ALU GUARD netværksdrev - hvordan finder je~
Fra : Mads Aggerholm

Dato : 18-04-10 15:12

Goddag,

Jeg har nu købt mig et netværksdrev, dvs. en alm. harddisk og et kasse jeg
kommer den ind i så den kommer på netten (LAN).

I manualen står der, at jeg skal taste IP: 192.168.0.100 i en browser, og så
får jeg adgang til den.
Men det gør jeg ikke!
PING på denne url giver heller ikke resultat: "Anmodning fik timeout".

Så går jeg ind i "Netværk" i stifinder, og sørenmig om den ikke ligger dér!
Så nu har jeg adgang til drevet!

Men komme ind i opsætningen kan jeg ikke, for der er ingen steder jeg kan få
drevets IP at se!
Og den må jo nødvendigvis have en anden IP end 192.168.0.100, siden den ikke
engang kan PING'es.

Jeg har prøver kontrolpanel, netværks- og delingscenter som pænt fortæller
mig at der skam ligger en ALU_GUARD_LAN, men den vil ikke fortælle mig noget
i øvrigt!

Eller kigger jeg bare det forkert sted?
På forhånd tak!

Venlig hilsen
Mads Aggerholm

Fra : Sune

Dato : 18-04-10 15:23

On Sun, 18 Apr 2010 16:11:45 +0200, "Mads Aggerholm"
<mads001@hotFJERNmail.com> wrote:

>I manualen står der, at jeg skal taste IP: 192.168.0.100 i en browser, og så
>får jeg adgang til den.

Din lokale IP på din maskine skal sikkert være i samme område, altså
192.168.0.x.

Sæt din router til at uddele IPer i det område.
Alternativt gør det manuelt.

Mvh
Sune

Fra : Mads Aggerholm

Dato : 18-04-10 15:52

"Sune" <*2009jan@*tdcadsl*dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> 192.168.0.x.
>
> Sæt din router til at uddele IPer i det område.

Min lokale IP (og resten af mit netværks-gøgl) er allerede i det område, så
det er ikke dét der er problemet.

Men tak for svaret, det var et forsøg værd.

Venlig hilsen
Mads Aggerholm

Fra : Sune

Dato : 18-04-10 16:21

On Sun, 18 Apr 2010 16:51:50 +0200, "Mads Aggerholm"
<mads001@hotFJERNmail.com> wrote:

>Min lokale IP (og resten af mit netværks-gøgl) er allerede i det område, så
>det er ikke dét der er problemet.

Den har sikkert IP adressen 192.168.0.1 som noget andet af dit udstyr.
http://www.59hardware.net/images/test/test_247/Revoltec-Alu-Guard-101g.jpg

Mvh
Sune

Fra : Mads Aggerholm

Dato : 18-04-10 19:00

> Den har sikkert IP adressen 192.168.0.1 som noget andet af dit udstyr.
> http://www.59hardware.net/images/test/test_247/Revoltec-Alu-Guard-101g.jpg
>
> Mvh
> Sune

Nix! Den giver også "Anmodning fik timeout" ved ping!

Venlig hilsen
Mads Aggerholm

Fra : Sune

Dato : 18-04-10 19:22

On Sun, 18 Apr 2010 20:00:04 +0200, "Mads Aggerholm"
<mads001@hotFJERNmail.com> wrote:

>Nix! Den giver også "Anmodning fik timeout" ved ping!

Hvad med: cmd -> ping ALU_GUARD_LAN ?

Mvh
Sune

Fra : Sune

Dato : 18-04-10 19:25

On Sun, 18 Apr 2010 20:22:22 +0200, Sune <*2009jan@*tdcadsl*dk> wrote:

>Hvad med: cmd -> ping ALU_GUARD_LAN ?

Eller http://www.nirsoft.net/utils/netresview.html

Mvh
Sune

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 18-04-10 18:11

> [...]

>mig at der skam ligger en ALU_GUARD_LAN, men den vil ikke fortælle mig noget

Heller ikke hvis du højreklikker og vælger "egenskaber" ?

/Hans

Fra : Mads Aggerholm

Dato : 18-04-10 19:06

"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Heller ikke hvis du højreklikker og vælger "egenskaber" ?
>

> /Hans

Nej. Jeg får at vide at det er et netværksdrev (Fanen "Generelt") og hvor
meget plads der er brugt og er i alt og at filsystemet er NTFS.
De øvrige faner er "Sikkerhed", "Kvota" og "Tilpas", og indholdet af dem har
ikke en disse at gøre med IP'en.

Venlig hilsen
Mads Aggerholm

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 18-04-10 21:25

On Sun, 18 Apr 2010 20:05:50 +0200, "Mads Aggerholm"
> [...]

>meget plads der er brugt og er i alt og at filsystemet er NTFS.
>De øvrige faner er "Sikkerhed", "Kvota" og "Tilpas", og indholdet af dem har

Har du prøvet at resette den ?
Har du prøvet at scanne dit netværk over hele IP ranget 192.168.1.X ?

ER der ikke noget Sw med til den der kan finde enheden og derefter
give den en IP adresse ?

/Hans

Fra : Cykelsmeden

Dato : 18-04-10 19:27

Mads Aggerholm wrote:

> [...]
> De øvrige faner er "Sikkerhed", "Kvota" og "Tilpas", og indholdet af
> dem har ikke en disse at gøre med IP'en.

Under forudsætning af mit parallelle indlæg vedr. http:// ikke giver
løsning så prøv lige i en kommandoprompt at pinge ALU_GUARD_LAN .
Dette giver IPadressen som svar, i fald den skulle være ændret.
finn

Fra : Mads Aggerholm

Dato : 19-04-10 20:45

> [...]
> løsning så prøv lige i en kommandoprompt at pinge ALU_GUARD_LAN .
> Dette giver IPadressen som svar, i fald den skulle være ændret.

"pinge ALU_GUARD_LAN"

Dén sad lige i skabet!

Jeg fik den IP, og nu kører det!

Tusind tak!

Venlig hilsen
Mads Aggerholm

Fra : Sune

Dato : 19-04-10 21:23

On Mon, 19 Apr 2010 21:44:30 +0200, "Mads Aggerholm"
<mads001@hotFJERNmail.com> wrote:

>"pinge ALU_GUARD_LAN"
>
>Dén sad lige i skabet!

Ja, det skrev jeg ca 4 minutter FØR Cykelsmeden

>Jeg fik den IP, og nu kører det!

Det var godt.

Mvh
Sune

Fra : Mads Aggerholm

Dato : 20-04-10 18:14

> Ja, det skrev jeg ca 4 minutter FØR Cykelsmeden

> Det var godt.
>
> Mvh
> Sune

Kære Sune & Cykelsmed!

Æres dem som æres bør!

I må hermed deles om de tusind tak med 502 til Sune og 498 til Cykelsmeden.

Forskellen på 4 takke-point er de fire minutter.

Venlig hilsen
Mads Aggerholm

Fra : Sune

Dato : 20-04-10 18:22

On Tue, 20 Apr 2010 19:13:51 +0200, "Mads Aggerholm"
<mads001@hotFJERNmail.com> wrote:

>I må hermed deles om de tusind tak med 502 til Sune og 498 til Cykelsmeden.
>
>Forskellen på 4 takke-point er de fire minutter.

Du har reddet min dag!

Mvh
Sune

Fra : Cykelsmeden

Dato : 18-04-10 19:21

Mads Aggerholm wrote:

> [...]
>
> Jeg har prøver kontrolpanel, netværks- og delingscenter som pænt
> fortæller mig at der skam ligger en ALU_GUARD_LAN, men den vil ikke

Bare for en ordens skyld:
i adresselinien skal den fulde adresse sansynligvis være:
http://192.168.0.100

Fra : Hekatombe

Dato : 18-04-10 19:25

On 18-04-2010 16:11, Mads Aggerholm wrote:
> [...]
>
> Så går jeg ind i "Netværk" i stifinder, og sørenmig om den ikke ligger dér!

Inden i "Netværk" har boxen vel et navn, har du prøvet at skrive det
navn ind i din browser? sæt evt. http:// foran.

Fra : Sune

Dato : 18-04-10 19:27

On Sun, 18 Apr 2010 16:11:45 +0200, "Mads Aggerholm"
<mads001@hotFJERNmail.com> wrote:

>Så går jeg ind i "Netværk" i stifinder, og sørenmig om den ikke ligger dér!

Sørenme om jeg ikke overså den information i første omgang....

Mvh
Sune

Fra : Torben \(8381 Tilst\~

Dato : 18-04-10 21:07

"Mads Aggerholm" <mads001@hotFJERNmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Jeg har prøver kontrolpanel, netværks- og delingscenter som pænt fortæller
> mig at der skam ligger en ALU_GUARD_LAN, men den vil ikke fortælle mig

Prøv at hennet dette:
http://download.cnet.com/Linksys-EasyLink-Advisor/3000-2651_4-10972467.html

Skulle kunne vise hele dit netværk Virker sandsynligvis også med din
router selvom det ikke er en linksys

--
/Torben

Fra : Mads Aggerholm