Inkremental backup?
Fra : Morten P

Dato : 23-04-10 21:49

Jeg bruger normalt rdiff til inkremental backup men det brager ofte ned og
så har man et dest dir der bare ikke kan fikses (uden at være rdiff wizard!)

Hvilke alternativer findes der til inkremental backup?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 23-04-10 21:51

On Fri, 23 Apr 2010 22:49:01 +0200
"Morten P" <spam@spam.spam> wrote:

> Hvilke alternativer findes der til inkremental backup?

Hvad med rsync

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Morten P

Dato : 23-04-10 21:58

"Michael Rasmussen" <mir@miras.org> wrote in message

> Hvad med rsync

Er det ikke rent mirroring?

Kan jeg der gendanne en fil fra dato x?

Fra : Morten P

Dato : 23-04-10 21:59

> Hvilke alternativer findes der til inkremental backup?

http://www.linuxlinks.com/Software/Backup/

Der er så mange, er der en af dem I kender som skiller sig ud som godt?

Fra : Steen Thomassen

Dato : 24-04-10 09:20

Morten P wrote:

> http://www.linuxlinks.com/Software/Backup/
>
> Der er så mange, er der en af dem I kender som skiller sig ud som godt?

Jeg bruger rsnapshot til backup. Det er bygget over rsync og ssh. Den
kan rotere kopier hver time (jeg bruger 4. time), en gang om dagen, en
gang om ugen og en gang om måned - men det kan konfigueres på andre
måder. Så du har mulighed for at fiske fra backup fra 20 forskellige
"kopier" - filer som ikke er ændret siden sidst bliver hardlinket - så
det spare plads.

Mvh
Steen

Fra : Martin Larsen

Dato : 05-05-10 20:59

Steen Thomassen wrote:

> Jeg bruger rsnapshot til backup. Det er bygget over rsync og ssh.

rsnapshot er smaddergodt. Bruger det selv på en produktionsserver.

Problemet er bare at den ikke kan "pushe" backups over på en anden
server, kun "pulle". Så hvis man vil rsnapshot'e til en fjernserver,
skal rsnapshot køre på fjernserveren.

Martin

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 23-04-10 22:13

On Fri, 23 Apr 2010 22:57:56 +0200

http://everythinglinux.org/rsync/

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Martin [6000]

Dato : 24-04-10 13:09

> Hvilke alternativer findes der til inkremental backup?

Jeg bruger 'rdiff-backup' - har ikke prøvet andet og er ovenud tilfreds
(måske pga. min smalle erfaring )

Men det kører rigtig godt!

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Fra : Morten P

Dato : 28-04-10 11:13

"Martin [6000]" <martinlj@tiscali.dk> wrote in message

> Jeg bruger 'rdiff-backup' - har ikke prøvet andet og er ovenud tilfreds
> (måske pga. min smalle erfaring )
>
> Men det kører rigtig godt!

Jo, jeg har også brugt det længe men en backup der dør undervejs resulterer
ofte i en rdiff der ikke vil tage backup igen fordi den ikke kan finde en
backup markør...

Det er for ustabilt til mig at jeg SÅ ofte skal ind og rode og som oftest
tage hele diff diret bort og starte forfra

Fra : Martin [6000]

Dato : 28-04-10 17:56

> Jo, jeg har også brugt det længe men en backup der dør undervejs
> resulterer ofte i en rdiff der ikke vil tage backup igen fordi den ikke
> kan finde en backup markør...

Min fejl - jeg tænkte på rsync (jeg troede det var den du brugte...)..

Jeg skal lige læse og tænke ordentlig

> Det er for ustabilt til mig at jeg SÅ ofte skal ind og rode og som
> oftest tage hele diff diret bort og starte forfra

De par gange min backup er gået død via en ustabil ssh forbindelse har
den selv kunne fortsætte og rette op næste gang.

Men jeg kan godt se det slet ikke er holdbart det du oplever.

--
Martin