| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Gløderørene Fra : Roderiet | 
  Dato :  14-04-10 18:45 |  
  |   
            Hej der    Endelig fik jeg taget mod til mig og demonteret gløderørene og 
 dyserne . Da motoren er 16 år og har gået 1300 timer siger folket på pladsen 
 at jeg vil blive glad for at få trykket dyserne op til det rigtige 
 åbningstryk og tjekket gløderørene.    Så langt så godt og dyserne kommer på 
 Kamdiesel i Hedehusene.     Men gløderørene, hvordan skal de fungere for at 
 være OK ?.     Jeg sætter dem ind over en fuldt opladet akkumulator og efter 
 10-15 sekunder gløder de rødt i det mørke rum.     I manualen står der ca. 5 
 sekunders forvarmning ved sommertid og ca. 10 sekunder ved for-og  efterår 
 men det får så ikke rørene til at gløde når der nu skal gå 15 sekunder før 
 der sker noget. Er de udtjente , rørene ?.    mvh Niels F 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Harding E. Larsen (14-04-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Harding E. Larsen | 
  Dato :  14-04-10 20:09 |  
  |   
            Dyserne tilføres stigende tryk og åbningstrykket noteres.
 Dysernes åbningstryk skal være som specificeret for motoren.
 Desuden kontrolleres spredningsmønsteret og ventillukning for evt. 
 dråbedannelse.
 Resultatet af den samlede kontrol fortæller om dysen skal skiftes.
 
 Oplysningerne i manualen er lidt vel optimistiske, regn med en glødetid på 
 op mod 30 sek.
 En modstandsmåling af et gløderør viser væsentligt forskellige værdier pæå 
 h.h.v. et nyt ikke brugt rør og et brugt, hidrørende fra 
 modstandsmaterialet..
 Gløderørene skal være rene.
 
 Mvh/Harding
 
 
 "Roderiet" <niels-astrid@webspeed.dk> skrev i en meddelelse 
 news:4bc60174$0$56793$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Hej der    Endelig fik jeg taget mod til mig og demonteret gløderørene og 
 > dyserne . Da motoren er 16 år og har gået 1300 timer siger folket på 
 > pladsen at jeg vil blive glad for at få trykket dyserne op til det rigtige 
 > åbningstryk og tjekket gløderørene.    Så langt så godt og dyserne kommer 
 > på Kamdiesel i Hedehusene.     Men gløderørene, hvordan skal de fungere 
 > for at være OK ?.     Jeg sætter dem ind over en fuldt opladet akkumulator 
 > og efter 10-15 sekunder gløder de rødt i det mørke rum.     I manualen 
 > står der ca. 5 sekunders forvarmning ved sommertid og ca. 10 sekunder ved 
 > for-og  efterår men det får så ikke rørene til at gløde når der nu skal gå 
 > 15 sekunder før der sker noget. Er de udtjente , rørene ?.    mvh Niels F 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Per Christiansen (15-04-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Christiansen | 
  Dato :  15-04-10 18:36 |  
  |   
            
 "Harding E. Larsen" <harding@larsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse 
 news:4bc612d8$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Dyserne tilføres stigende tryk og åbningstrykket noteres.
 > Dysernes åbningstryk skal være som specificeret for motoren.
 > Desuden kontrolleres spredningsmønsteret og ventillukning for evt. 
 > dråbedannelse.
 > Resultatet af den samlede kontrol fortæller om dysen skal skiftes.
 >
 > Oplysningerne i manualen er lidt vel optimistiske, regn med en glødetid på 
 > op mod 30 sek.
 
 Det kan du ikke helt regne med Harding, min motor forvarmer i ca. 10 sek. så 
 slukker lampen og man starter, men den forsæter i ca. 20 sek. med at 
 forvarme mens motoren er startet. 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Holten (15-04-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Holten | 
  Dato :  15-04-10 19:53 |  
  |   
            
 "Per Christiansen" <p@lite.dk> skrev i en meddelelse 
 news:4bc74e62$0$36582$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 >
 > "Harding E. Larsen" <harding@larsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse 
 > news:4bc612d8$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >> Dyserne tilføres stigende tryk og åbningstrykket noteres.
 >> Dysernes åbningstryk skal være som specificeret for motoren.
 >> Desuden kontrolleres spredningsmønsteret og ventillukning for evt. 
 >> dråbedannelse.
 >> Resultatet af den samlede kontrol fortæller om dysen skal skiftes.
 >>
 >> Oplysningerne i manualen er lidt vel optimistiske, regn med en glødetid 
 >> på op mod 30 sek.
 >
 > Det kan du ikke helt regne med Harding, min motor forvarmer i ca. 10 sek. 
 > så slukker lampen og man starter, men den forsæter i ca. 20 sek. med at 
 > forvarme mens motoren er startet.
 
  10 sek + 20 sek. er vel også i nærheden af de 30 sek., som Harding skriver 
 er glødetid.
 
 MVH
 
 HH 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Per Christiansen (15-04-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Christiansen | 
  Dato :  15-04-10 18:50 |  
  |   
            
 "Roderiet" <niels-astrid@webspeed.dk> skrev i en meddelelse 
 news:4bc60174$0$56793$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Hej der    Endelig fik jeg taget mod til mig og demonteret gløderørene og 
 > dyserne . Da motoren er 16 år og har gået 1300 timer siger folket på 
 > pladsen at jeg vil blive glad for at få trykket dyserne op til det rigtige 
 > åbningstryk og tjekket gløderørene.    Så langt så godt og dyserne kommer 
 > på Kamdiesel i Hedehusene.     Men gløderørene, hvordan skal de fungere 
 > for at være OK ?.     Jeg sætter dem ind over en fuldt opladet akkumulator 
 > og efter 10-15 sekunder gløder de rødt i det mørke rum.     I manualen 
 > står der ca. 5 sekunders forvarmning ved sommertid og ca. 10 sekunder ved 
 > for-og  efterår men det får så ikke rørene til at gløde når der nu skal gå 
 > 15 sekunder før der sker noget. Er de udtjente , rørene ?.    mvh Niels F
 
 hvis rørerne gør det ens er det ikke sikkert de fejler noget.
 
 hvis du ikke har harft problemmer med at starte er der jo ikke noget galt 
 med rørene
 
 Det er ikke sikkert du kan eller vil mærke forskel på at dysserne er 
 justeret, det er set flere gange der skal virkeli være noget galt med dem.
 
 Hvis motoren går som den altid har gjordt og ikke ryger mere end den plejer 
 så vil du sikkert føle det er spild af penge. 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |