Reklamer i biografen
Fra : Steen

Dato : 28-04-10 10:23

Det er lige før jeg dropper at se film i biografen.
Sidst jeg var der, så jeg Avatar - efter 15-20 minutters reklamer. Det
kan ikke passe, at der virkeligt skal smøres så meget med reklame,
udover billetpriserne, for at vise en film.

Hvis jeg ville se reklamer, kunne jeg bare blive hjemme og se TV

Fra : Peter Olsen

Dato : 28-04-10 11:55

isteen@gmail.com (Steen) wrote in

> [...]
> udover billetpriserne, for at vise en film.
>
> Hvis jeg ville se reklamer, kunne jeg bare blive hjemme og se TV

Hvis de ikke gjorde det, så ville ingen af de Danske biografer kunne
overleve overhovedet, for ellers skulle du punge måske 150kr ud for
en biograf billet og det tror jeg ikke at der just er særligt mange
der har lyst til.

--
Peter Olsen

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 28-04-10 12:14

Peter Olsen skrev bl.a.:

> Hvis de ikke gjorde det, så ville ingen af de Danske biografer kunne
> overleve overhovedet, for ellers skulle du punge måske 150kr ud for
> en biograf billet

Ja, hvis det så endda kunne gøre det! For nylig betalte jeg i Århus 120
kr. for at se "Avatar" en søndag eftermiddag.

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk

Fra : Peter Olsen

Dato : 29-04-10 11:48

Jørgen Grandt <UnstableOn@Cable.dk> wrote in

> Ja, hvis det så endda kunne gøre det! For nylig betalte jeg i Århus 120
> kr. for at se "Avatar" en søndag eftermiddag.

Det var sgu dyrt. 8kr mere og man har filmen på både Blu-ray og DVD.
Den BD/DVD boks koster ikke andet end 128kr hos Amazon.co.uk
3-D'en i biografen ? Den kan de for min sags skyld godt beholde.

Men nå ja, det er så også over 5år siden jeg sidst var i biografen.

--
Peter Olsen

Fra : Infinity

Dato : 29-04-10 14:30

Peter Olsen wrote:
> [...]
> 3-D'en i biografen ? Den kan de for min sags skyld godt beholde.
>
> Men nå ja, det er så også over 5år siden jeg sidst var i biografen.

Du er åbenbart heller ikke vant til at købe film fra Amazon.uk for så havde
du opdaget at der kom porto og moms til de 15£ som de sælger Avatar BD/DVD
filmen for.

Og dessuden sammenligner du prisen for biograf 3D udgaven med BD 2D
udgaven.... (uden porto og moms). Du er ikke for smart.
--
/Infinity

Fra : Peter Olsen

Dato : 30-04-10 04:57

"Infinity" <Infinity@mail.dk> wrote in

> [...]
>
> Og dessuden sammenligner du prisen for biograf 3D udgaven med BD 2D
> udgaven.... (uden porto og moms). Du er ikke for smart.

Og du kan ikke læse og forstå hvad folk skriver.
Q.E.D

--
Peter Olsen

Fra : Max

Dato : 28-04-10 12:59

Hej Steen

> Sidst jeg var der, så jeg Avatar - efter 15-20 minutters reklamer. Det
> kan ikke passe, at der virkeligt skal smøres så meget med reklame,
> udover billetpriserne, for at vise en film.

Det er jo en del af det at gå i biografen.

> Hvis jeg ville se reklamer, kunne jeg bare blive hjemme og se TV

Så gør du det.

Max

Fra : Steen

Dato : 28-04-10 15:43

Max <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> Hej Steen

> Det er jo en del af det at gå i biografen.

Pjat med dig, det er det blevet til

> Så gør du det.

Jeg ser BD herhjemme uden reklamer

Fra : Max

Dato : 28-04-10 16:48

Hej Steen

> Pjat med dig, det er det blevet til

Du pjatter, i tredserne var der da også et kvarters
reklame. Bor i Horsens og når vi skulle nå syv
forestillingen i Lido Vejle, ja så kunne vi køre
ti minutter i syv og være på plads inden filmen
begyndte.

Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-04-10 19:30

> [...]
> reklame. Bor i Horsens og når vi skulle nå syv
> forestillingen i Lido Vejle, ja så kunne vi køre
> ti minutter i syv og være på plads inden filmen

Var det ikke noget med 5 minutter fra "Dansk biografreklame", 2 minutters
still-billede reklame - 3 minutters reklame for en kommende film´
Altså ialt ca. 10 minutter

Hilsen Åge

Fra : Infinity

Dato : 29-04-10 00:06

Steen wrote:

> Pjat med dig, det er det blevet til

> Jeg ser BD herhjemme uden reklamer

Nævn én BD uden reklamer!!

--
/Infinity

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 29-04-10 08:19

"Infinity" skrev:

> Nævn én BD uden reklamer!!

Undskyld, men hvad /er/ BD'er?

--
Jørgen Grandt
- uden mange huller i sin uvidenhed

Fra : Sune

Dato : 29-04-10 08:28

On Thu, 29 Apr 2010 09:19:09 +0200, Jørgen Grandt <UnstableOn@Cable.dk>
wrote:

>Undskyld, men hvad /er/ BD'er?

Man skal have meget lidt fantasi hvis man ikke gætter på Blu-Ray Disc.

Mvh
Sune

Fra : Erik Olsen

Dato : 29-04-10 08:51

Sune wrote:

> Man skal have meget lidt fantasi hvis man ikke gætter på Blu-Ray Disc.

Jeg vidste det heller ikke. Tak for oplysningen.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-04-10 10:34

"Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg vidste det heller ikke. Tak for oplysningen.
>
> --
> Venlig hilsen/Best regards
> Erik Olsen

Øhhh. Så har jeg har ingen fantasi

Hilsen Åge

Fra : Peter Knutsen

Dato : 29-04-10 15:06

On 29/04/2010 09:50, Erik Olsen wrote:

> Jeg vidste det heller ikke. Tak for oplysningen.

Jeg viste det heller ikke. Den forkortelse jeg kender, og bruger, er BR
for Blu-Ray.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Sune

Dato : 29-04-10 16:58

On Thu, 29 Apr 2010 16:06:25 +0200, Peter Knutsen
<peter@sagatafl.invalid> wrote:

>Jeg viste det heller ikke. Den forkortelse jeg kender, og bruger, er BR
>for Blu-Ray.

Hvis dette var en bilgruppe, og nogen skrev 500HK, 500HÆK eller 500HKR,
men de skrev om motorer, ville det heller ikke få jeres fantasi i gang?

I er nogle sejlivede banditter.

Mvh
Sune

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-04-10 17:03

"Sune" <*2009jan@*tdcadsl*dk> skrev i meddelelsen

> Hvis dette var en bilgruppe, og nogen skrev 500HK, 500HÆK

Ja, så ville jeg tro at han havde fået skrevet i en forkert gruppe og at han
havde 500 stk. hæk-klippere til salg eller 500 stk. hække til salg.

Hilsen Åge

Fra : ML-78

Dato : 29-04-10 22:25

Sune skrev:

> Hvis dette var en bilgruppe, og nogen skrev 500HK, 500HÆK eller 500HKR,
> men de skrev om motorer, ville det heller ikke få jeres fantasi i gang?

Joda. I sidstnævnte tilfælde ville jeg tænke, at motoren havde kostet 50.000
kr. (500 hekto-kroner).

ML-78

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-04-10 08:04

"ML-78" <nneewwss@DELETETHISkabelmail.dk> skrev i meddelelsen

> Joda. I sidstnævnte tilfælde ville jeg tænke, at motoren havde kostet
> 50.000 kr. (500 hekto-kroner).

500 HK ? - Jeg synes det lyder mere sansynligt at det havde været 500
Hollandske Kroner, HAHA
--- og at der fulgte 500 hæk-klippere med i handelen.

Hilsen Åge

Fra : Jesper

Dato : 30-04-10 02:40

Peter Knutsen <peter@sagatafl.invalid> wrote:

> Jeg viste det heller ikke. Den forkortelse jeg kender, og bruger, er BR
> for Blu-Ray.

Den forkortelse bruger jeg også for BR Legetøj
--
Jesper
Chuck Norris doesn't wear a watch.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-04-10 08:08

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i meddelelsen

> Den forkortelse bruger jeg også for BR Legetøj
> --
> Jesper

Jeg bruger den for Byggeriets Realkreditfond. Men det kunne jo også være
forkortelsen for Børge Berthelsen eller Birger Bo.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-04-10 08:10

meddelelsen news:4bda81de$0$36580$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Børge Berthelsen

undskyld, jeg mener Børge Rudolfsen

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 29-04-10 09:01

Sune skrev:

> Man skal have meget lidt fantasi hvis man ikke gætter på Blu-Ray Disc.

Nårh, du mener Blu-ray Disc.

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-04-10 10:35

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i meddelelsen

> Nårh, du mener Blu-ray Disc.

Så er spørgsmålet bare hvad det er for noget ?

Hilsen Ågev

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 29-04-10 10:45

Åge Halldorsson skrev:

> Så er spørgsmålet bare hvad det er for noget ?

Oraklet Wikipedia meddeler, at det er sådan en fisk; vistnok på en måde
en kvalitetsmæssig videreudvikling af en dvd:
http://da.wikipedia.org/wiki/Blu-ray_Disc. Jeg har ikke læst artiklen,
men /lidt/ fantasi har man vel altid.

--
Jørgen Grandt

Risikoen ved at gå i alt for små sko er at
det ikke kun er tæerne der tager skade!

Fra : Infinity

Dato : 30-04-10 12:32

Sune wrote:

> Man skal have meget lidt fantasi hvis man ikke gætter på Blu-Ray Disc.
>
> Mvh
> Sune

I kan ligesågodt lære det med det samme, der er noget der hedder:
2D, 3D,.. AD, BD, CD, men så hedder det DoubleD
--
/Infinity

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-04-10 13:13

"Infinity" <Infinity@mail.dk> skrev i meddelelsen

> I kan ligesågodt lære det med det samme, der er noget der hedder:
> 2D, 3D,.. AD, BD, CD, men så hedder det DoubleD

...........og så er der noget der hedder "vollapyk"

Hillsen Åge

Fra : Erik Olsen

Dato : 30-04-10 13:36

http://da.wikipedia.org/wiki/Volapyk

Fra : Infinity

Dato : 30-04-10 17:25

Erik Olsen wrote:

> http://da.wikipedia.org/wiki/Volapyk

Total griner!
Jeg ser ikke Åge's indlæg fordi han foir lang tid siden røg i kill filtret
og der ligger han godt.

Men til Åge:
Nej, 2D, 3D,.. AD, BD, CD, DD er "forkortelser". Slå det selv op i en
ordbog, hvis ikke du kender ordet.

--
/Infinity

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 30-04-10 17:54

"Infinity" skrev:

> I kan ligesågodt lære det med det samme, der er noget der hedder:
> 2D, 3D,.. AD, BD, CD, men så hedder det DoubleD

Glemte du ikke DAD? I øvrigt: Forkortensen for compact disc er cd, ikke
CD.

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk

Fra : Infinity

Dato : 30-04-10 18:58

Jørgen Grandt wrote:

> Glemte du ikke DAD? I øvrigt: Forkortensen for compact disc er cd,
> ikke CD.

Vås.

http://en.wikipedia.org/wiki/Compact_Disc
A Compact Disc (also known as a CD) is an optical disc used to store digital
data. It was originally developed to store sound recordings exclusively, but
later it also allowed the preservation of other types of data. Audio CDs
have been commercially available since October 1982. In 2010, they remain
the standard physical storage medium for audio.

Standard CDs have a diameter of 120 mm and can hold up to 80 minutes of
uncompressed audio (700 MB of data). The Mini CD has various diameters
ranging from 60 to 80 mm; they are sometimes used for CD singles or device
drivers, storing up to 24 minutes of audio.

The technology was eventually adapted and expanded to encompass data storage
CD-ROM, write-once audio and data storage CD-R, rewritable media CD-RW,
Video Compact Discs (VCD), Super Video Compact Discs (SVCD), PhotoCD,
PictureCD, CD-i, and Enhanced CD.

CD-ROMs and CD-Rs remain widely used technologies in the computer industry.
The CD and its extensions are successful: in 2004, worldwide sales of CD
audio, CD-ROM, and CD-R reached about 30 billion discs. By 2007, 200 billion
CDs had been sold worldwide.[1]
--
/Infinity

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 30-04-10 19:28

"Infinity" skrev blandt meget andet:

> Vås.
>
> http://en.wikipedia.org/wiki/Compact_Disc
> A Compact Disc (also known as a CD)

Men her i landet taler og skriver vi som regel (endnu) dansk, ikke
engelsk. Prøv - hvis du har lyst - at søge på 'cd' i
Retskrivningsordbogen: http://www.retskrivningsordbogen.dk/ro/ro.htm

FUT: dk.kultur.sprog

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-04-10 19:48

> Vås.

Troede også der var noget der hed DVD

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-04-10 10:34

> Nævn én BD uden reklamer!!

En hvad for noget ? ? ?

Hilsen Åge

Fra : Steen

Dato : 30-04-10 10:43

In article <4bd8bf31$0$278$14726298@news.sunsite.dk>,

> Nævn én BD uden reklamer!!

Engle & Dæmoner?
Skulle der mod forventning være en trailer for en anden film, har jeg
sådan en smart knap på mit fjernbetjening, der hopper direkte til filmen.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 28-04-10 18:11

On 28/04/2010 13:58, Max wrote:
> Hej Steen

> Det er jo en del af det at gå i biografen.

Biografreklamer er trods alt også mange gange bedre end dem der vises på TV.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-04-10 20:08

"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> skrev i meddelelsen

> Biografreklamer er trods alt også mange gange bedre end dem der vises på
> TV.
>
> --
> Peter Knutsen
> sagatafl.org

Èn af dem jeg husker bedst fra min barndoms biografture er reklamen fra
reklamebureauet Monterossi, der lød som følger.:

Reklamens magt er underfuld,
vis dig mod den ej trodsig.
Du kan få posen fuld af guld,
gå blot til Monterossi.

Jooh, der var skam stil over det dengang.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Jesper Lund

Dato : 28-04-10 15:21

Peter Olsen wrote:

> [...]
> overleve overhovedet, for ellers skulle du punge måske 150kr ud for en
> biograf billet og det tror jeg ikke at der just er særligt mange der har

Forretningsmodel: terroriser dine kunder!

Det skal nok virke..

Jeg er holdt op med at gå i biografen af samme grund. Jeg nægter at lade
mig terrorisere.

--
Jesper Lund

Fra : Michael 'silver'

Dato : 03-05-10 17:54

Hejsa.

Som regel starter rekvalmerne før filmen er annonceret til at starte så hent
billetten før dagen og ankom lige til tiden, så er det højst trailere du
kommer til at se?.

Mvh
Silver.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 03-05-10 22:10

Michael 'silver' skrev bl.a.:

> Som regel starter rekvalmerne før filmen er annonceret til at starte
> så hent billetten før dagen og ankom lige til tiden, så er det højst
> trailere du kommer til at se?.

Gør de virkelig som regel det?

Jeg går ikke særlig meget i biffen for tiden, men jeg husker ikke at
have oplevet, at reklamerne begynder fx tyve minutter over syv, når
filmen er annonceret til kl. 19:30. Hvilke biografer foregår det sådan
i?

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk