MySQL - undgå unødige opslag
Fra : Lars Kristensen

Dato : 26-04-10 09:23

Hejsa

Jeg bøvler med noget opslag i en MySQL database fra en mobil enhed
(WindowsCE). Den forbinder til internettet via GPRS og har derfor ikke
voldsom høj hastighed til nettet.
I et forsøg på at optimere lidt på hastigheden hvormed den laver opslag
i min database, slog jeg logning af queries til. Outputtet er:

100426 8:08:06 1155 Connect [bruger]@[klient] on [DB]
1155 Query SHOW VARIABLES
100426 8:08:07 1155 Query SHOW COLLATION
100426 8:08:13 1155 Query SET character_set_results=NULL
1155 Init DB [DB]
100426 8:08:14 1155 Query [Kald af første stored procedure]

At nå fra forbindelsestidpunktet til kald af første egentlige procedure
på 8 sek. er IMHO lidt meget sløvt. "SHOW VARIABLES" og "SHOW COLLATION"
er to kald som .NET konnektoren selv finder på at kalde. Kan man mon
undgå at den laver dem?
Hvis ja, hvordan?

Jeg synes ikke umiddelbart Google er min ven i den her sammenhæng(Jeg
har måske ikke spurgt rigtigt), så nu spørger jeg puplikum i stedet.

- Lars

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 27-04-10 02:19

On 26-04-2010 04:22, Lars Kristensen wrote:
> [...]
>
> Jeg synes ikke umiddelbart Google er min ven i den her sammenhæng(Jeg
> har måske ikke spurgt rigtigt), så nu spørger jeg puplikum i stedet.

Jeg kastede et hurtigt blik i kildekoden for MySQL Connector/.NET.

Som jeg læser Driver.cs, så kan det ikke undgåes (uden at ændre
i kildekoden).

Arne

Fra : Lars Kristensen

Dato : 27-04-10 10:28

Arne Vajhøj wrote:

> Jeg kastede et hurtigt blik i kildekoden for MySQL Connector/.NET.
>
> Som jeg læser Driver.cs, så kan det ikke undgåes (uden at ændre
> i kildekoden).

Hmm, det var det jeg lidt frygtede.
Ved du om der er andre brugbare MySQL connectore for .NET end den native
der ligger på MySQL's hjememside?

- Lars

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 27-04-10 23:46

On 27-04-2010 05:27, Lars Kristensen wrote:

> Hmm, det var det jeg lidt frygtede.
> Ved du om der er andre brugbare MySQL connectore for .NET end den native
> der ligger på MySQL's hjememside?

Sådanne eksisterer. Bl.a.:

http://www.devart.com/dotconnect/mysql/
http://sourceforge.net/projects/mysqldrivercs/

Jeg kender ikke nogen af dem.

Der er også muligheden af at bruge ODBC og MySQL ODBC driver. Det
virker fint.

Arne

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 27-04-10 23:47

On 27-04-2010 18:46, Arne Vajhøj wrote:

> [...]
>
> Jeg kender ikke nogen af dem.
>
> Der er også muligheden af at bruge ODBC og MySQL ODBC driver. Det

Derudover har du naturligvis muligheden at udnytte at MySQL
Connector/.NET er open source og tilrette den til dit behov.

Arne