Smårettelser efter upgrade
Fra : Martin Heller

Dato : 01-05-10 12:33

Jeg har netop opgraderet min Ubuntu-installation til

Distributor ID:   Ubuntu
Release:   10.04
Codename:   lucid

I den forbindelse er der et par ting, der ikke virker, som de gjorde før:

Ved opstart kommer der bare en login: prompt og ikke den grafiske login
skærm, jeg før havde. Efter login kan jeg starte Gnome med startx.
Hvordan får jeg den grafiske login-menu tilbage?

Thunderbird er også blevet opgraderet. Den nye version beder om et
password når den startes.
   "Please enter the master password for the
    Software Security Device."
Hvordan får jeg den til at holde op med det?

Fra : Martin Heller

Dato : 01-05-10 13:44

On 2010-05-01 13:32, Martin Heller wrote:

> [...]
> "Please enter the master password for the
> Software Security Device."
> Hvordan får jeg den til at holde op med det?

<http://lmgtfy.com/?q=thunderbird+master+password+security+device>

Edit -> Preferences -> Security -> Fanen Passwords -> Fjern flueben i
"Use a master password".

Fra : Martin Heller

Dato : 01-05-10 14:31

On 2010-05-01 13:32, Martin Heller wrote:

> Ved opstart kommer der bare en login: prompt og ikke den grafiske login
> skærm, jeg før havde. Efter login kan jeg starte Gnome med startx.
> Hvordan får jeg den grafiske login-menu tilbage?

Jeg har geninstalleret GDM, og nu virker det.