Kan jeg "nøjes" med Google Chrome?
Fra : Mr. Mox

Dato : 17-04-10 13:16

Jeg har lige hentet Chrome ind på min pc. og tænker nu på om det vil
være dumt at smide IE, Firefox, Thunder bird og OE ?.
Så vidt jeg kan regne ud er det vist kun faren for at nogen links ikke
vil vise sig som de måske er beregnet til i IE, der kan tale imod
det,
men jeg vil meget gerne høre om andet taler imod det.
Med venlig hilsen Mr. Mox

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-04-10 20:34

Mr. Mox skrev:

> Jeg har lige hentet Chrome ind på min pc. og tænker nu på om det vil
> være dumt at smide IE, Firefox, Thunder bird og OE ?

Browserne kan installeres igen hvis behovet opstår.

Hvis du ikke selv laver hjemmesider, kan du godt nøjes med én
browser.

Hvis du selv laver hjemmesider, vil jeg mene at tre browsere er
minimum.

Men hvad er egentlig ulempen ved at beholde dem du har?

--
Bertel

Fra : Mr. Mox

Dato : 17-04-10 15:39

On 17 Apr., 21:34, Bertel Lund Hansen
<splitteminebrams...@lundhansen.dk> wrote:

> [...]

> minimum.
>
> Men hvad er egentlig ulempen ved at beholde dem du har?

Tak for dit svar, Jeg har aldrig forsøgt at lave en hjemmeside, så jeg
forstår ikke hvorfor jeg skal have tre browsere hvis den ene kan gøre
jobbet.
Jeg har kun fået dem fordi jeg piller for meget med ting jeg kun håber
på at forstå.
Såmænd ikke andet end at jeg tror at der vil være mere plads på
maskinen, men jeg tager sikkert fejl.

med venlig hilsen Mr. mox

Fra : Max

Dato : 17-04-10 22:43

Hej Mr. Mox

> Jeg har kun fået dem fordi jeg piller for meget med ting jeg kun håber
> på at forstå.

Så prøv at fjerne dem, så lære du om du kan undvære dem.

> Såmænd ikke andet end at jeg tror at der vil være mere plads på
> maskinen, men jeg tager sikkert fejl.

På en moderne PC betyder den ekstra plads sikkert ingenting.
Men ekstra plads giver det da.

Max

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 18-04-10 02:55

On Sat, 17 Apr 2010 12:15:31 -0700 (PDT), "Mr. Mox"
<jens.gibe@gmail.com> wrote:

> [...]
>Så vidt jeg kan regne ud er det vist kun faren for at nogen links ikke
>vil vise sig som de måske er beregnet til i IE, der kan tale imod

Jeg bruger kun Chrome. Det jeg vil sige du skal være opmærksom på er
om du har samme funktionalitet via extensions i Chrome. Selv om der
efterhånden findes en del extensions til Chrome er der altså stadig
nogle flere til Firefox.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 18-04-10 10:39

"Mr. Mox" <jens.gibe@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har lige hentet Chrome ind på min pc. og tænker nu på om det vil
> være dumt at smide IE, Firefox, Thunder bird og OE ?.

De to sidste er ikke web browsere

Men hvis Chrome opfylder dit behov, så kan du godt slette IE og Firefox.

Men jeg ville dog beholde IE, da der er enkelte hjemmesider, der er
optimeret til IE og ikke fungerer ordentligt på andre.

Jeg bruger Chrome til "det meste" - men enkelte ting f.x. netbank og et
par andre fungerer bedre i IE, så den har jeg også installeret til disse
formål.

Jan

Fra : Kim2000

Dato : 18-04-10 10:51

"Mr. Mox" <jens.gibe@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> det,
> men jeg vil meget gerne høre om andet taler imod det.

Nogle netbanker virker kun med IE, så det skal du være opmærksom på.

Fra : emjeppesen

Dato : 18-04-10 13:31

Kim2000 skrev:

>Nogle netbanker virker kun med IE, så det skal du være opmærksom på.

Hvilke?
Det tror jeg at du har misforstået.

Hilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : Max

Dato : 18-04-10 14:05

Hej emj

> Hvilke?

Det er ihvertfald ikke alle der virker korrekt med Chorme.

Max

Fra : Kim2000

Dato : 18-04-10 14:14

> Hej emj

> Det er ihvertfald ikke alle der virker korrekt med Chorme.

Det var måske en bedre måde at sige det på. Chrome og Opera virker i hvert
fald ikke med Himmerlands Banken.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-04-10 14:22

Kim2000 skrev:

> Det var måske en bedre måde at sige det på. Chrome og Opera virker i hvert
> fald ikke med Himmerlands Banken.

Pedanter vil nok mene at det er Himmerlands Banken der ikke
virker med de to browsere.

--
Bertel

Fra : Klaus H

Dato : 18-04-10 14:28

"emjeppesen" <emj@> skrev i en meddelelse news:gquls5d7nq6qlmeo0f5692tr0p4rp0096p@4ax.com...

> Hvilke?
> Det tror jeg at du har misforstået.

På Danske Banks hjemmeside står, at FireFox ikke understøtter e-safekey.

Klaus H

Fra : emjeppesen

Dato : 18-04-10 16:38

Klaus H skrev:

>På Danske Banks hjemmeside står, at FireFox ikke understøtter e-safekey.

Nej, men så kan man bruge ActivCard

Hilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 18-04-10 18:54

"emjeppesen" <emj@> skrev i meddelelsen
> Nej, men så kan man bruge ActivCard >

Korrekt - det er en lidt mere besværlig løsning - den virker - men jeg
"gider ikke" bruge den, så jeg bruger IE til netbank og Chrome til de fleste
andre ting.

Jan

Fra : Jens Jensen

Dato : 18-04-10 14:39

Kim2000 skrev den 18-04-2010 11:51:

> Nogle netbanker virker kun med IE, så det skal du være opmærksom på.

Den digitale signaturs afløser, NemID, starter 1/7, og derefter kan man
nok bruge alle moderne browsere. Omtale af NemID:
http://www.version2.dk/artikel/14483-banker-tvinger-nemid-igennem-til-alle-netbank-brugere

Fra : Mr. Mox

Dato : 18-04-10 13:42

On 18 Apr., 19:54, "Jan Vestergaard" <j...@jve.invalid> wrote:

> [...]
> "gider ikke" bruge den, så jeg bruger IE til netbank og Chrome til de fleste

Alle skal have tak for jeres svar, jeg vil foreløbig prøve mig frem,
men er som sagt taknemmelig for svarene.
Mr. Mox