Tid fra landing til togafgang i Kastrup
Fra : Carsten Keller

Dato : 27-04-10 10:42

Hej gruppe.

Vi lander med et Delta-fly fra NY en mandag morgen i juni kl. 9.05 i
Kastrup. Hvad vil I skyde på der gennemsnitligt går med at få bagagen og
komme gennem paskontrol/tolden? Føler mig fristet til at booke en togbillet
til 9.40 og er godt klar over at det bliver presset, vil bare høre om nogen
der har taget den tur engang imellem tror det er bare nogenlunde realistisk?

Ved godt at intet er 100% sikkert, men jeg ved hvor bitter jeg vil blive
hvis vi står på perronen 9.35 og skal vente 45 minutter på det tog vi har
bestilt plads til...

Keller

Fra : Lars Bendix

Dato : 27-04-10 10:50

In <hr6bi0$dtl$1@news.net.uni-c.dk> "Carsten Keller" <ck@no-more-swen.iha.dk> writes:

> [...]

>hvis vi står på perronen 9.35 og skal vente 45 minutter på det tog vi har

Jeg tror ikke at du skal regne med at nå det tog. Men du har jo altid en
mulighed for at "betale" dig ud af problemet ved at bestille plads på flere
tog. Det koster jo kun 25 kroner per plads.

---lars

Fra : Carsten Keller

Dato : 27-04-10 13:03

Lars Bendix wrote:

> [...]
> flere
> tog. Det koster jo kun 25 kroner per plads.

Njah, det er nu også ligeså meget fordi jeg kan få Orange-billetter til
begge afgange. Hvis jeg så ikke bruger billetten er pengene jo tabt...

Keller

Fra : FinnPoulsen

Dato : 27-04-10 13:20

"Carsten Keller" <ck@no-more-swen.iha.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvis vi står på perronen 9.35 og skal vente 45 minutter på det tog vi har

Det er ikke særligt realistisk at tro du kan nå toget på 35 minutter.

Flyet er forsinket, da det letter fra USA eftermiddag og generelt er alle
fly forsinket om eftermiddagen i USA.

I har modvind hjem og piloten vil godt spare på benzinen, så i lander 10
minutter senere end planlagt.

Og det tidspunkt du kan forlade flyet ikke det samme. I lægger måske til, på
en finger langt væk fra ankomsthallen og skal gå langt.
Så inden flyet er taxiet til fingeren, folk har rejst sig og forladt flyet
og du har gået til ankomsthallen, så er der gået 20 minutter.

Derefter skal du vente på kuffertne der først skal køres ind og der vil du
altid have en kuffert der først dukker op 15 minutter efter de andre. Sådan
er det bare.

Så skal du gennem pas , told og ankomst og derefter igennem en overfyldt
ankomsthal for at komme til elevatoren til togbanen.

Den virker sikker ikke, så du skal slæbe dine kufferter ned af trappen.

I heldigste fald, kommer du derned 9:41 og ser lige bagenden af dit tog
forsvinde.

Så at risikere at vente 45 min på det næste tog synes jeg er det mindste
problem.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 27-04-10 23:00

"Carsten Keller" <ck@no-more-swen.iha.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> hvis vi står på perronen 9.35 og skal vente 45 minutter på det tog vi har

Det ville jeg ikke løbe an på - tidspunktet taget i betragtning. Der er
rimeligt gang i den på den tid af dagen.
I Jan i år kom vi hjem kl. 0100 og på bagagebåndene kunne vi se, at der kun
var passagerer fra yderligere et fly på det tidspunkt.
Fra flyet holdt stille og til vi stod og ventede på lufthavnsbussen gik der
1 time og 10 min.
Vi har også prøvet at få udleveret bagagen hurtigere, men om vi har været
helt nede på 35 min, tvivler jeg på.

Kurt

Fra : oz3bto

Dato : 28-04-10 00:28

> [...]
> hvis vi står på perronen 9.35 og skal vente 45 minutter på det tog vi har

Tror jeg ikke du skal satse på

Vi fløj fra GArdemoen og til kastrup kun med håndbagage

Flyet holdte ved gaten kl 9 og vi var ved toget 9.30

Fra : Carsten Keller

Dato : 28-04-10 08:15

Carsten Keller wrote:
> [...]
> Ved godt at intet er 100% sikkert, men jeg ved hvor bitter jeg vil
> blive hvis vi står på perronen 9.35 og skal vente 45 minutter på det

Tak til alle, det lader til at jeg må gøre som jeg allerede havde på
fornemmelsen og booke det senere tog.

Keller

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 01-05-10 09:08

Carsten Keller skrev:

> Tak til alle, det lader til at jeg må gøre som jeg allerede havde på
> fornemmelsen og booke det senere tog.
>
> Keller

Jeg ville nok overveje at booke flere tog.
Nogle gange ankommer man før tiden - også fra USA.
Andre gange kan det være med forsinkelser op til en time eller mere.
For nyligt kom jeg endda 3 dage senere hjem fra Nice, fordi jeg ville
flyve og der var en smule støv i luften. Heldigvis kørte togene
upåklageligt gennem Europa uden at lade sig genere af vulkaner på island

Generelt regner jeg med, at det tidligst mulige tog, man kan nå er ½
time efter planmæssig flyankomst, og resten er lotteri.

Bjarne