Væg-opslag uden database
Fra : Jean Jensen

Dato : 18-04-10 00:41

Hejsa.

Jeg har nu ledt vidt og bredt (sikkert de forkerte steder),men
har ikke kunnet finde en formular, hvor brugeren indtaster sit
navn, en kort besked, samt sin e-mail. Navn og besked indsættes
automatisk på siden og der sendes en e-mail til mig med alle 3
indtastede ting.

Når den næste bruger indtaster navn, besked og e-mail, indsættes
navn og besked øverst (over den forrige bruges indtastninger), og
der sendes atter en e-mail til mig.

Noget ala dette:

Navn 3: Besked 3
Navn 2: Besked 2
Navn 1: Besked 1

Det skal _i_k_k_e_ foregå via database, men jeg forestiller mig,
at det kan ske via en xml-fil med 777-rettigheder.

Nogen der kender nogle kodestumper som jeg kan bruge til dét?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-04-10 16:57

Jean Jensen wrote:
> [...]
> navn, en kort besked, samt sin e-mail. Navn og besked indsættes
> automatisk på siden og der sendes en e-mail til mig med alle 3

Det første lyder nærmest som en gæstebog - og det må kunne kombineres med
noget formmail-halløj.

> Det skal _i_k_k_e_ foregå via database, men jeg forestiller mig,
> at det kan ske via en xml-fil med 777-rettigheder.

Hvis du ikke vil have database o betydningens egentlige forstand, har
hjemmesideskolen en, hvor data lagres i en .txt-fil, hvorfra det indlæses
html-formateret i gæstebogen:

http://hjemmesideskolen.dk/scripts/visit.php?id=gbphp

Formmail til php:

http://hjemmesideskolen.dk/scripts/phpmail.php

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk - http://html-faq.dk

Fra : Edmund

Dato : 29-04-10 21:55

Den 18-04-2010 17:57, Erik Ginnerskov skrev:

> http://hjemmesideskolen.dk/scripts/visit.php?id=gbphp

..Jeg kan ikke skrive noget i gæstebogen

I Readme.txt står der:
3. Change File MODE of "data.txt" to "666" (rw-rw-rw-)

Hvor/hvordan gør man det.

--
Mvh Edmund

Fra : Edmund

Dato : 30-04-10 19:04

Den 29-04-2010 22:55, Edmund skrev:

> .Jeg kan ikke skrive noget i gæstebogen
>
> I Readme.txt står der:
> 3. Change File MODE of "data.txt" to "666" (rw-rw-rw-)
>
> Hvor/hvordan gør man det.

Det var egenskaber på selve data.txt filen der skulle ændres, efter at
den var uploaded.

--
Mvh Edmund

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 03-05-10 00:41

Edmund wrote:

> Det var egenskaber på selve data.txt filen der skulle ændres, efter at
> den var uploaded.

Nemlig, den må ikke være skrivebeskyttet.

Fra : Chano Andersen

Dato : 18-04-10 21:44

Den 18-04-2010 01:41, Jean Jensen skrev:
> Det skal _i_k_k_e_ foregå via database, men jeg forestiller mig,
> at det kan ske via en xml-fil med 777-rettigheder.

Det fungere elendigt, hvis der er tale om en side med mange besøg,
(Skrivninger til filen) jeg havde lavet det med en tæller på et
tidspunkt, og resultatet var at tælleren løbende blev nulstillet, fordi
to sessioner skrev til filen samtidig, hvilket ødelagde filen.

Så hvis du vil sikre dig mod data tab, er database den bedste løsning.

- Chano Andersen