Online database til ens DVD samling?
Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 18-04-10 21:13

Findes der et smart program a la iTunes, som kan styre ens DVD'ere -
meget gerne online, da jeg gerne vil dele samlingen med nogle
familiemedlemmer?

Jeg har kigget lidt på:

http://www.collectorz.com/movie/

Nogen der kender det?

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-04-10 21:18

> Findes der et smart program a la iTunes, som kan styre ens DVD'ere -
> meget gerne online, da jeg gerne vil dele samlingen med nogle
> familiemedlemmer?

bruger denne:

http://www.delicious-monster.com/

/thomas

Fra : Steen

Dato : 19-04-10 07:33

In article <1jh60a8.zhjqkqtzgtxcN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Findes der et smart program a la iTunes, som kan styre ens DVD'ere -
> meget gerne online, da jeg gerne vil dele samlingen med nogle
> familiemedlemmer?

Jeg bruger ganske enkelt imdb - der kan du tilføje de film du selv har.
Kræver ganske enkelt, at du opretter dig som gratis bruger

Fra : Ukendt

Dato : 19-04-10 08:18

"Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> wrote in message
> Findes der et smart program a la iTunes, som kan styre ens DVD'ere -
> meget gerne online, da jeg gerne vil dele samlingen med nogle
> familiemedlemmer?

Jeg tror det bedste program til en DVD film database er DVD-profiler.
Programmet har en facilitet til at lave en online database af ens samling,
jeg har dog ikke prøvet dette. Men du kan læse om dette her
http://www.invelos.com/dvdpro/help/index.html

Mvh Sven

Fra : JYH

Dato : 19-04-10 12:24

Sven Lindhardt wrote:

> [...]
> Programmet har en facilitet til at lave en online database af ens
> samling, jeg har dog ikke prøvet dette. Men du kan læse om dette her

Jeg bruger selv DVD Profiler og er meget glad for den.
Online delen er en kopi af databasen på din PC.
Man kan IKKE ændre eller tilføje noget online.
Min onlineside ser sådan ud:
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/jyhfilm

Fra : Jesper

Dato : 19-04-10 15:13

JYH <jyh@jyh.jyh> wrote:

> [...]
> Online delen er en kopi af databasen på din PC.
> Man kan IKKE ændre eller tilføje noget online.

Gad vide om vi kan lokke Lyrik-Jens til at lave en Wine wrapper til den?
Jeg bruger også DVD Profiler.
--
Jesper
Chuck Norris doesn't wear a watch.

Fra : Kurt Brixen

Dato : 19-04-10 09:54

On 2010-04-19 09:17:51 +0200, Sven Lindhardt said:

> [...]
> Programmet har en facilitet til at lave en online database af ens
> samling, jeg har dog ikke prøvet dette. Men du kan læse om dette her

Dvd-profiler er det bedste, synes jeg. Men det findes desværre kun til Windows.
Dvd-pedia fra bruji.com er til mac, og det bruger jeg nu.

For at få filmene ind i programmet skal man skrive stregkodenummeret
ind (Dvd-pedia kan scanne stregkoden med iSight kameraet på mac'en),
men problemet er at Dvd-pedia ikke kan finde ret mange danske film via
stregkoden. Der må man så skrive titlen ind, og så lade programmet søge
flere online-databaser igennem, bl.a. IMDB og Amazon. Den mest nordiske
er Discshop.se. Men hvis Amazon sælger filmen, findes den via
stregkoden.

Men Dvd-profiler kender mange flere film, fordi databasen er lavet af
brugerne, og der er mange danske brugere også. Jeg har selv uploadet en
del scannede covers, hvis de manglede.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 19-04-10 14:24

On Sun, 18 Apr 2010 22:12:43 +0200, jesper@gylling.net (Jesper Haaber
Gylling) wrote:

>Findes der et smart program a la iTunes, som kan styre ens DVD'ere -
>meget gerne online, da jeg gerne vil dele samlingen med nogle
> [...]

Jrg bruger Collector. Både deres CD- og DVD Collector.

Du laver først en database lokalt, og den kan du så ekspotere til html
og lægge den ud på nettet.

Du kan se mine på lindaa.eu under "Interesser" og "Film og Musik".

Musikken finder den ved at scanne CD'erne, Ved filmene skal du selv
skrive titlen ind.

Du skal være opmærksom på at det kun er Pro versionerne der kan
expotere til html.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 19-04-10 16:26

Poul Erik Lindaa <poulerik@lindaa.teleeu> wrote:

> [...]
> skrive titlen ind.
>
> Du skal være opmærksom på at det kun er Pro versionerne der kan

Ideen var at databasen lå online, så når jeg retter i den retter med det
samme hos dem der er koblet på.

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 23-04-10 18:51

Den 19-04-2010 17:26, Jesper Haaber Gylling skrev:

> Ideen var at databasen lå online, så når jeg retter i den retter med det
> samme hos dem der er koblet på.

Hvis du ikke har brug for oplysninger om undertekster og
ekstramateriale, men blot hvilken film det drejer sig om, er imdb fin
til det formål.

Du bruger funktionen My Movies, og kan herefter vælge at gøre en af
flere af dine mapper i My Movies "public" så andre også kan se dem. Det
er faktisk en funktion som jeg foreslog imdb, og jeg er glad for at se
at de tog forslaget til sig.
http://groups.google.dk/group/dk.kultur.film/msg/395684161991d16f?hl=da

Man skal dog muligvis være logget ind for at se andres kataloger?

mvh,
Mikkel

Fra : Kurt Brixen

Dato : 18-04-10 22:12

On 2010-04-18 22:12:43 +0200, Jesper Haaber Gylling said:

> Findes der et smart program a la iTunes, som kan styre ens DVD'ere -
> meget gerne online, da jeg gerne vil dele samlingen med nogle
> [...]

Ja, jeg har brugt det, men kan bedre lide dvd-pedia -
http://www.bruji.com/dvdpedia/

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen