Must see i Berlin?
Fra : GSX 750

Dato : 26-04-10 20:43

Hej gruppe.
Fruen og jeg tager 3 dage til Berlin i den aller nærmeste fremtid.
Har i nogle gode input til oplevelser eller serværdigheder, som er et must
see i Berlin.
Jeg har lokket fruen med til et besøg på det tekniske museum, som jeg glæder
mig meget til, men ellers er jeg lidt blank på Berlin.
Gode idder modtages med kyshånd.
Mvh
Jarl
--
Der glæder sig til at køre på mc til Berlin.

Fra : Jebir

Dato : 26-04-10 20:56

> [...]
> Jarl
> --
> Der glæder sig til at køre på mc til Berlin.

Jeg sad netop og var ved at planlægge en tur til Berlin i næste uge da
jeg klikkede ind på news for at se om der var ideer - men så kan jeg da
dele de input jeg har fået, og fundet rundt omkring :)

Vi skal afsted mandag til fredag i næste uge, og regner selvfølgelig med
at skulle forbi de store "obligatoriske" - Brandenburger Tor, Tv-Tårnet,
Reichstag, Checkpoint Charlie mv.
Men udover dette har vi planer om (så må vi se om vi når det hele!):

Det Olympiske Stadion og deltage i en rundvisning
http://www.olympiastadion-berlin.de/

Berlin Zoo
http://www.zoo-berlin.de/en.html

Da vi skal afsted med en nevø og kæresten har en aftale dernede en af
aftenerne regner jeg med at tage knægten med forbi "Meilenwerk" og se om
vi finder noget interessant
http://www.meilenwerk.de

Desuden har vi bestilt en "Wild-east"-tur her, efter at have hørt rigtig
godt om det;
http://www.trabi-safari.de

Og så regner vi - måske - med at køre forbi Sachsenhausen fredag inden
vi skal mod Danmark...
http://www.stiftung-bg.de/gums/en/index.htm

Jeg vil lede lidt videre, og håber du får lidt ud af det

- Mikkel

Fra : Elmer Fjort

Dato : 26-04-10 22:15

"Jebir" <jebir@jebir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> skal mod Danmark...
> http://www.stiftung-bg.de/gums/en/index.htm
>

> Jeg vil lede lidt videre, og håber du får lidt ud af det

En aften kan I bruge på " am klo"

Berliner unterwelten fra Gesundbrunnen skulle også være intersant.
Et besøg i KaDeWe er også sjovt. Har de det ikke findes det ikke - stort
set, inden for madvarer.

Og er vejret til det, så er en tur op eller ned af Kürfurstendamm eller
Unter den Linden, og hyggelige.

Elmer

Fra : GSX 750

Dato : 27-04-10 18:08

"Elmer Fjort" <whoknows@whocares.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> set, inden for madvarer.
>
> Og er vejret til det, så er en tur op eller ned af Kürfurstendamm eller

Hej.
Takker for input. Jeg glemte lige i farten at jeg kunne gå længere tilbage i
gruppen så jeg fandt osse lidt interessant der. Alt er printet ud og ligger
pakket i bagagen. Det bliver lidt spændende, fordi turen foregår på
motorcykel og en oplevelse i sig selv, er at vi skal køre i det indre
Berlin, spændende...
Jarl

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 27-04-10 19:00

"GSX 750" <no@name.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> ligger pakket i bagagen. Det bliver lidt spændende, fordi turen foregår på
> motorcykel og en oplevelse i sig selv, er at vi skal køre i det indre

Man skal ikke have plaquette til MC?

--
Per

Fra : GSX 750

Dato : 27-04-10 19:58

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i meddelelsen
> "GSX 750" <no@name.invalid> skrev i meddelelsen

> Man skal ikke have plaquette til MC?

Nej, tohjulede er undtaget miljøordningen.
Mvh
Jarl

Fra : Armand

Dato : 28-04-10 19:11

GSX 750 skrev:

> [...]
> ud og ligger pakket i bagagen. Det bliver lidt spændende, fordi turen
> foregår på motorcykel og en oplevelse i sig selv, er at vi skal køre i

Teknisk museum er formidabel. For mit vedkommende er det fly-afdelingen
der trækker men der er også en omfattende maritim udstilling samt
jernbane-ditto!
Jeg har for nyligt genfundet Luftwaffe-museum i Gatow - Fri adgang og en
masse gamle koldkrigs-jagere som Luftwaffe 'arvede' da muren faldt!
Hvis teknisk museum trækker gør Luftwaffemuseum måske også!?
Med motorcyklen som indfaldsvinkel, ligger der også et MZ-museum i
nærheden af TV-tårnet/Alexanderplads!

Ellers er det bare at traske rundt og kigge/shoppe.
De store boghandler har ofte fede tilbud - Jeg er en hund efter
motorcykel-stof og min bror biler og man kan falde over fantastiske
bøger til en 50-krone!

Endelig kan du være lidt tro mod flaget og generobre en af de forgyldte
Dybbøl-kanoner som Siegersøjlen er dekoreret med

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 28-04-10 19:12

Armand skrev:

PS:
Hvor skal i bo??

--
Armand.

Fra : GSX 750

Dato : 01-05-10 20:09

> Armand skrev:
>>
> PS:
> Hvor skal i bo??

Vi boede på hjørnet af Beusselstrasse og Sickinger Strasse på et lille hotel
der hedder Sickinger hof. Var faktisk helt ok og med morgenmad. 3 nætter, 2
personer 110 euro. Det kan vist ikke gøres meget billigere, medmindre man
vil sove på en bænk i Tiergarten.
Mvh
Jarl

Fra : Armand

Dato : 01-05-10 20:55

GSX 750 skrev:

> [...]
> nætter, 2 personer 110 euro. Det kan vist ikke gøres meget billigere,
> medmindre man vil sove på en bænk i Tiergarten.

- - - eller panden på et bord i en biergarten

Det ser ud til nærmest at være i gå-afstand fra Meilenwerk :-/
Men ellers et blindt hjørne af byen for mig.

Ved vores seneste Berlin-besøg opdagede jeg en skibstur der gik helt fra
Spandausee til grosse Müggelsee - Dén skal prøves når sæsonen sætter ind
(og vejret selvsagt er lidt bedre)!

--
Armand.
(der ved samme lejlighed godt havde set at Sieger-søjlen var i svøb

Fra : GSX 750

Dato : 01-05-10 20:07

> Teknisk museum er formidabel. For mit vedkommende er det fly-afdelingen
> der trækker men der er også en omfattende maritim udstilling samt
> jernbane-ditto!

Nemlig.

> Jeg har for nyligt genfundet Luftwaffe-museum i Gatow - Fri adgang og en
> masse gamle koldkrigs-jagere som Luftwaffe 'arvede' da muren faldt!

Ok...

> Hvis teknisk museum trækker gør Luftwaffemuseum måske også!?
> Med motorcyklen som indfaldsvinkel, ligger der også et MZ-museum i
> nærheden af TV-tårnet/Alexanderplads!

Must see næste gang .)

> [...]
> De store boghandler har ofte fede tilbud - Jeg er en hund efter
> motorcykel-stof og min bror biler og man kan falde over fantastiske bøger

Er desværre begrænset hvad man kan slæbe hjem på mc :(

> Endelig kan du være lidt tro mod flaget og generobre en af de forgyldte
> Dybbøl-kanoner som Siegersøjlen er dekoreret med

Den er under renovering for tiden, så den er lettere utilgængelig.
Men ellers en fed tur og mcèn opførte sig rigtig pænt. Det gør vi snart
igen, men så fortsætter vi efter en enkelt dag og kører til Tjekkiet. Se
det er nemlig rigtig fedt :)
Jarl