Pc vil ikke på Lokalnetværk
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-04-10 05:31

Hej

Min firmapc kan jeg simpelhen ikke få til at kommunikere med windows
netværk. Jeg har tilsluttet til lokalnettet, og den for en lokal IP i
windows XP og kan fint komme på internettet osv...

Men den vil så absolut ikke finde nogen computere i windows
netværket.. Kun pc´en selv kan den finde..

Har prøvet at fjerne den fra domain og lukke firewall´en. Men stadig
ikke.. bruger kun mobilt bredbånd arbejdsmessigt og med web VPN login
ikke noget domain tillslutning og andet, så jeg forstår ikke lige
hvorfor den ikke vil have noget med mit lokalnet at gøre.. Nogen der
ved noget?

Mvh. Bjarke

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 24-04-10 17:17

Den Sat, 24 Apr 2010 04:30:51 -0700 skrev Bjarke Hansen:

> [...]
> ikke noget domain tillslutning og andet, så jeg forstår ikke lige
> hvorfor den ikke vil have noget med mit lokalnet at gøre.. Nogen der ved

Med Domain mener du måske "Arbejdsgruppe"?
For at se andre maskiner, skal den være medlem af samme "Arbejdsgruppe",
så det må du checke.

Maskiner der forbinder via VPN er normalt ikke medlem af en Arbejdsgruppe.

--
Karl Erik.