Mysql kan ikke tilgås fra LAN
Fra : news.tele.dk

Dato : 30-04-10 07:51

Jeg har an aplication der benytter MySQL det er en CTI (Computer
telefoni Integrtion) hvor jeg gerne vil hente nogle oplysninger i en
specefic Tabel jeg hae en bruger i Aplicationen (bruger/pass) hvor jeg kan
få dataen ud på den lokale maskine. med fx ODBC Mysql driver. men ikke fra
Lan ! der får jeg ikke lov til at komme ind.

Spørgsmål :

er det brugern der skal have fjernadgang til DB?

eller

er det databasen der generelt kan være lukket for Fjernadgang?

og hvis . hvordan får jeg åbnet for denne adgang !

(MySQL Begynder

Fra : Bjarne

Dato : 30-04-10 10:02

news.tele.dk wrote:

> [...]
>
> er det databasen der generelt kan være lukket for Fjernadgang?
>
> og hvis . hvordan får jeg åbnet for denne adgang !

http://www.cyberciti.biz/tips/how-do-i-enable-remote-access-to-mysql-
database-server.html

--
mvh,
Bjarne

Fra : Bjarne

Dato : 30-04-10 10:32

Bjarne wrote:

> http://www.cyberciti.biz/tips/how-do-i-enable-remote-access-to-mysql-
> database-server.html

hm, prøver lige uden word wrap.

Fra : news.tele.dk

Dato : 01-05-10 13:07

Hmm jeg forstår ikke helt ?

Ligesom den ikke acceptere Commandoen ?
->
->

C:\Programmer\Aastra\OIP\mysql\bin>mysql -u AXPDBA -paxpdba
Welcome to the MySQL monitor. Commands end with ; or \g.
Your MySQL connection id is 39
Server version: 5.0.51b-community-nt MySQL Community Edition (GPL)

Type 'help;' or '\h' for help. Type '\c' to clear the buffer.

mysql> update AXPDBA set Host=192.168.4.12
-> exit
->
->
->

Fra : Martin

Dato : 02-05-10 19:49

On 01-05-2010 14:06, news.tele.dk wrote:
> [...]
>
> C:\Programmer\Aastra\OIP\mysql\bin>mysql -u AXPDBA -paxpdba
> Welcome to the MySQL monitor. Commands end with ; or \g.

Læs denne linje igen - ISÆR det sidste

> Your MySQL connection id is 39
> Server version: 5.0.51b-community-nt MySQL Community Edition (GPL)
>
> Type 'help;' or '\h' for help. Type '\c' to clear the buffer.
>
> mysql> update AXPDBA set Host=192.168.4.12

og se hvad du mon mangler i denne linje

Fra : MH

Dato : 07-05-10 14:24

Jeg får denne !?

mysql> update axpdb set Host=192.168.4.12;
ERROR 1046 (3D000): No database selected

jeg har en DB der hedder axpdb ?

Fra : MH

Dato : 07-05-10 19:52

Jeg har løst opgaven ned MySQL Front

Fra : Martin

Dato : 08-05-10 12:38

On 07-05-2010 15:24, MH wrote:
> Jeg får denne !?
>
> mysql> update axpdb set Host=192.168.4.12;
> ERROR 1046 (3D000): No database selected

Husk at bruge

use <database>;

først :)