Easy-plat
Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 22-04-10 19:59

Har andre oplevet lignende og er der noget at gøre ved det??

I formiddags da vi loggede ind på Easyjet for at tjekke vores
reservationer var de pludselig aflyst og vi fik mulighed for at forsøge
at booke andre afgange, som imidlertid også meget hurtigt var væk.
Det lykkedes at få booket en alternativ hen- og hjemrejse og få disse
bekræftet.

Nu til aften udbyder Easyjet pladser i vores oprindelige fly - til 1.559
kroner for en enkelt!

Bjarne

Fra : Armand

Dato : 22-04-10 22:04

Bjarne S Nielsen skrev:
> [...]
> bekræftet.
>
> Nu til aften udbyder Easyjet pladser i vores oprindelige fly - til 1.559

Shit!
Flyselskaberne er trængte i disse dage og easy har tilsyneladende øjnet
et sted at score kassen; men det er en uanstændighed på kanten af det
lovlige at sætte 'gode gamle kunder' af for at gensælge til den højere
dagspris!
Klyng dem op i pressen og rejseankenævnet :-|

--
Armand.

Fra : Mogens

Dato : 22-04-10 22:15

Armand wrote:

> [...]
> dagspris!
> Klyng dem op i pressen og rejseankenævnet :-|

Lige netop nu er vi strandet på Tenerife. For 1-2 dage siden kiggede vi
på et andet alternativ til at komme hjem end Condor som vi p.t. er
booket på, men hvor næste ledige afgang er nu på søndag. Vi faldt så
over Airberlin som kostede 175€ for en billet fra TFS til HAM, men
medens vi indenfor 5-10 minutter checkede mulighed for tog fra Hamburg
til Midtylland var prisen for samme billet steget til 2700€. Ja *2700€*
for en enkeltbillet til Hamburg!!

Kan godt få lidt ondt at flyselskaberne som bliver alvorligt ramt på
pengepungen af vulkanen, men det her er fa'me grove løjer! Så indtil
videre håber vi at Condor har Zone2 tilladelse og fragter os hjem søndag.

PS: Vejret er iøvrigt uforskammet godt hernede.

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 23-04-10 10:12

Mogens skrev:

> [...]
> videre håber vi at Condor har Zone2 tilladelse og fragter os hjem søndag.
>
> PS: Vejret er iøvrigt uforskammet godt hernede.

Held og lykke hjem og husk solcreme!

Bjarne

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 23-04-10 10:13

Armand skrev:

> [...]
> dagspris!
> Klyng dem op i pressen og rejseankenævnet :-|

Det vil jeg også overveje, men jeg undrer mig over, hvor jeg finder
love/regler om denne adfærd?

vh

Bjarne

Fra : alexbo

Dato : 22-04-10 22:35

"Bjarne S Nielsen" skrev

> Nu til aften udbyder Easyjet pladser i vores oprindelige fly - til 1.559
> kroner for en enkelt!

I betragtning af at luftrummet har været lukket og åbnet i løs vægt er det
måske ikke så mærkeligt.
Hvis Easyjet har haft god grund til at mene de ikke kunne flyve skal de jo
advisere om risikoen, så kan folk vælge at prøve noget andet eller tage
chancen.
Så vidt jeg kan forstå har Easyjet ikke sendt besked direkte så de må jo
have ment at der stadig var en mulighed.
Hvis du ikke havde logget ind ville du jo bare være mødt op med en gyldig
billet til den omrindelige afgang.

mvh
Alex Christensen

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 23-04-10 07:11

alexbo skrev:
> [...]
> have ment at der stadig var en mulighed.
> Hvis du ikke havde logget ind ville du jo bare være mødt op med en gyldig

Hvis de har haft god grund til at mene, at de ikke skulle flyve, burde
de nok ikke udbyde billetter i flyet!

Det er absolut en mulighed, at vi var kommet med, hvis vi ikke havde
logget ind og set, at vores billetter var aflyst, men ville du selv have
satset på det, når de fortæller dig, at billetten ikke gælder længere og
du kan vælge mellem ombooking eller pengene tilbage?

Bjarne

Fra : alexbo

Dato : 23-04-10 09:08

"Bjarne S Nielsen" skrev

> Hvis de har haft god grund til at mene, at de ikke skulle flyve, burde de
> nok ikke udbyde billetter i flyet!

Tja først regnede de med at flyve, så kunne de ikke,
og så lige pludselig kunne de alligevel.

> [...]
> satset på det, når de fortæller dig, at billetten ikke gælder længere og
> du kan vælge mellem ombooking eller pengene tilbage?

Det ved jeg ikke, jeg ville lige som dig tage stilling når problemet opstår.
Jeg ville så nok ikke bebrejde andre den helt usædvanlige situation vi lige
har været i.

Dine indlæg er så fuldstændig renset for reel information om hvilken
flyvning, og hvilke tidmæssige forhold der gør sig gældende, så reel
stillingtagen til lige din situation er ikke mulig.
Easyjet, kunne være en flyning til England og der har der været andre vilkår
for flyvning end i Danmark.

Hvornår bestilte du første gang billetter?
Hvornår skulle du flyve?
Hvornår blev det aflyst?
Hvornår blev aflysningen aflyst?
Hvilke restriktioner gjaldt i Danmark og på destinationen i dette
tidsinterval?
Hvilke varsel fik Easyjet om restriktioner og deres ophævelse?
Når man kender svarene på det kan man måske bedømme om Easyjet har handlet
fornuftigt, men selv om man i bagklogskaben lys kan se at det kunne have
været gjort anderledes behøver det jo ikke at være at ond vilje.

Jeg synes man skal have noget bedre grundlag for at beskylde andre for plat,
navnlig når man slet ikke har henvendt sig til den omtalte.
Nu er nyhedsgrupper ganske vist velegnede til mudderkastning, der er ingen
risiko for at den ramte svarer igen, han ved jo ikke engang han bliver
svinet til.

mvh
Alex Christensen

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 23-04-10 10:11

alexbo skrev:

> [...]
> Nu er nyhedsgrupper ganske vist velegnede til mudderkastning, der er ingen
> risiko for at den ramte svarer igen, han ved jo ikke engang han bliver

For at være helt ærlig, så synes jeg egentlig mest af alt du optræder
som kværulant, da du intet har at sige til det, som jeg spørger om, men
hellere vil udsprede grundlæggende mistillid til, hvad jeg siger. Det
kan du tage til dig eller lad være.

Men her kort svar på nogle af dine spørgsmål, og hvis du på den baggrund
har råd til, hvad jeg bør gøre, så er de velkomne, og det er andre også

For det første skriver jeg aldrig på internettet, hvornår jeg ikke er
hjemme, derfor får du ikke flynummer og dato. Jeg har ikke behov for, at
du kan kontrollere mine oplysninger, men vil gerne have nogle råd om,
hvad jeg kan gøre samt høre om evt. andre, der er i samme situation.

Billetten er bestilt længe før vulkanudbruddet.

Naturligvis kan flyselskabet blive nødt til at aflyse fly i en
genopretningssituation, men mig bekendt har de normalt ikke lov at
annullere allerede bookede billetter, hvorefter de udbyder billetter til
samme flyafgang til mangedobbelt pris.

Det er ikke muligt at komme i kontakt med flyselskabet. Det koster 1,50
kr per minut og efter ca. 1½ minut afbrydes forbindelsen

Bjarne