(arrDag,",")
&gt; &gt; >
&gt; &gt; > arrMaaned =
&gt; ",januar,februar,marts,april,maj,juni,juli,august,"
&gt; &gt; >
[...]
&gt; &gt; > Day(dato) & ". "
&gt; &gt; >
&gt; &gt; > DanskDatoTid = DanskDatoTid & arrMaaned(Month(dato))
&gt; &gt; >
&gt; &gt; > End Function
&gt; &gt; >
&gt; &gt; >
&gt; &gt; >
&gt; &gt; > MDato = Year(now)
&gt; &gt; >
&gt; &gt; > if len(month(now))= 1 then
&gt; &gt; >
&gt; &gt; > MDato = MDato & "0" & month(now)
&gt; &gt; >
&gt; &gt; > else
&gt; &gt; >
&gt; &gt; > MDato = MDato & month(now)
&gt; &gt; >
&gt; &gt; > end if
&gt; &gt; >
&gt; &gt; > if len(day(now))= 1 then
&gt; &gt; >
&gt; &gt; > MDato = MDato & "0" & day(now)
&gt; &gt; >
&gt; &gt; > else
&gt; &gt; >
&gt; &gt; > MDato = MDato & day(now)
&gt; &gt; >
&gt; &gt; > end if
&gt; &gt; >
&gt; &gt; > strSQL = "Select * from aktiviteter where ADato>='" & MDato
&
&gt; "'
&gt; &gt; > order by aar, maaned, dag, tid"
&gt; &gt; >
&gt; &gt; > Set rs = Conn.Execute(strSQL)
&gt; &gt; >
&gt; &gt; > do
&gt; &gt; >
&gt; &gt; > BTid = rs("maaned") & "/" & rs("dag") & "/20" & rs("aar")
&gt; &gt; >
&gt; &gt; > %>

Har nu fundet ud af hvis jeg fjerner denne her kode
<%=DanskDatoTid(BTid)%> kl.<%=rs("tid")%>
så kan jeg se alle aktiviteter fra foreningens start men uden dag måned
og tid.
Jeg skal jo kun se de nye aktiviteter og med dag måned og tid.

Jørgen

Fra : Christian Kragh

Dato : 03-05-10 11:02

> [...]
> og tid.
> Jeg skal jo kun se de nye aktiviteter og med dag måned og tid.

Prøv med:

DateAdd funktion der lægger 0 til datoen... så er din variabel en dato...

<%=DanskDatoTid(DateAdd("m", 0, BTid))%> kl.<%=rs("tid")%>

Christian

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-10 16:44

> [...]
>
> Technical Information (for support personnel)
>
> Error Type:
> Sun ONE ASP VBScript runtime (0x800A000D)

Kan se det er Sun ASP - mener der er noget specielt ved denne form for
ASP...måske andre vil forklare...
Men umiddelbart efter hvad fejlmeldingen siger, ser det ud til at du har
blandet æbler(dato) og pærer(tekst) sammen...
Bjarne

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 03-05-10 14:58

> [...]
> Men umiddelbart efter hvad fejlmeldingen siger, ser det ud til at du har
> blandet æbler(dato) og pærer(tekst) sammen...

Har fundet fejlen har på en på en eller anden måde fået slettet et 0 i alle
årstal under 2010 så rigtig årstal og dato var blevet blandet sammen.

Tak for hjælpen.

Jørgen